پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در محیط کسب و کار همواره شرایطی پیش می آید که فرد مجبور است محل کار خود را برای مدتی ترک کرده و در مقصدی حاضر شود. این امر غیر قابل اجتناب است و همواره شرایطی پیش خواهد آمد که مجبور باشید سفر کاری  را تجربه کنید.

این دسته از مسافرت ها به علت آنکه تفریحی نیستند و فرد در راستای کار خود پرواز می کند، عملا انرژی زیادی را از فرد خواهد گرفت و منجر به خستگی وی خواهد شد. سوالی که مطرح است این است که تحت این شرایط چه باید کرد؟

با توجه به این نکته که سفر کاری برای یک مناظره است، خستگی می تواند از میزان انرژی وی بکاهد. با این حال فرد باید برای انجام کارش آماده باشد و خستگی بیش از حد تنها به ضرر شرکت خواهد بود. برای مثال اگر برای یک مناظره به جایی سفر کرده اید که نمایندگان چندین شرکت دیگر نیز حاضر هستند، خستگی ناشی از سفر شما باعث خواهد شد تا آنگونه که باید نتوانید از شرکت خود دفاع کرده و اهداف مورد نیاز را به دست آورید. این امر بدون شک برای هیچ شرکتی خوشایند نیست و به همین خاطر لازم است نکاتی را در رابطه با سفر های کاری خود رعایت کنید تا سفری به مراتب بهتر را داشته باشید.

ایده

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که لازم است انجام دهید کاهش تاخیر در پرواز است. شما باید از چند روز قبل نوع وسیله نقلیه خود را مشخص ساخته و زمانی زودتر از حد نیاز را برای پرواز خود معین سازید. با این اقدام در صورتی که اتفاقی از قبل پیش بینی نشده و غیرمترقبه رخ دهد، در برنامه شما مشکل چندانی به وجود نخواهد آمد.

در واقع نمی توان مانع یک سری اتفاق ها شد و همواره ممکن است رخ دهد، اما می توان خود را برای هرآن چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد آماده ساخت. در انتخاب وسیله بهتر است پرسرعت ترین را برگزید. برای مثال در مسافرت های هوایی بهترین گزینه جت های شخصی است که به علت سرعت مناسبی که دارند فرد را در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهند رساند.

بدون شک هرچه میزان ساعت سفر کمتر باشد، خستگی نیز کمتر خواهد شد و فرد فرصت و انرژی بیشتری برای انجام کارهایی که به منظور آن سفر کرده است، پیدا خواهد کرد. همواره توصیه می شود که قبل از عازم شدن یک بار برنامه خود را مرور کنید و کارهای خود را در مبدا سر و سامان دهید. همچنین هماهنگی لازم را در مقصد خود انجام دهید تا در آنجا بیخودی معطل نشده و زمان را از دست ندهید.

مدارک مهم کاری را همواره همراه خود داشته باشید. اگر حمل برگه های آن با ریسک یا سختی همراه است، می توانید نسخه هایی از آنها را قرار دهید تا در هر موقع که خواستید از هرکدام پرینت بگیرید.

هنگامی که به قصد کار سفر می کنید، استرس بیشتری را تجربه خواهید کرد. به همین خاطر لازم است تا هرآنچه را به استرس شما می افزاید از خود دور کنید تا تمرکز ذهنی لازم را داشته باشید. از اختلاف زمانی خود با کشور مقصد آگاهی داشته باشید و سعی کنید یکی دو روز قبل از سفر ساعت خواب خود را با آن محل تنظیم کنید تا در این مورد دچار مشکل نشده و همواره خوابی خوب داشته باشید.

البته تمامی این موارد برای مواقعی است که شما باید سفر کنید، اما بهتر است قبل از قبول این امر با خود نسبت به اهمیت آن فکر کنید و اگر لازم نمی بینید حتما با مدیران خود در میان بگذارید یا فرد دیگری را برای آن معرفی کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اگر از وضع ترافیک و خیابان های مقصد اطلاع چندانی ندارید سعی کنید محلی را برای اقامت برگزینید که با مکان موردنظر شما کمترین اختلاف را داشته باشد.

- وقتی برمی گردید احتمالا باز هم با مشکل اختلاف زمان و خستگی راه مواجه هستید. کمی به خودتان زمان بدهید و بعد با انرژی بیشتر و ذهن منظم تر به حساب کارها برسید.

- می توانید یک سری هماهنگی ها و برنامه ریزی ها را در حین سفر انجام دهید تا مدیریت زمان بهتری داشته باشید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3Esinafx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه