بازاریابی پیامکی چیست | چگونه بازاریابی پیامکی‌ مان را تاثیر گذارتر کنیم - فرصت امروز

سه شنبه, 19 اسفند 1393 - 11:09

بازاریابی پیامکی برای جذب مشتری بیشتر در ایام نزدیک به عید روشی کم هزینه و تاثیرگذار است. قطعا بازاریابی به‌وسیله پیامک یکی از بهترین وسایل ارزان‌قیمت برای جلب توجه مشتریان و ارسال سریع خبرهای مربوط به کسب‌وکار شما و همچنین تبلیغات کالاهای‌تان است. اما چه نکات کاربردی را باید در اجرای این نوع بازاریابی انجام دهیم تا تاثیرگذار باشد؟

بهترین زمان ارسال

طبق بررسی‌های انجام شده، بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، ساعت ۱۰ صبح تا یک بعد از ظهر و عصر از ساعت ۴ عصر تا ۷ شب است. درصورتی‌که پیامک شما قبل از ساعت ۱۰ و صبح زود یا بعد از ساعت ۷ شب ارسال شود، علاوه بر اینکه بازخورد منفی خواهد داشت و بی‌نتیجه خواهد بود، ذهنیت مخاطب را نیز نسبت به شما و کالا/خدمات‌تان تغییر می‌دهد.

در مورد اولویت ارسال در طول هفته، توصیه می‌شود که پیامک‌تان را در روزهای میانی هفته (شنبه تا چهارشنبه) ارسال کنید. البته ایام تعطیل و روزهای قبل و بعدشان نیز به علت نیمه تعطیل بودن واحدهای فروش و خلوت بودن خطوط تلفن و موبایل، زمان مناسب‌تری برای ارسال پیامک و جلب توجه مشتریان است.

کوتاه و مختصر

حتی الامکان باید سعی شود که پیامک‌ها در کوتاه‌ترین شکل ممکن، به هدف تبلیغاتی خود دست پیدا کنند. باید بتوانید در قالب چند جمله چهار تا شش کلمه‌ای، تمام حرف‌تان را به مخاطب خود بزنید. از حاشیه‌پردازی خودداری کنید. مخاطب با خواندن همان چند کلمه اول پیامک شما، باید متوجه شود کسب‌و‌کار شما چیست و قصد دارید چه کالا یا خدماتی را به او بفروشید. متن پیامک‌تان را تخصصی نکنید و آن را با توجه به سطح عمومی سواد مشتریان ارسال کنید.

اگر قصد دارید به مخاطب خود اطلاعات تخصصی بدهید بهتر است این امر تلفنی یا تخصصی باشد. پیامک‌تان را به هر بانک تلفنی که در دسترس‌تان قرار دارد نفرستید! بین صنف و زمینه فعالیت و نوع کالا/خدمات شما و نیازهای مشتری‌تان باید ارتباط خاصی وجود داشته باشد. همچنین اگر متن پیامک شما حاوی واژه‌های کم ارزش و بی‌ارتباط با حرفه شما باشد، هرگز نخواهید توانست از این روش بازاریابی سودی عاید خود و مجموعه تحت امر خود کنید. پیامک شما هرگز خوانده نخواهد شد و این جز هزینه چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

چیزی را پیشنهاد کنید که الان ارزش دارد

هیچ‌کسی نمی‌خواهد از شرکتی پیامکی دریافت کند که در آن چیزی برای الان پیشنهاد نشده است. دلیل این رفتار این است که از SMS برای کارهای تقریبا فوری استفاده می‌شود، پس مراقب باشید که متن پیشنهادتان، برای زمان واقعی و پیش‌رو باشد. در نظر بگیرید پیشنهادتان باید شامل فوایدی باشد که الان مشتری از آن بهره‌مند خواهد شد. همچنین اگر می‌خواهید جایزه و تخفیف برای مشتری قائل شوید باید چیزی را پیشنهاد دهید که در حال حاضر ارزش دارد و تاحد امکان به مشتری وعده وعید ندهید.

همچنین قبل از ارسال پیامک به‌صورت انبوه، بهتر است با توجه به بودجه خود، تعداد محدودی پیامک موردنظر را به دوستان و آشنایان و همکاران ارسال کنید و بازخورد و نتیجه آن را ببینید و بررسی کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید با صرف هزینه‌ای که برای پیامک انبوه در نظر گرفته‌اید، چه تعداد مشتری خواهید داشت و سود خود را تخمین بزنید.

اگر قصد دارید به مخاطب خود اطلاعات تخصصی بدهید بهتر است این امر تلفنی یا تخصصی باشد. پیامک‌تان را به هر بانک تلفنی که در دسترس‌تان قرار دارد نفرستید! بین صنف و زمینه فعالیت و نوع کالا/خدمات شما و نیازهای مشتری‌تان باید ارتباط خاصی وجود داشته باشد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی