جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هر شرکت تجاری باید ابزار بازاریابی مناسبی جهت جذب و درگیر ساختن مخاطبین خود بیابد و در این میان به نظر می رسد ترفندی جادویی و قابل استفاده برای تمامی شرکت ها وجود ندارد.

برخی افراد به نتایج بسیار جالبی از طریق شبکه های اجتماعی، سئو و استراتژی های افراد بانفوذ می رسند که اغلب با محتوای آنلاین تحمیلی ترکیب می شود؛ مانند استفاده از پست مستقیم (Direct Mail) به سبک قدیمی که توسط پستچی به مکان مورد نظر ارسال می شد.

اخیراً چندین شرکت تجاری کوچک بهترین حرکات بازاریابی خود را به اشتراک گذاشته اند که شامل بازه ای عظیم از رویکردها و رسانه ها می شود. در ادامه به تعدادی از این ایده ها اشاره خواهیم کرد.

موفقیت پست مستقیم

بنابر گفته رایان جونز (Ryan Jones)، معاون فروش و بازاریابی، «زمانی که شرکت انگلیسی Advanced Commercial Interiors Ltd چندین استراتژی موفق را به کار گرفت، پست مستقیم اثبات کرد بهترین حرکت در بازاریابی است، اما ما این کار را کمی متفاوت انجام دادیم.»

به ازای فرستادن نامه ای با سایز A4 در ابعاد حدودی 8 در 11.5 اینچ و تصویری از کارهای طراحی شده برای مشتریان احتمالی، مؤسسه ناتینگهام (Nottingham) فراتر رفت و آگهی کوچکی در صفحه ای دو رو با سایز A1 در ابعاد حدودی 23.5 در 33 اینچ، به لیست پستی بسیار عظیمی از مشتریان ارسال کرد.

جونز می گوید «هدف از این کار به کارگیری تمامیت میز آنها و پرکردن آن با پروژه های مختلف ما بود. این کار موجب شد در خاطر افراد بمانیم و زمانی که آنها به دنبال پیمانکار مناسب می گشتند، اولین گزینه ای که به ذهن شان خطور می کرد ما بودیم. با استفاده از این روش، افزایش چشمگیری از درخواست ها را شاهد بودیم.»

مطلب مرتبط: ترفندهای بازاریابی برای کسب‌ و‌ کارهای فصلی

مجموعه طراحی جواهرات تانزانیت (Tanzanite Jewelry Designs) تجارتی خانوادگی است که فروشگاهی حضوری در کراون پوینت (Crown Point) و فروشگاهی آنلاین دارد. این تجارت زمانی که در بازاریابی از طریق ایمیل به مانع برخورد کرد، راهی جدید در پیش گرفت و به استفاده از جوهر و کاغذ روی آورد.

جف موریارتی(Jeff Moriarty)، سخنگوی بازاریابی تجاری این شرکت گفته است «ما درگیر مشکلاتی شدیم که در آن تعداد زیادی از ایمیل های فروشگاه مان توسط مشتریان باز نمی شد و در صدد پیدا کردن راهی بودیم تا به آن دسته از افراد دسترسی پیدا کنیم و آنها را به فروشگاه حقیقی و مجازی خود بازگردانیم. ما از روش ارسال کارت پستال استفاده کردیم. در نتیجه سیستمی اتوماتیک طراحی کردیم که در آن کارت پستال پس از چهار هفته از تاریخ خرید حضوری و یا آنلاین، به طور خودکار برای مشتری ارسال می شد. این عمل بیشتر به منظور تشکر و فراهم کردن کوپنی برای خریدهای آینده از ما بود.»

بنابر گفته های موریارتی، این اپلیکیشن به صورت خودکار کارت پستال را به آدرس خریدار ارسال می کند و طرح مربوطه به خوبی در حال اجراست.

او همچنین می گوید «نه تنها استفاده از کدها و کوپن ها را شاهد بودیم، بلکه خریداران با تماس خود ما را از میزان علاقه شان به کارت پستال های دریافتی نیز مطلع ساختند. این روش به راستی موجب برجسته شدن ما در میان رقبا و ماندگاری در خاطر مشتریان برای خریدهای آینده می شود.»

نوع دیگری از پست های مستقیم برای پاتریک هاردرز (Patrick Harders) اجرایی شد. هاردرز صاحب شرکت طراحی و نصب نورپردازی در محیط باز به نام اینلایتند لایتینگ (Enlightened Lighting) و شرکتی در زمینه ساخت و تولید به نام استرلینگ لایتینگ (Sterling Lighting) در ویرجینیا ی شمالی است.

به گفته هاردرز «برای اینلایتند لایتینگ، یکی از تأثیرگذارترین فعالیت های بازاریابی ، سرمایه گذاری در استفاده از کاغذهای چاپ باکیفیت و خاص برای پست های هدفدار و مستقیم بود. این روش به یکی از بزرگ ترین منابع مشتری مداری و رشد تجاری در طی سال ها منجر شد. در عصر دیجیتال و اعتقاد مردم به اتمام دوره کاربردی پست مستقیم، از موفقیت به دست آمده شگفت زده شدم.»

او همچنین می افزاید «ما یقیناً تمرکز خود را بر سرمایه های مالی در جهت بازاریابی آنلاین نگاه خواهیم داشت، اما تولید کاتالوگ هایی باکیفیت در راستای برجسته سازی شرکت، آرشیو کار، لوازم پرکاربرد و فرآیند طراحی برای مشتریان ساکن در همسایگی های پررفت و آمد به خوبی عمل کرده است. چاپ کاتالوگ با ابعاد 8.5 در 11 اینچ در مقابل بازاریابی موازی توسط رقیبان و پیمانکاران بسیار چشمگیر است. چاپ کاتالوگ توسط شرکت ما سفارشات بیشتری را به همراه داشته و رشد تجاری را تشدید کرده است.»

در شرکت استرلینگ لایتینگ که فروش به پیمانکاران مناظر طبیعی و طراحان نورپردازی مستقیماً صورت می گیرد، هاردرز و شریک تجاری او دامین سانچز (Damien Sanchez) از قدرت دیداری آنلاین استفاده کرده اند.

بنابر گفته هاردرز «یکی از بهترین حرکات بازاریابی انجام شده در شرکت ما، استخدام اعضایی تمام وقت برای ساخت ویدئوهای باکیفیت از محصولات، داستان های تجاری و پروژه ها بوده است. استفاده از ویدئو برای تعریف داستان و به نمایش گذاشتن تسهیلات در کار، تأثیر زیادی در جذب بیشتر مشتری برای سفارش این تسهیلات داشته است. ما همچنین توانسته ایم ویدئوها را در اکثر گروه های ایمیلی بازاریابی جای دهیم و در نتیجه، سفارشات و سودی بیشتری به دست آوریم.»

بازنگری های مفید

بنابر اعلام ریکی جاشی (Ricky Joshi)، یکی از بنیانگذاران خرده فروشی تشک های لوکس به نام زنهاون (Zenhaven)، تقدیر و تمجید از مشتری برای آنها بسیار مفید واقع شده است.

به گفته او «پررنگ نشان دادن نظرات و رضایتنامه های مشتریان در وب سایت و رسانه های اجتماعی ، یقیناً یکی از موفق ترین فعالیت های بازاریابی ما تا به امروز بوده است.»

او در ادامه توضیح می دهد «این روش توجیه اقتصادی دارد و مشتری را نفر اول قرار می دهد. تعداد بسیار زیادی از مشتریان خواستار دانستن دقیق چگونگی کاربرد محصولات مان در جهان هستند و ما نیز به دلیل داشتن مشتریانی صادق و آینده نگر خوش شانس هستیم. نظرات آنها به دیگران در تصمیم گیری و به ما در تشخیص زمینه های قابل پیشرفت موجود در محصولات کمک می کند.»

درخواست نظردهی از مشتریان، تجارت مؤسسه نر م افزار کارگاهی مبتنی بر وب به نام لایواستورم (Livestorm) را نیز ارتقا بخشیده است.

مطلب مرتبط: 105 ترفند بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارها

تیبا داوو (Thibaut Davoult)، مدیر بازاریابی در شرکت پاریس (Paris) است. بنابر توضیح ارائه شده از جانب او «به عنوان تجارتی کوچک در بازار رقابتی پرتکاپو، شرکت باید جای خود را در نقشه کلی تثبیت کند.»

او اشاره می کند «یکی از تأثیرگذارترین استراتژی هایی که اخیراً در راستای این هدف دنبال کردیم، قرار گرفتن در لیست وب سایت های مقایسه ای مانند Capterra و G2Crowd و تشویق مشتریان برای شرکت در این نظرسنجی ها است. برای انجام این کار، به سادگی ایمیلی را به مشتریان وفادار لایواستورم می فرستیم و شرکت در این نظر سنجی را به آنها پیشنهاد می دهیم.»

داوو می گوید «این عمل به ساخت برند مان کمک کرده است و ما را برای افرادی که در این وب سایت ها به دنبال جواب هستند، نمایان می سازد. جمع آوری این نظرات، مخصوصاً در مراحل آغازین، راهی برای ساخت اعتبار و خوشنامی است. در ادامه و زمانی که در جایگاه خود هنرپیشه ماهری شدید، نظرات به صورت طبیعی به وجود خواهند آمد.

منبع : forbes
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8xdc9gQ0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه