جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رسیدن بازاریابان به روزهایی پربارتر

5 سال پیش ( 1397/8/2 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش  

کرولاین وب (Caroline Webb) عاشق شغل خویش است. هنگامی که در سمت مشاور در شرکت مکنزی اند کمپانی (McKinsey & Company) کار می کرد، همکارانش او را به عنوان شادترین فرد در شرکت می شناختند. با وجود رضایت شغلی، ساعات کاری طولانی و شیفت های شب بر روی وب بی تأثیر نبود.

پس از گذشت سه سال فعالیت به عنوان مشاور، وب بیمار شد. عفونت سیستم مرکزی عصبی باعث شد او برای 6 ماه قادر به فعالیت نباشد. در طول 8ماه برای سلامتی مبارزه کرد و به تدریج میزان فعالیت کاری خود را افزایش داد تا سرانجام نیروی لازم برای کار تمام وقت را به دست آورد، اما او با یک دوراهی در زندگی حرفه ای خود مواجه شد. در ذهن او ساعت های کاری طولانی همواره به معنای کار بهتر نبود و مشخصاً بر روی سلامتی و زندگی شخصی نیز تأثیراتی منفی داشت. به گفته وب «من باید به این نتیجه می رسیدم که استقامت شخصی ام بی نهایت نیست. برای من بازده بیشتر با کار کمتر جذابیت خاصی پیدا کرده بود. این اتفاق یکی از نقاط عطف زندگی حرفه ای من بود.»

کار کردن هوشمندتر توجه وب را که آموزش دیده حوزه اقتصاد بود، جلب کرد. او صدها کتاب روانشناسی و رفتارهای اقتصادی را مطالعه کرد و روش های آنها را در زندگی خود به کار گرفت. وب تحقیقات خود را در کتاب «چگونه یک روز خوب داشته باشیم (How to Have a Good Day)» جمع آوری و شرکت سون شیفت (Sevenshift) را در زمینه استفاده از علم جهت بهبود کار، تأسیس کرد.

براساس نظرسنجی گالوپ (Gallup) در سال 2017، 51درصد از کارمندان آمریکایی در محل کار خود مشغولیت کاری ندارند و 16درصد به طور مستمر بدون مشغله هستند و عدم رضایت خود را در صحبت های شان نشان می دهند. کارمندان همچنین ساعت های طولانی تری را مشغول فعالیت هستند. این امر با پیش بینی های جان مینارد کینس (John Maynard Keynes) در سال 1930 مبنی بر کاهش ساعات کاری در هفته به 15 ساعت آن هم به دلیل پیشرفت تکنولوژی در قرن آینده مطابقت ندارد. اکنون در سال 2018 هستیم و هفته کاری همچنان طولانی است. به طور متوسط یک فرد آمریکایی مابین 34 ساعت در هفته (براساس داده های تشکیلات همکاری اقتصادی و پیشرفت) و 47 ساعت در هفته (براساس نظرسنجی گالوپ در سال 2014) کار می کند. گالوپ گزارش می دهد 18درصد افراد در هفته بیش از 60 ساعت کار می کنند.

وب و دیگران به نقطه نظراتی که به بهبود بازده بازاریابان -با کار کمتر و نتایج بهتر- کمک می کنند اشاره داشته اند.

افسانه انجام همزمان چند کار

بسیاری افراد روز خود را با کلیک بر صفحات اینترنت سپری می کنند و در عین حال یک مکالمه تلفنی انجام می دهند و یا به فکر شام شب هستند؛ در نتیجه گذر زمان را احساس نمی کنند. این فرآیند انجام چند کار به صورت همزمان است و تمامی افراد قادر به اجرای آن نیستند. تحقیقی در دانشگاه یوتا (Utah) نشان می دهد تنها 2درصد از افراد، موفق به انجام چند کار به صورت همزمان می شوند.

با وجود اصرار بسیاری از مردم بر مهارت های انجام چند کار همزمان در مصاحبه های شان، بسیاری از آنها تنها کار بیشتری برای خود و دیگران می تراشند. تحقیقی توسط آزمایشگاه پردازش اطلاعات انسانی در دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt) نشان می دهد افرادی که دو کار را همزمان انجام می دهند نیازمند 30درصد زمان بیشتر هستند و دو برابر افرادی که این دو وظیفه را به ترتیب انجام می دهند، اشتباه می کنند.

به عقیده وب افرادی که چند کار را به صورت همزمان انجام می دهند بین دو تا چهار برابر بیشتر از افرادی اشتباه دارند که در لحظه یک کار را انجام می دهند.

به گفته وب «قسمت هوشیار مغز شما در آن واحد فقط توانایی انجام یک کار را دارد». برای جلوگیری از انجام چند کار وب پیشنهاد می دهد وظایف مشابه را به منظور عدم تغییر مستمر میان آنها طبقه بندی کنید و قسمت های مشخصی از روز را برای رسیدگی به این گروه ها اختصاص دهید. سپس برای رفتارهای مناسبی مانند مشخص کردن زمان و استراحت کوتاه برای خود پاداشی تعیین کنید.

مطلب مرتبط: بازاریابی: هزاران مقاله روز بازاریابی را اینجا ببینید

لطفاً اجازه دهید کمی استراحت کنم

داشتن درک مناسب در مورد زمانی که به استراحت نیاز دارید، یک هنر است و به گفته وب، بیشتر کارگران آمریکایی در این زمینه توانایی مطلوبی ندارند. یک نظرسنجی توسط رایت منیجمنت (Right Management) نشان می دهد کمتر از 20درصد کارگران آمریکایی به صورت منظم ناهار می خورند و 39درصد از آنها به طور کلی استراحت نمی کنند و غذا را بر روی میز خود صرف می کنند.

به گفته وب عدم استراحت سبب «فرسودگی تصمیم گیری» می شود و مغز به صورت خودکار عمل می کند. در این حالت مغز ساده ترین گزینه ها را انتخاب می کند و بینش، کنترل، تمرکز و تفکر مؤثر از میان خواهد رفت.

برای جلوگیری از فرسودگی تصمیم گیری وب پیشنهاد می دهد در طول روز زمان های مشخصی صرف استراحت شود. این امر می تواند با برنامه ریزی برای استراحت میان هر گروه از کارها صورت گیرد (تقریباً هر 90 دقیقه یکبار). برای مثال انجام کارهای دشوار در زمانی که مغز بیشترین انرژی را دارد انجام پذیرد و برنامه ریزی ساعت های ملاقات به جای بازه های 30 یا 60 دقیقه ای به 24 تا 45 دقیقه ای تغییر کند تا به صورتی طبیعی و در طول روز، ساعت هایی برای استراحت وجود داشته باشد. طبعاً مبارزه با فرسودگی تصمیم گیری نیازمند فاصله گرفتن از میز کار برای صرف ناهار است.

از مسائل آنلاینی که موجب حواس پرتی می شوند، دوری کنید

توجه برای وارن بندتو (Warren Bendetto) در سال 2010 یک امتیاز به حساب می آمد. او صبح زود برای کار کردن به عنوان یک طراح سایت به صورت دورکاری از خواب بیدار و به جای شروع کار، در اقیانوس اطلاعات اینترنت غرق می شد. برای او گذر زمان احساس نمی شد و به منظور جبران مجبور بود تا چهار صبح کار کند. به گفته او «این یک دوره بی انتها بود».

بندتو که حالا مدیر مهندسی نرم افزار پلی استیشن (PlayStation) است، برای حل مشکل خود یک کدنویسی ساده را برای جست وجوگر گوگل کروم انجام داد. کد وی برای لیست سایت های از پیش تعیین شده ای زمان بندی انجام می داد و هنگامی که زمان بازدید از وب سایت بیشتر از میزان معینی می شد، از جابه جایی داده با این وب سایت تا روز بعد جلوگیری به عمل می آمد. وی تصمیم گرفت ایده خود را به اشتراک بگذارد و نسخه ارتقا یافته برنامه اش را با نام «متمرکز بمانید (Stay Focused)» بر روی فروشگاه اینترنتی کروم بارگذاری کرد. در عرض 24 ساعت، 15000 کاربر برنامه او را خریدند. اکنون پس از هشت سال، بیش از 700000 نفر از این برنامه استفاده و از طریق آن از اتلاف وقت در سایت هایی نظیر فیس بوک جلوگیری می کنند.

شاید افراد محدود یت زمان مراجعه به وب سایت های محبوب شان در ساعات کاری را دوست نداشته باشند، اما تحقیقات نشان داده است کارمندان زمان بسیاری را در فضای آنلاین هدر می دهند که این امر از بازده کاری آنها می کاهد. برای مثال تحقیقی در مؤسسه کریربیلدر (CareerBuilder) در سال 2016 نشان داد، 19درصد کارفرمایان معتقدند کارمندان شان کمتر از 5 ساعت در روز کار می کنند و بیشترین عوامل عدم تمرکز آنها تلفن های همراه و ارسال پیام (55درصد)، اینترنت (41درصد)، حرف های روزمره و شایعه پراکنی (39درصد) و شبکه های اجتماعی(37درصد) هستند.

وب به تأثیر برنامه StayFocused اعتقاد دارد و می گوید به او برای تمرکز هنگام تألیف کتاب «چگونه روز خوبی داشته باشیم» کمک کرده است. به گفته وب «من برنامه را به گونه ای تنظیم نکردم که نتوانم به فیس بوک مراجعه کنم، بلکه میزان زمان استفاده از فیس بوک را به 10 دقیقه محدود ساختم.»

برای جلوگیری از ملاقات های بی مورد از «نه گفتن مثبت» استفاده کنید

با توجه به داده های شرکت نرم افزاری اطلسین (Atlassian)، کارمندان به صورت میانگین 31ساعت در ماه را صرف ملاقات های بدون بازده می کنند. این ملاقات ها صرف افکار پوچ (91درصد)، خستگی کاری (45درصد) و انجام کارهای دیگری (73درصد) می شوند که بسیار کم بازده هستند.

گرچه عدم حضور در ملاقاته ای کم بازده امکان پذیر است، اما به عقیده وب کارمندان باید شهامت گفتن «نه» به ملاقات ها را به منظور انجام کارهای مهم تر داشته باشند. کارمندان می توانند از «نه گفتن مثبت» به عنوان یک تکنیک استفاده کنند.

طریقه استفاده از «نه گفتن مثبت» بدین ترتیب است: ابتدا باید از فرد درخواست کننده تشکر کنید و به صورتی بسیار مشتاقانه اولویت های فعلی خود را با آنها در میان بگذارید. سپس در مورد مفهوم اولویت های تان و دلایلی که نمی توانید وقت خود را صرف این دعوت کنید، توضیحاتی ارائه دهید. با پیشنهاد همکاری بدون ایجاد مشکل برای اولویت های خود، فعل و انفعال را با گرمی به پایان برسانید.

به گفته وب «اگر با گفتن بله شروع کنید، طرف مقابل را کمتر در حالت تدافعی قرار خواهید داد؛ به خصوص اگر در مورد آنچه برای آنها مهم است صحبت کنید.»

مقداری سکوت و آرامش

با توجه به اینکه اکثر شرکت ها به دنبال ایجاد محیط کاری باز هستند، کارمندان بیشتری حریم خصوصی خود را از دست می دهند. دفترهای باز می توانند قاتل بازده باشند. این امر در خصوص افراد درونگرا بیشتر صدق می کند و همان طور که سوزان کین (Susan Cain) در کتاب «سکوت. (Quiet.)» با آزمایش بر 10000 کارمند دفتری به آن اشاره می کند، کارمندان در دفاتر باز به صورت میانگین 86دقیقه در روز وقت خود را به دلیل حواس پرتی از دست می دهند. تحقیق دیگر در دانشگاه اکستر (Exeter) نشان می دهد دفاتر باز سبب کاهش 32درصدی سلامت کارمندان و کاهش 15درصدی بازده می شوند، اما با توجه به میزان صرفه جویی در بودجه شرکت ها با دفاتر باز، احتمالاً شرایط به همین صورت باقی خواهد ماند.

پیشنهاد وب برای یافتن آرامش و حریم خصوصی در دفاتر باز، عملکرد هوشمندانه است. او تکنیک شخصی استفاده از هدفون و نشان دادن پیام واضح «زمان تفکر شخصی» را پیشنهاد می دهد. افراد در صورت لزوم می توانند با شما صحبت کنند، اما هدفون و پیام نشانه های واضحی مبنی بر مشغولیت شما هستید. اگر این روش نیز موقعیت لازم برای تمرکز را فراهم نمی کند، از یک اتاق ملاقات خالی استفاده کنید.

به گفته وب «من مرتباً از خود می پرسیدم چگونه باید موقعیت روانی لازم برای انجام کارهایی که می خواهم را پیدا کنم. هنگامی که شما بدانید مغز به اندازه فعالیت به استراحت نیز نیاز دارد، تصمیم گیری واضح خواهد بود. ترفند اصلی دانستن روش القای این بینش به افرادی است که هنوز مشکل سلامتی پیدا نکرده اند.»

محیط های کاری نامناسب دلیل اصلی وب برای نوشتن کتاب «چگونه روز خوبی داشته باشیم» بودند. کارمندانی که در شرایط کاری سخت و تحت نظر رؤسای چالش برانگیز کار می کنند، می توانند کنترل زندگی را به دست بگیرند و از فرصت های به دست آمده برای کاری پرمعناتر استفاده کنند.

به گفته وب «ما می توانیم زمان های بیشتری را در بهترین حالت ممکن باشیم. فعالیت در تیمی که در آن به مباحث سودمندی و تعادل پرداخته می شود، شرایط را بسیار آسان تر می سازد، اما من همچنان افراد را برای یافتن فرصت های احتمالی با توجه به شرایط موجود تشویق می کنم.»

منبع : ama
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qYKcdJ5P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه