سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 11:00

فقط با یک ساعت زمان

چی؟ بهبود وضعیت برندمان در شبکه های اجتماعی آن هم فقط با یک ساعت زمان؟ آیا واقعا چنین کاری امکان پذیر است؟ پاسخ من به چنین پرسشی مثبت خواهد بود. من به خوبی از دغدغه های فراوان شما در دنیای کسب وکار و همینطور تنبلی تان (در برخی مواقع) به خوبی آگاهی دارم. در هر کدام از حالت های فوق شما پست های نسبتا زیادی برای مشاهده پیش رو خواهید داشت. همچنین برنامه ریزی و تعیین زمان مناسب برای جلسات شرکت نیز وجود دارد. به همه اینها دغدغه خلق و مدیریت کمپین های بازاریابی و آگهی های تبلیغاتی را هم اضافه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، دغدغه های مدیران برندها بسیار زیاد است.

بدون تردید مدیران برندها وظایف بسیار زیادی دارند. با این حال آیا فقط مدیران برندها مسئولیت سنگینی را بر دوش می کشند؟ نکته مهم روز کاری شلوغ بسیاری از کارمندان در شرکت هاست. به این ترتیب آنها نیز درست به مانند مدیران شان با دغدغه های فراوانی مواجه هستند. به علاوه، در اینجا یک رئیس دارای انتظارات گوناگون نیز هست. کارمند مورد نظر علاوه بر انجام وظایف جاری باید رضایت رئیس خود را نیز جلب کند. مدیریت بهینه اکانت های برندمان در شبکه های اجتماعی در کنار این حجم از دغدغه کار بسیار دشواری خواهد بود. دلیل اصلی نگارش مقاله کنونی نیز بررسی ابعاد مختلف چنین دغدغه ای است.

برند شبکه های اجتماعی

راهنمای ابتدایی

مطالعه هر توصیه چند دقیقه بیشتر نیاز ندارد. به این ترتیب در نهایت شما فقط و فقط یک ساعت برای دریافت اطلاعات مهم به منظور بهبود وضعیت برندتان در شبکه های اجتماعی وقت صرف می کنید. ساعت از همین الان محاسبه می شود. پس اجازه دهید به سراغ توصیه ها برویم.

1. اطمینان از استفاده تصاویر با اندازه مناسب

استفاده از تصاویر مناسب جلوه حرفه ای به برند ما خواهد داد. اگر کیفیت تصاویر اصلی برند ما مناسب باشد، مخاطب همیشه توانایی شناسایی ما را خواهد داشت. درست به همین دلیل اغلب مردم به سرعت برندهای بزرگی نظیر سامسونگ یا تسلا را مورد شناسایی قرار می دهند.

بهینه سازی وضعیت تصویر پروفایل برندمان در تمام شبکه های اجتماعی ضروری است. نکته جالب اینکه تمام زحمت این کار بارگذاری تصویر مناسب و برش صحیح اش است. به این ترتیب یک تصویر مناسب در اختیار خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: برندهای بزرگ چگونه خود را از بدترین بحران ها نجات می دهند؟ / 10 برند با هنر کامبک در شبکه های اجتماعی

پس از این کار، به مکان های دیگری که تصویر اصلی برندمان حضور پیدا می کند، فکر کنید. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران تصویر پروفایل ما را دانلود و سپس برای بارگذاری پست یا استوری استفاده می کنند، آیا کیفیت تصویر ما افت خواهد کرد؟ همچنین کیفیت تصویر برندمان برای قرارگیری بر روی پس زمینه گوشی های همراه چگونه است؟ خوشبختانه هر شبکه اجتماعی با بررسی این نکات و بسیاری مقوله های دیگر اندازه ای مشخص را برای بارگذاری تصویر پیشنهاد می کند. توجه به چنین پیشنهادهایی تاثیر انکارناپذیری بر روی وضعیت برندمان خواهد داشت.

در مورد شبکه های اجتماعی مختلف اندازه تصویر متغیر است. به نکات ذیل در مورد اندازه مناسب تصویر در هر کدام از شبکه های اجتماعی مشهور توجه کنید:

• تصویر پروفایل فیس بوک: 170*170 پیکسل

• تصویر کاور فیس بوک: 828*465 پیکسل

• تصویر پروفایل توییتر: 400*400 پیکسل

• تصویر هدر توییتر: 1500*500 پیکسل

• تصویر پروفایل گوگل پلاس: 250*250 (حداقل)

• تصویر کاور گوگل پلاس: 1080*608

• تصویر پروفایل لینکدین: 400*400 پیکسل (حداقل)

• تصویر پس زمینه لینکدین: 1584*396 پیکسل

• تصویر کاور لینکدین: 974*330 پیکسل

• تصویر بنر لینکدین: 646*220

• تصویر پروفایل اینستاگرام: 110*150 پیکسل

• تصویر پروفایل پینترست: 150*150 پیکسل

• تصویر پروفایل یوتیوب: 800*800 پیکسل

• تصویر کاور یوتیوب: 2560*1440 پیکسل (در نسخه دسکتاپ)

2. استفاده از تصویری مشابه در تمام پلتفرم ها

بهبود وضعیت برند

هر برند دارای یک طرح واحد برای لوگوی خود است. به این ترتیب باید تصویری یکسان به عنوان پروفایل برندمان در شبکه های اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

هر چقدر ما با ظاهری یکسان در شبکه های اجتماعی مختلف ظاهر شویم، برای مخاطب آشناتر خواهیم بود. به این ترتیب مردم پیش از تفکر در مورد رقبای مان به برند ما می اندیشند. این دقیقا هدف اصلی بسیاری از برندها از فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

اگر برند ما در شبکه های اجتماعی مختلف از تصاویر گوناگون استفاده کند، به تدریج هویت خود را خدشه دار خواهد کرد. به این ترتیب در بلندمدت دیگر هیچ فردی به چنین برندی نگاه یک کسب و کار مطمئن را نخواهد داشت.

3. اطمینان از دسترسی ساده مخاطب به ما

بهبود وضعیت برند

برای برندها بارگذاری مداوم تصاویر جذاب درست به مانند خوراک خبری برای خبرگزاری هاست. به این ترتیب اکانت برندها با تصاویر جذاب برای مخاطب های مختلف هیجان انگیزتر می شود.

یکی از نکات مهم برای نمایش محتوای جذاب برندمان در شبکه های اجتماعی به مخاطب هدف ایجاد ساز و کارهای ساده به منظور یافتن اکانت مان از سوی آنهاست. معمولا کاربران از طریق افزودن نشانه @ اقدام به تگ دیگر اکانت ها می کنند. در حالت عادی هر اکانتی قابل تگ کردن است. با این حال برخی از اکانت ها چنین امکانی را در تنظیمات غیرفعال می کند. توصیه من در اینجا فعال سازی چنین امکانی در اسرع وقت است.

انتخاب نامی مناسب و ساده برای اکانت مان در شبکه های اجتماعی اهمیت بالایی دارد. یکی از دلایل اصلی یافتن ساده اکانت برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی سادگی نام کاربری شان است. موسسه Hootsuite به عنوان مرکز توسعه شیوه های مدیریت کسب وکار همیشه از نام کاربری واحدی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی استفاده می کند. به این ترتیب کاربران با جست وجوی عبارت Hootsuite در شبکه های اجتماعی مطرح نظیر توییتر و اینستاگرام به راحتی ما را پیدا می کنند.

برخی از برندها از اکانت های مستقل برای نمایندگی های خود در شهرها و کشورهای دیگر استفاده می کنند. به عنوان مثال، خبرگزاری CNN اکانت های مختلفی به عنوان زیرشاخه خود در اینستاگرام و توییتر دارد. بدون تردید تخصصی سازی کارها ایده بسیار جذابی محسوب می شود. در شبکه های اجتماعی این کار از طریق ایجاد یک اکانت جداگانه و افزودن عبارتی مکمل به نام برندمان برای نام کاربری صورت می گیرد. به عنوان مثال صفحه لاتین موسسه Hootsuite تحت عنوان HiitsuiteLatino فعالیت دارد. این امر فرآیند یافتن صفحه جانبی مورد نظر را بسیار ساده تر خواهد کرد.

در مورد صفحات جانبی در شبکه های اجتماعی باید آنها را از سوی صفحه اصلی برندمان فالو کنیم. این امر تضمینی مبنی بر اصالت صفحه مورد نظر به کاربران می دهد. 

بسیاری از برندها پس از ایجاد اکانت رسمی برای خود هیچ گونه اطلاعات جانبی درج نمی کنند. شاید این امر برای مامور ارشد 007 مفید باشد، اما باید به تفاوت کسب وکار با فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی آگاهی داشت. وظیفه ما به عنوان یک برند فعالیت مشابه مامورهای اطلاعاتی و امنیتی نیست، بنابراین درج اطلاعات کامل از برندمان مانند محل دفتر مرکزی، شماره تماس، آدرس سایت رسمی و فروشگاه ضروری به نظر می رسد. شاید این اطلاعات از راه های دیگری نیز به دست مخاطب برسد. با این حال درج آن در اکانت رسمی برندمان احساس اطمینان و اعتماد مضاعفی در مخاطب ایجاد می کند.

مطلب مرتبط: چگونه برند یا محصول کسل کننده مان را در شبکه های اجتماعی توسعه دهیم؟

4. حذف تک برندمان از تصاویر بد و پست های نامناسب

تگ ها بهترین ابزار برای ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک تر با مخاطب هدف و طرفدارهای برندمان هستند. البته به شرط استفاده درست از آنها چنین امری امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت نتیجه کار چندان فایده ای به حال برندمان ندارد.

امروزه بسیاری از کاربران اکانت برند مورد علاقه شان را در پست های خود تگ می کنند. این امر در نگاه نخست بسیار امیدوارکننده خواهد بود. با این حال آیا تمام پست های مورد نظر دارای کیفیت مناسب و مرتبط با برند ما هستند؟ اگر کاربران برند ما را در ذیل پست های دارای تصاویر بد یا محتوای نامناسب تگ کنند، چه؟ در این صورت جلوه کلی برند ما غیرحرفه ای به نظر خواهد رسید. همچنین در برخی از موارد امکان رو به رویی با برخوردهای قانونی هم وجود دارد. بررسی سرنوشت برخی از برندها اطلاعات مناسبی در این زمینه به ما خواهد داد.

بنابر آنچه گفته شد، ما باید از تگ شدن اکانت برندمان در ذیل پست های نامناسب جلوگیری کنیم. چنین کاری به دو روش کلی امکان پذیر خواهد بود. اجازه دهید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

بررسی تنظیمات تگ تصاویر اکانت مان

در وهله نخست باید از هماهنگی تنظیمات تگ تصاویر اکانت با سیاست های کلی برندمان اطمینان حاصل کنیم. در شبکه های اجتماعی مختلف ما امکان شخصی سازی نکات ذیل را خواهیم داشت:

• مشاهده محل دقیق تگ برندمان بر روی تصاویر

• مشاهده کاربران مجاز برای تگ اکانت مان بر روی تصاویر

• تایید تصاویر دارای تگ ما پیش از بارگذاری عمومی

• حذف تگ اکانت مان از روی پست های نامناسب

• محدودسازی فهرست کاربران مجاز به تگ اکانت مان بر روی تصاویر

شاید نکات بالا در برخی از پلتفرم های اجتماعی دارای تغییراتی باشد. با این حال تقریبا در تمام آنها امکان چنین شخصی سازی هایی وجود دارد.

مشاهده تگ ها به صورت مداوم

ایجاد برنامه زمانی دقیق برای مشاهده تگ برندمان بر روی تصاویر مختلف راهکار دوم ماست. در این شیوه پس از مشاهده تگ اکانت مان بر روی تصاویر نامناسب اقدام به حذف تگ خود خواهیم کرد.

شاید شما نسبت به چرایی عدم غیرفعال سازی بخش تگ پرسش داشته باشید. دلیل پرهیز از چنین کاری به شرح ذیل است:

• این کار مانند شنیدن نام برندمان از پس غوغای بلند و شلوغی مردم در بازار است

• تگ امکان دریافت واکنش و نظرات از سوی کاربران را فراهم می کند

• برند ما فرصت حضور در مکالمه های مختلف پیرامون خود را خواهد داشت

• برند ما در مکان های بیشتری حضور خواهد یافت

سرویس تگ برای اهداف فوق وجود دارد. البته این اهداف فقط شامل برندها نیست. با این حال به دلیل تمرکز مقاله کنونی بر روی برندها از ذکر دلایل مربوط به اکانت های شخصی خودداری کردم. همانطور که مشاهده می کنید، حذف چنین قابلیتی از اکانت برندمان نتیجه مناسبی به همراه ندارد، بنابراین باید آن را همچنان فعال نگه داریم.

5. اهمیت حضور اکانت مان در نتایج جست وجوها

شاید در نگاه نخست این توصیه درست به مانند توصیه شماره سه باشد. با این حال تفاوت هایی میان این دو وجود دارد. مهم ترین این تفاوت ها بحث جست وجوی غیرمستقیم مخاطب است. به این ترتیب کاربران شبکه های اجتماعی همیشه آشنایی اولیه با برند ما ندارند. به این ترتیب با جست وجوی نام صنعت و حوزه کسب وکاری ما اقدام به یافتن برندهای مناسب می کنند. حضور اکانت برندمان در نتایج نخست چنین جست وجوهایی شانس ما برای افزایش جذاب مخاطب را افزایش خواهد داد.

خوشبختانه با رعایت برخی نکات ساده امکان حضور اکانت برندمان در نتایج نخست جست وجوها وجود دارد. در ادامه به برخی از راهکارهای کاربردی اشاره خواهم کرد:

شناخت کلیدواژه های درست

کلیدواژه ها نقش مهمی در سرنوشت آنلاین برندها دارند. به همین دلیل نیز اغلب کسب وکارها در شبکه های اجتماعی به صورت هوشمندانه از کلیدواژه ها استفاده می کنند. بدون تردید امکان جست وجوی دستی کلیدواژه ها و افزودن شان به اکانت مان وجود دارد. با این حال چنین کاری زمان زیادی از برند ما خواهد گرفت. تکنولوژی مدرن در اینجا به کمک ما خواهد آمد. معرفی ابزارهای پیشرفته برای جست وجو و پیشنهاد کلیدواژه های مناسب دستاورد کاربردی فناوری نوین است. ابزارهایی نظیر SEMrush و Google Keyword Planner امکان دسترسی ساده برندها به کلیدواژه های درست را می دهد. چنین ابزارهایی معمولا با توجه به حوزه فعالیت هر برند دسته های مختلف کلیدواژه را ارائه می کنند. همچنین سیستم گوگل به طور مداوم کلیدواژه های خود را به روز رسانی می کند.

استفاده از کلیدواژه ها

پس از یافتن کلیدواژه های مناسب باید از آنها در اکانت مان استفاده کنیم. اشتباه بسیاری از برندها یافتن کلیدواژه های مناسب و سپس استفاده از آنها پس از چند ماه است. درست به مانند مطالب مناسب، کلیدواژه های خوب نیز پس از گذشت چند وقت فاقد اعتبار می شوند. به این ترتیب باید به سراغ کلیدواژه های تازه رفت.

مطلب مرتبط: آیا برند شما قانون شبکه های اجتماعی را زیر پا می گذارد؟

به طور معمول برندها از کلیدواژه ها در بخش بیوگرافی استفاده می کنند. به این ترتیب الگوریتم جست وجوی پلتفرم ها با تحلیل بیوگرافی اقدام به مرتب سازی نتایج جست وجوها می کند.

یکی از نکات مهم در این میان عدم درج کلیدواژه ها به صورت شانسی است. بررسی ترندهای برتر، ماهیت کسب وکار و جست وجوهای قبلی کاربران در راستای کشف کلیدواژه های مناسب اهمیت دارد. در غیر این صورت شاید پس از درج کلیدواژه ها هیچ تاثیری از آن دریافت نکنیم.

بهترین راهکار برای دستیابی به کلیدواژه های مناسب تحلیل نحوه ارتباط و گفت وگوی ما با مخاطب هدف است. به این ترتیب از دل گفت وگوهای مان با مخاطب هدف امکان استخراج کلیدواژ ه های مناسب وجود دارد.

بدون تردید انتظار حضور برندمان در رتبه نخست جست وجوها با استفاده صرف از کلیدواژه ها نابجا خواهد بود. این امر فقط در کنار استفاده درست از سایر توصیه ها تاثیرگذار است. همچنین باید دامنه فعالیت برندمان را نیز مدنظر داشته باشیم. یک برند محلی هرگز توانایی رقابت با برندی بین المللی را نخواهد داشت. این امر ناشی از سطح فعالیت هر دو آنهاست. یک برند محلی را فقط افراد ساکن آن محل به خوبی می شناسند.

6. پر کردن تمام بخش های پروفایل

در حالی که کلیدواژه های مناسب را به اکانت رسمی برندتان اضافه می کنید، از پر کردن تمام بخش ها نیز اطمینان حاصل کنید. بدون تردید چرایی این اقدام محل سوال است. اجازه دهید به بررسی برخی از دلایل آن بپردازیم.

نخستین دلیل پر کردن تمام بخش های پروفایل شکل گیری نگاه مطلوب از برندمان نزد مخاطب است. وقتی مخاطب با یک اکانت ناقص و بدون اطلاعات جانبی مواجه می شود، ذهنیت غیرحرفه ای نسبت به آن پیدا خواهد کرد.

نکته مهم به هنگام درج اطلاعات جانبی در پروفایل اکانت مان توجه به اطلاعات مهم و کاربردی است. متاسفانه بسیاری از برندها به جای درج اطلاعات کاربردی در پروفایل خود اقدام به ذکر مواردی نامرتبط یا حتی غیرضروری می کنند. به موارد ذیل توجه کنید:

• ماهیت برند و زمینه فعالیت آن

• فالوورهای شما چه انتظاراتی در مورد مطالب اکانت تان باید داشته باشند

• در نهایت شاید یک برنامه منسجم برای ترغیب مخاطب به سوی عملی خاص (مبتنی بر اهداف برندتان) مناسب باشد.

یک راهکار بسیار مهم برای جلب نظر مخاطب به توضیحات بخش پروفایل استفاده از شیوه نگارش متن جذاب و به روز است. مشکل اصلی برخی از برندها در این بخش استفاده از شیوه نگارش کاملا رایج و کلیشه های بیش از حد قدیمی است. به این ترتیب مخاطب در عمل حوصله مطالعه متن مورد نظر را نخواهد داشت.

به عنوان توصیه پایانی این بخش باید بازبینی و به روز رسانی مداوم اطلاعات بخش پروفایل را مدنظر داشت. به این ترتیب پروفایل برندمان همیشه برای مخاطب جذاب خواهد بود.

7. توجه به آدرس سایت

به طور معمول در هر شبکه اجتماعی کادر مخصوصی برای درج آدرس های اینترنتی وجود دارد. به عنوان مثال، در اینستاگرام یک کادر ویژه برای بارگذاری لینک تعبیه شده است. برندها و کاربران عادی با استفاده از این کادر امکان بارگذاری آدرس سایت اصلی شان و همینطور لینک های دیگر را دارند.

در نگاه نخست اغلب کاربران علاقه مند به مشاهده سایت رسمی برندها هستند، بنابراین درج آدرس سایت ما در این بخش اقدام منطقی به نظر می رسد. پرسش اصلی در این میان امکان بهره برداری بیشتر از چنین امکانی است. بدون تردید همیشه امکان بهره مندی بهتر از فرصت های کسب وکار وجود دارد. یک اقدام بسیار مهم در این زمینه استفاده از کادر مورد نظر برای ارجاع کاربران به سایر اکانت های برندمان است. به عناون مثال، از کادر لینک توییتر برندمان برای بارگذاری آدرس اکانت مان در اینستاگرام یا فیس بوک استفاده کنیم. به این ترتیب مخاطب امکان مشاهده محتوای سایر اکانت های ما را نیز خواهد داشت. این امر به صورت طبیعی موجب توسعه هرچه بیشتر فرآیند بازاریابی برندمان در شبکه های اجتماعی خواهد شد. در این زمینه به نکات ذیل توجه کنید:

• پلتفرم فیس بوک به کاربران اجازه افزودن لینک های چند جانبه را می دهد

• پلتفرم لینکدین به کاربران اجازه بارگذاری آدرس اکانت توییتر را می دهد

• پلتفرم پینترست امکان بارگذاری لینک فیس بوک و توییتر کاربران را می دهد

متاسفانه برخی از پلتفرم های اجتماعی نظیر اینستاگرام فقط امکان بارگذاری یک لینک را می دهد. بدون تردید اکتفا به یک لینک در دنیای بازاریابی آنلاین بسیار دشوار خواهد بود. در چنین شرایطی آیا راه چاره تاثیرگذاری وجود دارد؟ توصیه من در اینجا استفاده از لینک های چندجانبه است. چنین لینک هایی پس از ورود کاربر چند لینک دیگر را به نمایش می گذارد. به این ترتیب کاربران امکان انتخاب لینک یا لینک های مورد نظرشان را خواهند داشت. نکته مهم درخصوص لینک های چندجانبه توجه به قالب صفحه نخست شان است. به این ترتیب باید از قالبی زیبا و چشم نواز برای صفحه نخست لینک چندجانبه مان استفاده کنیم. اشتباه بزرگ بسیاری از برندها طراحی چنین صفحه ای به صورت کاملا ساده است. به این ترتیب مخاطب در عمل انگیزه چندانی برای مشاهده صفحه نخست لینک چندجانبه شان نخواهد داشت.

اگر حوصله و زمان طراحی صفحه نخست زیبا برای لینک چندجانبه تان را ندارید، راه دیگری نیز پیش روی تان است. توصیه من در اینجا استفاده از یک راهنمای لینک است. به این ترتیب لینک اصلی اینستاگرام ما باید شامل لینک دانلود راهنمای برندمان باشد. این راهنما دارای تمام آدرس های اینترنتی مورد نیاز کاربران خواهد بود. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی در این حوزه نیست.

8. آزمایش لینک ها

خب، وقتی که درگیر آپدیت لینک های خود هستید، از کارکرد درست آنها نیز مطمئن شوید. بسیاری از برندها با شوق و علاقه خاصی اقدام به گردآوری لینک های مختلف می کنند. با این حال پیش از انتشار رسمی هرگز آنها را امتحان نمی کنند. به همین دلیل کاربران زیادی با مشکلات عجیب و غریب به هنگام مشاهده چنین محتوایی مواجه هستند. بدون تردید امکان رفع مسئولیت با بیان کلیشه هایی نظیر «کندی سیستم اینترنت» یا «ایراد از سوی اپراتور مرجع است» وجود ندارد. به عنوان یک برند حرفه ای بار مسئولیت تمام اقدامات بر روی شانه شما خواهد بود.

خوشبختانه امروزه ابزارهای مفیدی در راستای امتحان هوشمند سالمی لینک ها وجود دارد. بی شک تلاش برای ارزیابی صحت لینک ها به طور دستی نیازمند اختصاص زمان بسیار زیادی خواهد بود. همچنین در مورد برندهای بزرگ و بین المللی حجم لینک ها بسیار بالاست. به همین خاطر استفاده از ابزارهای کمکی گزینه کاملا منطقی محسوب می شود. ابزاری مانند تیپوس علاوه بر حجم کم و سادگی رابط کاربری نیازمند خرج هزینه بسیار بالا هم نیست. به این ترتیب برندها علاوه بر دستیابی به ابزاری مناسب برای تحقق هدف شان در بودجه خود نیز صرفه جویی می کنند.

9. ایجاد اعتماد اجتماعی

برند برندینگ برندسازی

بدون تردید هدف اصلی بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی ایجاد اعتماد اجتماعی در میان کاربران است. با این حال چگونگی دستیابی به این هدف یک پرسش اساسی محسوب می شود. بهترین راهکار برای ایجاد اعتماد در میان کاربران و مخاطب هدف درخواست دوستانه و گفت وگوی حرفه ای و در عین حال خودمانی است. به این ترتیب مخاطب احساس راحتی با ما خواهد داشت. درخواست از کاربران به منظور ارائه فرم های ارزشیابی، نظرخواهی از مشتریان و شرکت در پژوهش های موسسه های آماری توصیه های مورد نظر من برای این بخش است.

یکی از نکات مهم درخصوص ایجاد اعتماد در مخاطب هدف بیان موفقیت های برندمان به صورت عمومی است. از این طریق مخاطب به طور مستقیم و صریح نسبت به رویکرد درست برندمان و کسب موفقیتش مطمئن می شود. این امر به خودی خود ایجاد احساس اعتماد در مخاطب می کند.

شاید در نگاه نخست اقدام به چنین کاری نیازمند صرف زمان بسیار زیادی باشد. با این حال حقیقت کاملا برعکس است. همانطور که در ابتدا بیان شد، توصیه های مقاله کنونی در کمتر از یک ساعت قابل اجراست.
در لینکدین برندها امکان افزودن حوزه های تخصصی شان و دستاوردهای رسمی را دارند. منظور از دستاوردهای رسمی بیشتر افتخارات و نظرات مثبت دیگران پیرامون برندهاست. به این ترتیب با اطلاع رسانی درست به مخاطب هدف تا حد زیادی اعتماد وی را جلب خواهیم کرد.

یکی از نکات بسیار جالب لینکدین امکان تعیین دقیق مهارت های فردی (در مورد کاربران عادی) و حوزه های تخصصی (پیرامون برندها) است.

عادت مطلوب بسیاری از کارآفرینان موفق طرح تقاضا از همکاران شان برای نگارش متنی جذاب پیرامون توانایی های مختلف شان است. در این مورد (حتی پیرامون نگارش طرح مهارتی از سوی خودمان) باید به نکات ذیل توجه داشت:

• چه دسته از مهارت ها، ویژگی های شخصیتی و استعدادها بیانگر ماهیت من یا برندم است؟

• من و همکارانم در گذشته چه موفقیت هایی را کسب کرده ایم؟

• برند من در چه زمینه ای عملکرد خوبی دارد؟

• مخاطب در چه حوزه هایی می تواند روی من حساب کند؟

• آیا مهارت های و استعدادهای دیگری هم در کار است؟ استعدادهایی که در جمع بندی نهایی مورد بی توجهی قرار گرفته باشد

• برند ما چگونه به وضعیت کنونی اش رسیده است؟ عوامل موفقیت و ناکامی کدام بود؟

• پنج کلمه کاربردی که برند ما را توضیح می دهد، به چه شرحی است؟

مطلب مرتبط: شبکه های اجتماعی، راهکاری برای روایت داستان برند شما

توصیه حرفه ای: یکی از نکات بسیار مهم برای موفقیت در شبکه های اجتماعی عشق ورزی به مخاطب است. این امر به طور صرف در زمره تلاش های تجاری برای فروش محصولات تلقی نمی شود. به طور معمول معیار اصلی مشاهده میزان علاقه مخاطب به برند ما شمار پست های ذخیره شده مان از سوی آنهاست. در اینستاگرام تعداد پست های ذخیره شده هر اکانت تجاری به ادمین آن ارائه می شود. به این ترتیب برند مورد نظر توانایی محاسبه نقاط قوت و تلاش برای حذف نقاط ضعف را خواهد داشت.

خوشبختانه امروزه اغلب پلتفرم های اجتماعی نظیر توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین آمارهای دقیقی در مورد نحوه فعالیت اکانت های تجاری عرضه می کنند. به این ترتیب بدون نیاز به پرداخت کمترین هزینه ای اطلاعاتی ارزشمند در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

بدون تردید در چند دقیقه کوتاه امکان توسعه محسوس اکانت برندمان در شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حال نکته مهم در این میان توجه به شیوه کاربرد هر روش است. در غیر این صورت تلاش های ما بدون نتیجه خواهد ماند.

10. پین بهترین محتوا در بالای پروفایل

برند برندینگ برندسازی

به عنوان توصیه پایانی باید به اهمیت توجه به پین ها اشاره کنم. برخلاف پست های معمولی، پست پین شده برای مدت ها در بالاترین بخش اکانت کاربران باقی می ماند. به این ترتیب کاربران نخست آن را مشاهده خواهند کرد. خوشبختانه پلتفرم های توییتر، فیس بوک و لینکدین از امکان پین مطالب پشتیبانی می کنند.

سرویس پین فرصتی طلایی برای نمایش پایدار محتوای برتر برندها در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. همچنین پیشنهادهای ویژه و کارهای برتر نیز در بخش پین به نمایش گذاشته می شود، بنابراین برند ما نیز باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد.

خب، در نهایت توصیه های این مقاله چگونه بود؟ آیا امکان اجرای آنها را در کمتر از یک ساعت تایید می کنید؟ امیدوارم مطالعه مطالب این مقاله ارزش اختصاص زمان گران بهای شما را داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی