جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی ورزشی به سبک نایک

8 سال پیش ( 1394/5/16 )
پدیدآورنده : مسلم نوری  

یکی از بهترین برندهای کفش، کلاه و تی‌شرت نایک است که طنین صدای آن در همه جا به گوش می‌رسد. نایک سرشار از مهارت‌های بازاریابی است. این شرکت در حال حاضر استراتژی پیچیده‌ای در ساخت محصولات برتر خود برای ورزشکاران سراسر دنیا در نظر گرفته به شکلی که چهره بازاریابی در حوزه ورزشی را برای همیشه تغییر داده است. نایک با در نظر گرفتن صدها میلیون دلار در سال برای تبلیغات درآمد خود را به شکل ویژه‌ای افزایش داده است.

در طول سال، نایک با برخی از بزرگ‌ترین و نامی‌ترین ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی جهت پوشیدن لباس‌های مختلف ‌این برند در تبلیغات رسانه‌ای قرارداد می‌بندد. نایک می‌داند یک بازاریابی قوی و وعده‌های تبلیغاتی بسیار موثرتر از هر چیز پرطرفداری می‌تواند مردم را به سوی خود جذب کند. بازاریابی خوب یعنی ارائه خدمات برتر به‌صورت مداوم به مشتریان. موفقیت‌های اولیه نایک در بسکتبال، کفش‌های عالی و مفیدی است که ورزشکاران را هنگام مسابقه خسته نمی‌کند و تا به امروز، این شرکت توانسته محصولات صنعتی خود را توسعه دهد.

نایک بهترین کالاها را به مشتریان هدیه می‌دهد. یادداشتی در سایت این شرکت با عنوان «نایک حقیقتی شناخته شده» قرار دارد که علاوه بر کفش، تاثیرات پوشاک و سایر تجهیزات این شرکت بر زندگی، فرهنگ، هنر و ورزش تشریح شده است. زمانی که این شرکت تبلیغات محصولات جدید خود را منتشر می‌کند اشتیاقی در زندگی ورزشی ورزشکاران به وجود می‌آید، این شرکت همچنین کنفرانس‌هایی را برای کمک به آدم‌های بی‌سرپرست برگزار می‌کند. نمی‌توان توانمندی‌های نایک درسرعت مایکل جردن، پرش جکی جوینر، اعتماد به نفس تایگر وودز را بی‌اهمیت جلوه داد، نایک در خدمت ورزشکاران است و ورزشکاران در خدمت ورزش.

بازاریابان نایک روابط خوبی بین این شرکت و ورزشکاران به وجود آورده‌اند. به‌عنوان مثال با انتشار آگهی‌های اخیر کفش‌های قرمز رنگ تنیس در یک مجله، افراد زیادی درخصوص این آگهی با شرکت مذکور تماس گرفتند. رقبای نایک می‌دانند که این شرکت به سرعت در حال گسترش است اما تنها کاری که می‌توانند انجام دهند نشستن و منتظر بودن بازاریابی‌های شگفت‌انگیز نایک است. برند رقیب این شرکت در فوتبال پوما است که در آینده نه‌چندان دور در مقابل نایک سر تسلیم فرود خواهد آورد. همان‌گونه که رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «نایک می‌خواهد جهان فوتبال را کنترل کند.»

پاسخ دادن به سولات زیر می‌تواند بخشی از برنامه‌ها و راهبردهای این شرکت را برای ما نمایان کند: 1- نایک برای مهارت‌های بازاریابی خود از چه روشی استفاده می‌کند؟ 2- چرا نایک نیاز به این مهارت‌ها برای رقابت در بازار دارد؟ 3- چرا نایک صد میلیون دلار را در ترویج نام تجاری و آرم خود هزینه می‌کند؟ 4- مصرف‌کنندگان نایک چه کسانی هستند؟ و آنها نیاز به چه نوع محصولاتی دارند؟ اصول و شیوه‌های بازاریابی نایک نشان می‌دهد که این شرکت قادر خواهد بود با در نظر گرفتن طیف متنوعی از محصول در بازارهای مختلف تمامی نیازهای مشتریان را برآورده سازد.

بسیاری از سازمان‌های بزرگ و کوچک به دنبال موفقیت هستند و عوامل مفیدی را برای ساخت یک کسب‌و‌کار موفق همچون استراتژی‌های پیچیده و کارکنان حرفه‌ای در نظر می‌گیرند اما باید توجه داشته باشند امروزه شرکت‌های موفق همچون نایک به‌شدت مشتری محور و به بازاریابی متعهد هستند. این شرکت نوع خدمت، نحوه جلب رضایت و نیازهای مشتریان را در بازارهای هدف به خوبی تعریف کرده است و به تنها چیزی که می‌اندیشد کیفیت و ارزش برتر محصولات برای مشتریان خود است که منجر به ایجاد سطوح بالای رضایت‌مندی در ذهن مشتری می‌شود. سازمان‌های این‌چنینی می‌دانند که اگر مراقب مشتریان خود باشند، سهم بازار و سود زیادی را نصیب خویش می‌سازند.

امروزه بازاریابی در سراسر جهان گسترش یافته است. بسیاری از کشورها در شمال و جنوب آمریکا، غرب اروپا و آسیا با کمک سیستم‌های بازاریابی به خوبی توسعه‌ یافته‌اند. حتی در اروپای شرقی که در آن بازاریابی قوی‌ای حاصل نشده بود با توجه به تغییرات سیاسی و اجتماعی طولانی‌مدت، فرصت‌های جدیدی برای بازاریابی ایجاد کرده‌اند. بسیاری از این کشورها مشتاق یادگیری همه چیز هستند مخصوصا شیوه‌های مدرن بازاریابی. شما در حال حاضر در مورد بازاریابی اطراف خود اطلاعاتی به دست آورده‌اید و متوجه نتایج حاصل از بازاریابی در بسیاری از محصولاتی که در قفسه فروشگاه‌های مرکز خرید وجود دارد، شده‌اید. با نگاه کردن به صفحه نمایش تلویزیون و مجلات پی می‌برید که بازاریابی همه چیز را انجام می‌دهد و در پشت آن شبکه گسترده‌ای از فعالیت‌ها وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rxz3uFGX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه