جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیران ماندگار

کارلوس اسلیم هلو، ثروتمندترین مرد مکزیکی

8 سال پیش ( 1394/10/19 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helú) سرمایه‌گذار و نیکوکار مکزیکی است که از سال 2010 تا 2013 به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شد. اسلیم هلو ثروتش را با گسترش سهامش در تعداد قابل توجهی از کمپانی‌های مکزیک از طریق گروه کارسو (Grupo Carso)  به دست آورد. اسلیم همیشه می‌خواست که بازرگان شود، بنابراین سرمایه‌گذاری را در سنین جوانی آغاز کرد. او درس‌های مربوط به دنیای تجارت مثل ارزش داشتن سواد مالی، مدیریت و مسئولیت را در سنین کم از پدرش آموخت. اسلیم در سن 12‌سالگی، نخستین سهامش را در یک بانک مکزیکی خرید.

در سن 15‌سالگی، او یکی از سهامداران بزرگ‌ترین بانک مکزیک شد و در سن 17سالگی 200 پسوس (واحد پول مکزیک) برای یک هفته کاری از کمپانی پدرش درآمد کسب می‌کرد. پس از دوران دبیرستان اسلیم تصمیم گرفت تا تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران ادامه دهد و در دانشگاه National Autonomous مکزیک پذیرفته شد، البته او به دلیل علاقه‌اش به اعداد در این رشته ثبت‌نام کرد، اما به اقتصاد هم علاقه پیدا کرد و دوره‌هایی را نیز در این زمینه گذراند.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در رشته عمران، اسلیم هلو بیان کرد که توانایی‌اش در ریاضیات و پیش‌زمینه‌اش درLinear programming عامل اصلی در به دست آوردن جایگاهش در کسب‌وکار بوده است.

رقابت به کسب‌وکارتان رونق می‌دهد

کارلوس اسلیم‌ هلو ثروتمندترین مرد مکزیک همیشه ثروتمند بوده و می‌تواند توصیه‌ها و درس‌های زیادی در راه سختی که داشته به کارآفرینان، مدیران و سرمایه‌گذاران ارائه دهد. یکی از این توصیه‌ها این است: «رقابت همیشه کسب‌وکارتان را بهبود می‌بخشد، همیشه و همیشه شما را بهتر می‌کند، حتی اگر رقبای‌تان پیروز شوند.» او همیشه از رقابت سالم با آغوش باز استقبال کرده و کارآفرینانی را که در این صنعت بوده‌اند، از سر راهش برداشته است.

روش اسلیم در کسب‌وکار همیشه همین‌ بوده است. او همچنین معتقد است: «در تجارت، باید روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که در وضعیت مطلوبی نیستند. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، موقعیت بهتری نسبت به سایر رقبای‌تان پیدا می‌کنید. وقتی موقعیت اقتصادی مناسبی وجود ندارد و رقبای‌تان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، آنها در واقع این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند.»

پول هدف نیست

وقتی درباره پول از کارلوس اسلیم سوال می‌شود، او بیان می‌کند: «پول هدف نیست. هدف اصلی رشد و گسترش شرکت است که بتواند رقابت کند، بتواند در زمینه‌های مختلف فعالیت کند و تیم انسانی کارآمدی داشته باشد.» از دیدگاه این مرد موفق باید دنبال گسترش نیروی انسانی مناسب درون شرکت‌تان باشید، زیرا نمی‌توانید کاری را بدون تیم کاری انجام دهید. درواقع اسلیم هلو معتقد است که کسب‌وکارتان را براساس عشق و علاقه‌تان بسازید.

سرمایه‌گذاری کنید، سرمایه‌گذاری مجدد کنید

کارلوس اسلیم بر این باور است که کار، سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مجدد است: «پدرم می‌گفت پولی که از شرکت به دست می‌آید، بر باد می‌رود. به این معنا که او به سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری مجدد و سرمایه‌گذاری مجدد می‌اندیشید.

این یکی از کارهایی است که ما هم انجام می‌دهیم، اما کار دیگری که در کنار سرمایه‌گذاری مجدد انجام می‌دهیم این است که زمان مناسب را انتخاب می‌کنیم و به این صورت برگه برنده متعلق به ما می‌شود و وقتی که کاری پرمنفعت را انجام می‌دهیم، درآمدش را به همه بخش‌ها یا به کارهایی که هنوز در ذهن‌مان است، اختصاص می‌دهیم.»

کسب‌وکارتان را بشناسید تا در صدر بمانید

چگونه می‌توانید در صدر کاری باشید که انجام می‌دهید؟ زمانی که کسب‌وکاری را راه‌ می‌اندازید، مایلید که در صدر این کسب‌وکار و بازارش باشید. کارلوس اسلیم در این باره معتقد است: «وقتی وارد کاری می‌شوید نخستین نکته این است که باید آن کسب‌وکار را بشناسید.

بعد از اینکه آن را شناختید، این اعداد هستند که به شما می‌گویند چه اتفاقی خواهد افتاد. می‌توانید با اعداد بخوانید تا آگاه شوید که آیا همه چیز خوب پیش می‌رود یا نه. اعداد با شما حرف می‌زنند. اعداد می‌‌گویند که چه اتفاقی در شرکت‌تان خواهد افتاد.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EhGUkH9a
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه