یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شما می توانید با استفاده از این راهنمایی های هوشمندانه که توسط یک کارآفرین موفق ارائه شده است، میان کسب و کار و دیگر جنبه های زندگی خود توازن ایجاد و یا دست کم لذت بردن از آنچه انجام می دهید را تسهیل کنید.

گزیده پیش رو، از کتاب مانی خوشبین با نام «تسلیم نشدن، نقشه راه به سمت موفقیت عظیم» آورده شده است. این کتاب را می توانید از Amazon، Barnes & Noble ، iBooks و IndieBound خریداری کنید.

توازن در زندگی مانند عملی آکروباتیک است که افراد روی دوش یکدیگر قرار می گیرند و سعی در حفظ تعادل خود دارند. هر شخص بخش مهمی از زندگی شما را نشان می دهد. شما می خواهید همه آنها را نگاه دارید بدون اینکه هیچ کدام از آن بالا سقوط کنند. کار آسانی نیست، هست؟

برای قدر دانستن و لذت بردن از آنچه دارید، توازن میان بسیاری از جنبه های زندگی نکته مهمی است، اما بسیاری مردم در ایجاد آن موفق عمل نمی کنند. من غرق در کار و شغلم شده بودم و وقت و انرژی کافی را در زندگی مشترک صرف نمی کردم؛ در نهایت ازدواج من با شکست مواجه شد.

اعتراف می کنم زمانی که شانس یک کسب وکار، درب خانه را می زند، نه گفتن به آن سخت است؛ به ویژه هنگامی که در کار فروش املاک و مستغلات هستید و یک خریدار معتبر به سمت شما می آید. با این حال اگر نمی دانید چه زمانی باید سرعت خود را در این زمینه کم کنید، ممکن است خودتان را خارج از کنترل ببینید و بسیاری از جنبه های زندگی را از دست بدهید. بسیاری از مردم طعم موفقیت را چشیده اند و می خواهند آن را دوباره تجربه کنند، به طوری که 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، خود را در آن غرق می کنند. وقتی به خود بیایند متوجه می شوند 10 سال گذشته و یک امپراتوری بزرگ ساخته اند، اما نگرش خود نسبت به مواردی دیگر را از دست داده اند. آنها متوجه می شوند همسرشان اکنون همسر سابق شان شده، فرزندان شان به نوجوانی رسیده، اعضای خانواده و همچنین دوستان شان رفته و بسیاری از موارد زندگی شخصی خود را از دست داده اند که حتی پول هم قادر نیست آنها را بازگرداند.

بنابراین چگونه میان کار، خانواده و موارد دیگر، توازن برقرار می کنید؟ باید بسیار مدارا کنید، نگرش مثبت داشته باشید و بدانید که این کار می تواند انجام شود.

مطلب مرتبط: ایجاد توازن میان کار و زندگی، سخت اما شدنی

توازن در کسب وکارها

در کنار کسب و کار خودم، من و لیلا در شغل او با هم شریک هستیم. هشدار: این نوع سیستم برای همه زوج ها جواب نخواهد داد، اما اگر بتوانید موقعیت خود را روشن کنید و به نقش های یکدیگر احترام بگذارید، نتیجه خواهید گرفت.

ترفند این کار، دانستن چگونگی ترکیب و سپس تفکیک کسب وکار از ازدواج است. برای مثال من و لیلا گاه مجبور به سفر به لس آنجلس برای جلسات یا نمایشگاه می شویم. ما این فرصت را برای بیرون رفتن یک آخر هفته کامل مغتنم می شماریم، در رویداد موردنظر فعالیت می کنیم و سپس به شهر می رویم. در خانه حداقل یک بار در هفته برای هم وقت می گذاریم، حتی اگر تمام کاری که انجام می دهیم تدارک یک شام سریع و سپس بازگشت به خانه باشد. مهم است که روال را متوقف کنید و کسب وکار را کنار بگذارید. در تعطیلات آخر هفته کسب وکار لیلا تعطیل است؛ من نیز کار نمی کنم و زمان را با بچه های مان می گذرانیم. سعی می کنیم برای هر یک از اولویت های اصلی خودمان یعنی خانواده، یکدیگر و کارمان زمانی را اختصاص دهیم.

متأسفانه هنگامی که شما در حال کار و بحث با یکدیگر و یا گاهی اوقات مشاجره در مورد کسب وکار هستید، خیلی سخت است که به خانه بازگردید و حالت خود را تغییر دهید و به زن و شوهر تبدیل شوید. ما سعی می کنیم مراقب باشیم خودمان را متوقف کنیم و اجازه ندهیم روز کاری به زندگی شخصی ما وارد شود. با این حال اعتراف می کنم آموختن اینکه چگونه پیش از خروج از دفتر کار و رفتن به سمت خانه، کار را تمام کنید نیاز به تمرین دارد؛ اما به مرور زمان آسان تر می شود. نیاز دارید برخی از قوانین را کنار هم بگذارید، سپس اطمینان حاصل کنید که هر دو سوار بر آن قوانین هستید.

سرگرمی ها و اشتیاق ها: اتومبیل و سیگار

شما همچنین به اختصاص زمان برای سرگرمی های خود نیاز دارید. از زمانی که من یک نوجوان بودم، اتومبیل های کم نظیر را دوست داشتم. اولین اتومبیل خارق العاده خودم را که نیسان 300ZX تویین توربو بود در سال 1992خریدم. 10 سال گذشت و من عاشق فراری و همچنین پورشه شدم. به جمع آوری ماشین ها ادامه دادم و اکنون 15اتومبیل دارم.

گرچه آنها یک سرگرمی هستند، اما زمانی که موضوع اشتیاق من به اتومبیل به میان می آید، یک نوع روحیه کارآفرینی دارم. در حقیقت من به آنها به چشم دارایی های بزرگی نگاه می کنم؛ گرچه ترجیح می دهم از آنها نگهداری کنم تا اینکه به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشم شان. برای من آنها مانند آثار هنری و در قالب نوعی سرمایه گذاری هستند که ارزش زیادی نیز دارند.

در هر حال ماشین ها تنها اشتیاق من نیستند. مهم است که احساساتی داشته باشید که دور از کارتان از آنها لذت ببرید، از خانواده گرفته تا هر مورد دیگری. همچنین نیاز به زمان هایی برای تنها بودن دارید. به عنوان مثال من نیز یک سالن دنج و راحت برای سیگار کشیدن دارم (www.CubanoRoom.com) که در آن می توانم استراحت یا در حال سیگار کشیدن با یک عضو موفق دیگر دیدار کنم.

من با احساسات خود مانند یک کسب وکار رفتار می کنم؛ زیرا اینگونه هستم -من از آنها لذت می برم و همچنین پول در می آورم - اما لازم نیست که اینگونه کار کنم. اگر از دوچرخه سواری لذت می برید، لازم نیست که یک فروشگاه دوچرخه باز کنید. می توانید به سادگی یک گروه از دوچرخه سواران را پیدا کنید، با هم به سفر بروید و لذت ببرید. مهم است که زمانی را برای تنهایی در برنامه شلوغ خود اختصاص دهید. همه ما به لحظاتی نیاز داریم که از همه کس و همه چیز فرار کنیم. بهترین کاری که باید بکنید این است که بدانید چه چیز شما را خوشحال می کند و تکاپوی زندگی شلوغ خود را با شور و اشتیاق خود متعادل نگاه دارید.

مطلب مرتبط: حفظ تعادل میان کار و خانواده

خانواده بزرگ

زمان رسیدگی به خانواده برای من بسیار مهم است، هم به عنوان پدر و هم به عنوان عضوی از یک خانواده بزرگ. علاوه بر صرف زمان با لیلا و فرزندان، اغلب به پدر و مادرم نیز سر می زنم. در سال 2004 یک مزرعه در فاصله 90 مایلی ساحل نیوپورت برای آنها خریدم. حال آنها هر جمعه یا شنبه به دیدن ما می آیند- ما با هم کباب می خوریم و بازی می کنیم.

همچنین مادر و خواهر لیلا را اغلب می بینیم. مادرش هنوز هم به عنوان یک پرستار در حال فعالیت است و در بورلی هیلز زندگی می کند. خواهر لیلا در نزدیکی سن دیگو است. وی برای شرکتی به نام Houzz کار می کند که یک انجمن آنلاین برای ساخت خانه، طراحی محوطه، بهبود خانه، تعمیرات و غیره است.

من و لیلا اهمیت داشتن خانواده بزرگ را در نزدیکی خود می دانیم و برای با هم بودن وقت می گذاریم. در غیر این صورت، زمان به سرعت در حال گذر است و ناگهان متوجه خواهید شد از آخرین باری که در کنار هم خوش بوده اید، سال ها گذشته است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bt3FjA5T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سید احسان :
1 سال پیش
سلام از حال و هوای متن مشخص است که مربوط به جامعه ایران نیست. وقتی داخل فضای جامعه ای زندگی نمی کنید امکان اشتباه نظر دادن بالا می رود. در جامعه ما اولا امکان انتخاب شغل دلخواه لااقل برای من و هم نسلانم وجود ندارد پس در صورت پیدا کردن یک شغل از کوچکترین فرصت ها استفاده می کنیم تا آن را بدست بیاوریم و بعد از آن هم باید ساعات متمادی کار کنیم و از زندگی بزنیم تا توانایی گذران امورات و خرج و مخارج زندگی را داشته باشیم. پول در زندگی هدف نیست ولی کارآمدترین ابزار برای آسایش و رفاه می باشد.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه