جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اینستاگرام یکی از شبکه‌های محبوب اجتماعی است که تاکنون توانسته میلیون‌ها مشتر‌ک را در سراسر دنیا جذب خود کند. این شبکه اجتماعی 200 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و برای کاربران ایرانی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ تا جایی که بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن را به دیگر اپلیکیشن‌های موبایلی ترجیح می‌دهند. در این میان صفحه‌های تبلیغاتی هم در اینستاگرام نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و به نظر می‌رسد با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده است و این موضوع تا جایی پیش‌ رفته که گفته می‌شود عده‌ای از افرادی که صاحب صفحه‌های تبلیغاتی در اینستاگرام هستند، درآمد فروش اینترنتی را به دایر کردن مغازه ترجیح می‌دهند.

تبلیغات رایگان در اینستاگرام

پویا روحی، کارشناس تبلیغات و برند در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: اینستاگرام تا به امروز توانسته حدود 200 میلیون کاربر را از سراسر جهان جذب کند و تعداد زیادی از این حساب‌های کاربری مربوط به کسب‌و‌کارها و شرکت‌های معروف دنیاست. در ایران هم حضور کسب‌و‌کارها در اینستاگرام در حال افزایش است و برای تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. طبق آمارJennsTrends بیشتر از 37‌درصد کاربران اینستاگرام حدودا بین 25 تا 35 سال سن دارند. کاربران شبکه اینستاگرام به مطالعه و نوشتار علاقه‌ای ندارند، در اینجا بازاریابی از طریق تصاویر و انتقال پیام از این راه انجام می‌گیرد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که از تصاویر جذاب و جالب استفاده کنید.

در صورتی‌که قصد اطلاع‌رسانی، انتشار اخبار یا به هر نحوی استفاده از متن را دارید، سعی کنید کاربران را به وب‌سایت یا صفحه فیسبوک و مخصوصا توییتر خود راهنمایی کنید. بر همین مبنا می‌توان گفت اگر بتوانید در جهت معرفی محصول یا خدمات‌تان تصاویری جذاب برای مخاطب ایجاد کنید، در جهت موفقیت در بازاریابی از طریق اینستاگرام گام برداشته‌اید. روحی در ادامه می‌افزود: طبق یکی از آمارهای ارائه شده از طرفAmerican Express تنها 2‌درصد کسب‌و‌کارها با آغوش باز اینستاگرام را پذیرفته و از مزایای آن در جهت تجارت خود در مقابل رقبای‌شان استفاده می‌کنند. این یک فرصت خوب است برای حضور قدرتمند در جایی‌که رقابت هنوز به اندازه فیسبوک و توییتر بین کسب‌و‌کارها زیاد نیست؛ چون تبلیغات در اینستاگرام رایگان است و شما با نمایش محصولات و خدمات‌تان، این شانس را خواهید داشت که پیشنهادهای‌تان را به مخاطبان درست و در زمان درست ارائه کنید.

او معتقد است: شبکه اجتماعی اینستاگرام برمبنای تصاویر و عکس پایه‌ریزی شده، پس باید سعی کنید از تصاویر تبلیغاتی با‌کیفیت با طراحی منحصر‌به‌فرد استفاده کنید و استفاده از تصاویر بی‌کیفیت یا با ارزش پایین به سرعت می‌تواند تبدیل به ضدتبلیغ برای‌تان شده و برندتان را کم‌ارزش کند.

مزایای اینستاگرام

این کارشناس تبلیغات درباره مزیت‌های اینستاگرام می‌گوید: در شبکه اینستاگرام باید فعالیت مداوم و همیشگی داشته باشید، به‌طور معمول باید روزانه تصاویر جدیدی ارسال کرده و روابط جدیدی ایجاد کنید. طبق آمار به‌طور روزانه 80 درصد از کاربران اینستاگرام صبح بعد از بیدار شدن و همچنین شب قبل از خوابیدن اکانت خود را کامل چک می‌کنند. برای مقایسه بهتر است بدانید که این رقم برای فیسبوک تقریبا 40 درصد و برای توییتر 20 درصد است. با توجه به این موضوع این شبکه پتانسیل بسیار بالایی در تبلیغ و به فروش رساندن محصولات و خدمات شما در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی دیگر دارد و از اینستاگرام و همچنین سایر شبکه‌های اجتماعی برای هدایت کاربران از طریق لینک‌هایی به وب‌سایت خود استفاده کنید.

او ادامه می‌دهد: یکی از مزایای کلیدی اینستاگرام ارتباط بسیار نزدیک با کاربران است و این ارتباط نزدیک باعث اعتماد بیشتر کاربران به شما خواهد شد؛ چون کاربران چیزهای زیادی درباره شما، نحوه انجام کار شما، محیط کار شما و بسیاری جزییات دیگر درباره شما خواهند دانست. همچنین با انتشار محتوای حساب شده براساس هویت برندتان، محبوبیت برند شما افزایش یافته و به تعامل خوبی با مخاطبان‌تان می‌رسید. به همین دلیل اینستاگرام ابزار بسیار مناسبی برای اعتماد‌سازی است، به شرط اینکه درست از آن استفاده کنید. آنچه فوق‌العاده است اینکه می‌توانید تجارب تجاری روزانه‌تان را به‌صورت غیررسمی و دوستانه با مخاطبان‌تان به اشتراک بگذارید و این باعث خواهد شد ارتباط صمیمی‌تری بین شما و مخاطبان‌تان ایجاد شود. صحنه‌هایی از هنگام فعالیت در کسب‌و‌کارتان را عکاسی کرده و در پیج اینستاگرام خود قرار دهید، چون اینستاگرام به شما کمک می‌کند بتوانید ارتباط احساسی خوبی با مخاطبان‌تان برقرار کرد. همچنین پیشنهادهای ویژه فروش و فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهید در پیج اینستاگرام خود بگذارید.

این کارشناس با تاکید بر اینکه «بسیاری از صاحبان صفحه‌های تبلیغاتی بدون هیچ سرمایه اولیه‌ای شروع به کار کردند و با توجه به این موضوع، جوانان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار مشاغل جدیدی را برای خود دست و پا کنند»، اظهار می‌کند: جوانان هم می‌توانند با دسته‌بندی کردن مخاطبان و کمک تبلیغاتی هدفمند به شرکت‌های دیگر به درآمد خوبی رسیده و هم می‌توانند مستقیما کسب‌و‌کاری راه بیندازند و آن را در اینستاگرام تبلیغ کنند.

مراقب متفرقه‌ها باشید

روحی با اشاره به اینکه «در اینستاگرام صفحه‌های تبلیغاتی هستند با دنبال‌کننده 100هزار نفر به بالا که هزینه‌ای حدود 10 هزار تومان به بالا را دریافت کــــرده، و صفحه شما را تبلیغ می‌کنند و فقط از طریق تبلیغ صفحه‌های اینستاگرام دیگران کسب درآمد می‌کنند»، خاطر‌نشان می‌کند: سعی کنید بازار هدف خودتان را دقیق انتخاب کنید و در پیج‌های متفرقه به‌خصوص آنهایی که با دریافت مبلغی تبلیغ شما را در پیج خود پخش می‌کنند، تبلیغ نکنید، مگر اینکه حیطه فعالیت و مخاطبان آن صفحه، مخاطب هدف شما نیز باشند و می‌توانید از طریق تبلیغات در پیج‌های مرتبط با زمینه کاری خود، کاربران را به سمت پیج خود راهنمایی کرده و جذب کنید تا شما را مستقیما پیگیری کنند در اینستاگرام باید به‌صورت خلاق‌تری برای محصولات و خدمات‌تان تبلیغ کنید و از این ابزار رایگان برای افزایش تعامل با کاربران استفاده کرده تا نتایج خوب آن را خودتان تجربه کنید.

سوء‌استفاده‌های مالی در اینستاگرام

«صدف- ف» یکی از خریداران اینترنتی که چندی پیش کالایی را خریداری کرده بود، اما به دستش نرسیده و مورد سوء‌استفاده مالی قرار گرفته به «فرصت امروز» می‌گوید: متاسفانه بعضی از فروشندگانی که در اینستاگرام صفحه تبلیغاتی داشته‌اند، پول بسیاری از مشتریان را خورده و از مشتریان سوء‌استفاده مالی می‌کنند و این چنین موضوعاتی باعث شده که خریداران به خرید مجازی اعتماد نداشته باشند. به همین دلیل من ترجیح می‌دهم از فروشگاه‌هایی خرید کنم که آدرس مغازه‌ای داشته باشند و در صورت بروز مشکل به مغازه آن فروشگاه مراجعه کنم.

رضایت تولیدکنندگان از فروش در اینستاگرام

ساقی عنقا، صاحب صفحه اینستاگرام سینز گالری در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: این صفحه اینستاگرامی 22 هزار دنبال‌کننده دارد و دو سال است در حوزه زیورآلات استیل مشغول به فعالیت است. عنقا درباره تبلیغات در اینستاگرام می‌گوید: با اینکه فیسبوک کاربر بیشتری در ایران دارد، اما به دلیل اینکه دسترسی به فیسبوک در ایران سخت‌تر است به مانند اینستاگرام در حوزه تبلیغات فعال نیست. دسترسی به اینستاگرام بسیار راحت‌تر از فیسبوک است و اینستاگرام نرم‌افزاری است که روی گوشی نصب می‌شود و بیشتر مشتریان تمایل دارند با گوشی خود که بسیار راحت‌تر از لپ‌تاپ است کار کنند و در اینستاگرام مردم دوست دارند به‌وسیله عکس لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

او با تاکید براین موضوع که «بیشتر اجناسی که در اینستاگرام به فروش می‌رسد، زیورآلات و لباس هستند» ادامه می‌دهد: خیلی از مردم در داخل کشور نمی‌توانند از سایت‌های خارجی خرید کنند. با توجه به این موضوع بعضی از افراد هستند که لباس‌ها را از سایت‌های خارج از کشور خرید می‌کنند و با استفاده از تبلیغات اینستاگرام به دست مشتری‌های داخلی می‌رسانند.

این فروشنده معتقد است: بیشتر کسانی که در اینستاگرام صفحه تبلیغاتی دارند، مغازه یا فروشگاهی ندارند و فقط به‌صورت مجازی اجناس خود را به فروش می‌رسانند و حتی کسانی که در گذشته فروشگاه داشتند به تازگی متوجه شدند فروش اینترنتی بیشتر از فروش در مغازه سود دارد؛ چون هم مردم بیشتر تمایل به خرید اینترنتی دارند و هم فروش اینترنتی هزینه‌هایی از قبیل اجاره مغازه و... را ندارد. او ادامه می‌دهد: در اینستاگرام صفحه‌های تبلیغاتی هستند با دنبال‌کننده 100هزار نفر به بالا که هزینه‌ای حدود 10 هزار تومان و بالاتر را دریافت کرده و صفحه شما را تبلیغ می‌کنند و فقط از طریق تبلیغ صفحه‌های اینستاگرام دیگران کسب درآمد می‌کنند یا کسانی بوده‌اند که صفحاتی را به اسم حافظ، سعدی و... در اینستاگرام تاسیس کردند و بعد از مدتی با دنبال‌کننده زیادی همراه شدند و شعر‌ها را روی لیوان و تیشرت چاپ کرده و به فروش می‌رساندند.

عنقا درباره نحوه تبلیغات در اینستاگرام می‌گوید: عکاس ابتدا از اجناس سینزگالری عکس‌برداری می‌کند و سپس عکس‌های انتخابی را با مشخصات کالای موردنظر داخل اینستاگرام می‌گذاریم و مشتریانی که تمایل به خرید دارند با شماره سینزگالری تماس می‌گیرند و کالای موردنظر برای مشتریان پست می‌شود. او هشدار می‌دهد: چند‌وقت پیش بعضی از صفحه‌های اینستاگرام سوء‌استفاده کردند و پول بسیاری از مشتریان را ندادند و با رخ دادن چنین اتفاقاتی نسبت به خرید اینترنتی در ایران بی‌اعتمادی وجود دارد و خیلی از مردم هنوز هم تمایل به خرید حضوری دارند؛ یعنی کالای موردنظر خود را انتخاب می‌کنند، اما تمایل دارند حضوری تحویل بگیرند و برای رفع چنین مشکلاتی فروشندگان می‌توانند با پست قرارداد بسته و مامور پست در منزل هزینه کالا را دریافت کند. امروزه اینستاگرام فضایی را در اختیار کارآفرین‌هایی می‌گذارد که می‌خواهند شغلی جدید دست و پا کرده و به‌وسیله این نرم‌افزار بدون اینکه هزینه‌ای کنند، می‌توانند تبلیغات وسیعی را انجام دهند. با این‌حال، اینستاگرام جامعه هدف خاصی را به همراه دارد و هنوز چندان همه‌گیر نشده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hf36PCq8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
پوریا کریمی :
6 سال پیش
با سلام و تشکر از مطلب مفیدی که گذاشتین. پاینده باشید.
حشمت :
6 سال پیش
سلام ممنون از سایت شما همچنین تشکر به خاطر مطلبی که درباره تبلیغات در اینستاگرام منتشر کردید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه