چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فعالیت در شبکه های اجتماعی به دلیل حضور گسترده برندها و افراد تاثیرگذار بسیار دشوار است. در این میان برنامه و استراتژی دقیق برای موفقیت در بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی اهمیت بالایی دارد. بسیاری از بازاریاب ها و تیم های تبلیغاتی به دلیل وجود موارد زیاد در فهرست فعالیت های شان دچار سردرگمی هستند. در این میان آگاهی از برخی توصیه های کاربردی به منظور مدیریت هرچه بهتر شبکه های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. به این ترتیب ما در مدت زمانی محدود حداکثر نتیجه ممکن را دریافت خواهیم کرد.

راهکارهای فعالیت بهینه در شبکه های اجتماعی

در این مقاله من به عنوان یک بازاریاب اینترنتی به بررسی 9 توصیه حرفه ای از ایجاد روبات چت فیس بوکی گرفته تا پرهیز از طرح پرسش های مختلف از مخاطب خواهم پرداخت. امیدوارم این توصیه ها به شما در زمینه بهبود فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی تان کمک کند.

دسته بندی کارهای مشابه

همانطور که از نام این بخش پیداست، دسته بندی معطوف به قرار دادن کارها و فعالیت های مشابه در کنار هم است. به این ترتیب ما زمان کمتری را برای انجام کارهای مشابه صرف خواهیم کرد. همچنین پرداختن به کارهای یکسان در زمانی مشخص سطح تمرکز ما را نیز افزایش خواهد داد. به عنوان مثال فرض کنید شما قصد طراحی برنامه ای برای بارگذاری مطالب برندتان در شبکه های اجتماعی یا ساخت تصویری زیبا برای مطالب تان را دارید. اگر شما همه کارهای مربوط به برنامه ریزی و ساخت تصاویر مطالب تان را با هم انجام دهید، شانس تان برای صرفه جویی در زمان و حفظ تمرکز بیشتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: 11 اصل طلایی بازاریابی شبکه های اجتماعی

به منظور پرهیز از خستگی بیش از حد شما می توانید این توصیه را با برخی تکنیک های جانبی نیز ترکیب کنید. به عنوان مثال تکنیک «پومودورو» بر روی استراحت های پنج دقیقه ای به ازای هر 25 دقیقه تاکید دارد. به این ترتیب شما پس از هر 25 دقیقه فرصتی، هرچند اندک، برای بازیابی انرژی و توان تان خواهید داشت.

نصب روبات چت

برای بسیاری از بازاریاب ها و تیم های پشتیبانی پاسخگویی به تمام پرسش ها و پیام های کاربران کاری طاقت فرسا محسوب می شود. در هر صورت مطالعه دقیق پیام مخاطب و تلاش برای یافتن پاسخ مناسب فرآیندی زمانبر است. راهکار من در اینجا استفاده از روبات چت در فیس بوک است. مزیت اصلی این کار امکان طراحی منحصر به فرد روبات بدون نیاز به اطلاع از شیوه های پیچیده کدنویسی است. همچنین، اگر پرسش مخاطب بسیار پیچیده باشد، یک کارمند همیشه امکان نظارت بر پاسخ های روبات را خواهد داشت. به این ترتیب در مواقع مورد نیاز کاربر متخصص به جای روبات پاسخگو خواهد بود.

بی شک مزیت اصلی استفاده از روبات های چت صرفه جویی حیرت انگیز در زمان است. در زمینه روبات های چت پلتفرم فیس بوک به خوبی خود را با سطح نیازهای برندها سازگار کرده است. من در زمینه کسب وکار شخصی خود سال گذشته با امکانات و مزیت های بی شمار روبات های چت آشنا شدم. بر این اساس توصیه من به شما استفاده از نرم افزار Mobile Monkey برای ایجاد و مدیریت روبات های چت است.

با جست وجویی ساده در دنیای اینترنت شما با خیل عظیمی از نرم افزارهای حوزه طراحی روبات چت آشنا خواهید شد.

استفاده از ابزارهای برنامه ریزی مطالب

ابزارهایی نظیر Buffer، Hootsuite و Edgar برای برنامه ریزی و طراحی بازه های زمانی برای انتشار مطالب عالی هستند. به این ترتیب با طراحی یک برنامه به طور خودکار مطالب شما در شبکه های اجتماعی مختلف بارگذاری خواهد شد. بی شک این کار زمان بسیار زیادی را برای شما ذخیره خواهد کرد. در غیر این صورت باید شخصا اقدام به بارگذاری مطلب تان در شبکه های اجتماعی مختلف می کردید.

مزیت اصلی این ابزارها امکان استفاده راحت و همچنین نیاز به پرداخت هزینه بسیار اندک است. به این ترتیب چنین ابزارهایی کاملا با بودجه محدود شما سازگار خواهند بود.

بازیابی مطالب مان در شبکه های اجتماعی به صورت راهبردی

حجم وسیعی از مطالب تازه ما در شبکه های اجتماعی بر روی محتوای تازه تمرکز دارد. به عنوان مثال اتفاق های جدید یا تکنولوژی های نوین از این دسته هستند. در این حالت مطالب ما پس از گذشت چند هفته کاملا از رده خارج می شوند. اگر به دنبال راهکاری کم هزینه برای تولید مطلب هستید، بازیابی محتوای قدیمی برندمان در شبکه های اجتماعی یا سایت رسمی مان ایده کاملا جذابی خواهد بود. هدف اصلی در اینجا بازنویسی و آپدیت مطالب قدیمی براساس اخبار و تغییرات نوین است.

توجه داشته باشید که بازیابی راهبردی مطالب فقط مخصوص سایت برندمان نیست. در زمینه شبکه های اجتماعی نیز می توان با اختصاص زمانی بیشتر کل مطلب را به روز رسانی کرد. به این ترتیب دیگر خبری از هزینه های گزاف برای تولید محتوای جدید نخواهد بود.

استفاده از اتوماسیون هوشمند

اتوماتیک سازی کارهای تکراری همیشه ایده ای کاربردی به حساب می آید. به ویژه این توصیه برای بازاریاب ها که خیل عظیمی از کارها را دارند، مطلوب خواهد بود. ابزارهای اتوماسیون هوشمند نظیر IFTTT و زپیر برای اهالی کسب وکار کمک بسیار خوبی است.

ابزار IFTTT کارهایی نظیر بازنشر مطالب در شبکه های اجتماعی مختلف، پاسخگویی به ایمیل ها، ارسال برنامه کاری برای هر گروه شرکت و پاسخگویی به پیام های کاربران در شبکه های اجتماعی را انجام می دهد.

ابزار زپیر نیز بر روی هماهنگ سازی پلتفرم های مختلف تمرکز دارد. به عنوان مثال شما با استفاده از ابزار زپیر بدون نیاز به اقدام شخصی مطلب توییترتان را در یوتیوب یا اینستاگرام نیز بارگذاری خواهید کرد.

ضررهای انجام کارهای مختلف در کنار هم

شاید شما در طول روز تمایل به انجام کارهای غیرمرتبط با هم داشته باشید. در هر صورت نگارش مقاله در کنار چک کردن وضعیت شبکه های اجتماعی برای بسیاری از بازاریاب ها بدل به یک عادت رایج شده است. با این حال بر اساس مطالعات رفتاری ذهن ما در صورت پرداختن به چند کار متفاوت توانایی کیفی پایین تری را خواهد داشت. به این ترتیب احتمال کاهش کیفیت تمام کارهای ما افزایش می یابد.

در روانشناسی مطالعات بسیاری بر روی تحلیل ظرفیت شناختی ما صورت گرفته است. نتیجه اغلب این پژوهش ها ضرورت پرهیز از انجام چند کار مختلف به صورت همزمان است. به هنگام پرداختن به کارهای مختلف فضای شناختی ذهن ما کاهش می یابد. به این ترتیب برای سازگاری با انجام کارهای مختلف به ناچار ذهن ما میزان تمرکز کمتری را به هر فعالیت اختصاص می دهد.

توجه به معیارهای معتبر در شبکه های اجتماعی

هر ماه شبکه های اجتماعی مختلف آمارهای دقیق از میزان فعالیت کاربران و ترندهای برتر منتشر می کنند. برای موفقیت در عرصه شبکه های اجتماعی اطمینان از بررسی دقیق این آمارها ضرورت دارد. به این ترتیب اگر یکی از بخش های فعالیت شما مورد علاقه کاربران نیست، تاکید بیش از حد بر روی آن نتیجه ای نخواهد داشت. توصیه من به شما در چنین شرایطی تغییر شیوه فعالیت تان در زمینه تولید محتواست.

زمان خود را پیگیری کنید

توجه ما در فعالیت آنلاین مان نباید فقط بر روی انتشار مطالب باشد. یک متغیر مهم در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی میزان زمانی است که برند ما بدان اختصاص می دهد. با اندازه گیری میزان صرف زمان برندمان در شبکه های اجتماعی محاسبه میزان بازگشت سرمایه ما بسیار راحت تر خواهد بود. در حقیقت، بسیاری از برندها بیش از آنچه در شبکه های اجتماعی سود به دست می آورند، در حال ضرر هستند. آگاهی از میزان زمان صرف شده برندمان در شبکه های اجتماعی به ما در تصمیم گیری بهتر برای سرنوشت آنلاین برندمان کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 10 قانون در بازاریابی شبکه های اجتماعی

نه گفتن را یاد بگیرید

بی شک همه ما علاقه ای درونی به ارائه پاسخ مثبت به همه درخواست ها داریم. با این حال گاهی اوقات بهترین پاسخ برای ما و کسب وکارمان یک «نه» ساده است. نکته مهم به هنگام ارائه پاسخ منفی رفتار عادی است. در حقیقت بسیاری از افراد به هنگام نه گفتن به دیگران دچار استرس و دستپاچگی می شوند. این نوع رفتار در دنیای کسب وکار برای شما بسیار مضر خواهد بود.

بی شک تمرکز ما در بازاریابی باید بر روی ارائه خدمات مورد نیاز مخاطب و رفع نیازهای آنها باشد. با این حال در برخی از موارد ارائه پاسخ مثبت به همکاری با یک برند دیگر، ارائه سرویسی به مخاطب یا هر امر دیگری هزینه های بسیار گزافی را برای ما به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی ما باید کنترل خود را حفظ کرده و پس از بررسی دقیق جوانب کار اقدام به رد درخواست طرف مقابل کنیم.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cgd6awqh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه