دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

11راه برای ساختن برندی خوب و متمایز

8 سال پیش ( 1394/4/30 )
پدیدآورنده : پژمان پاکدامن  

یک برند خوب با نامی به‌یادماندنی می‌تواند به‌سادگی شما را در میان سایر رقبا متمایز کند و وفاداری مصرف‌کنندگان را نسبت به برند شما تقویت کند. اما ایجاد یک برند پایدار و ماندگار چیزی فراتر از طراحی یک لوگو است. برای ساختن و داشتن برندی خوب موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

1- کیفیت مورد نظر، ارزش و خواسته‌های مشتریان از کسب‌و‌کار خود را همواره در نظر بگیرید. برای ساختن برندی مورد اطمینان باید به سه عامل توجه ویژه داشته باشید؛ کیفیت مورد انتظار مصرف‌کنندگان از شما چیست؟ چه ارزشی برای برند شما قائل هستند؟ انتظارات آنها از کسب‌و‌کار شما به‌طورکلی چیست؟ فراموش نکنید که یک «برند» فقط مالکیت نام و لوگو نیست.

2-‌ نظرات و ادراکات مشتریان در ایجاد یک چهره قابل قبول از خود را نادیده نگیرید؛ زیرا در صورت عدم توجه به مصرف‌کنندگان، برند شما صداقت خود را در ذهن افراد از دست می‌دهد. اگر ادعاهای شما در مورد کسب‌و‌کارتان با انتظارات مصرف‌کنندگان هم‌تراز نباشد، به یقین مشتریان خود را از دست می‌دهید. اما اگر آنچه را آنها از شما انتظار دارند انجام دهید می‌توانید همواره مصرف‌کنندگانی وفادار داشته باشید.

3-‌ به تمامی ابعاد کسب‌و‌کار خود توجه و دقت‌نظر داشته باشید. اگر مصرف‌کنندگان محصولات شما، با تصویری که شما برای برند خود در نظر گرفته‌اید متفاوت هستند، لازم است که پیشنهادات و استراتژی‌های خدمت به مشتری خود را تغییر دهید تا بازار هدف و مصرف‌کنندگان‌تان تغییر کنند.

4-‌‌ با کارمندان خود مشارکت و همکاری داشته باشید. افراد مختلف از زوایای مختلفی به برند و کسب‌و‌کار شما نگاه می‌کنند و در نتیجه می‌توانند نظرات متفاوتی داشته باشند که گاه برای مدیریت برند می‌تواند مفید واقع شود. مخصوصا در شرایطی که درصدد تغییر عملیات خود هستید، نظرات مختلف افراد می‌تواند راهنمایی‌های مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

5-‌ پیام‌های تبلیغاتی مستمر و مرتبط که بر کیفیت کالا و خدمات، ارزش برند شما و انتظارات مشتریان‌تان تمرکز دارند طراحی کنید. توجه به اصل سادگی این پیام‌ها که به‌سادگی به خاطر سپرده شوند نکته‌ای حائز اهمیت است.

6-‌ ایجاد هویت بصری متمایز برای برند: هویت بصری شما (لوگو) باید آنقدر قوی باشد که بتواند هویت کامل برند و کسب‌و‌کار شما را بیان کند. طرح‌ها باید واضح و مشوق افراد باشند. (اگر خودتان مهارت و علم طراحی ندارید بی‌شک باید از یک طراح کمک بگیرید.)

7-‌ برند خود را (اعم از لوگو، پیام‌ها و شعارهای تبلیغاتی) در معرض دید افراد قرار دهید با نمایش آن از طریق حک کردن تصاویر و شعارها روی بسته‌بندی‌های محصولات، لباس پرسنل، وسایل نقلیه و...

8-‌ به دنبال کسب حمایت‌های قانونی برای بعد تصویری و شعارهای تبلیغاتی که شرح‌دهنده فعالیت شماست باشید.

9-‌ فراموش نکنید که مصرف‌کنندگان، هرآنچه انجام دهید و تمامی فعالیت‌های شما را به برندتان نسبت می‌دهند مانند نوع رفتار کارکنان یا نوع و نحوه پوشش پرسنل و... و به همین دلیل توجه به همه این عوامل امری ضروری است. زیرا در صورت بروز هر مشکل، حتی اگر به‌طور مستقیم به کالا و خدمات شما مربوط نشود، (مثل نحوه برخورد کارمندان با ارباب‌رجوع) چهره برند شما دستخوش تغییر می‌شود.

10-‌ با کارمندان خود درباره علت ایجاد برندتان و به عبارتی در مورد داستان برند خود صحبت کنید و آنها را در جریان قصد و نیت خود از طراحی چنین برندی قرار دهید تا آنها نیز بتوانند با هویت اصلی برند آشنا شوند و آن را درک کنند و از دلایل وجودی آن و در نتیجه تعهدات آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. برای داشتن برندی اثربخش همواره به حمایت کارمندان خود نیاز دارید.

11-‌ برای برند خود کمپین‌های بازاریابی جهت تبلیغاتی هدفمند ایجاد کنید که شامل مواردی از قبیل‌ انتشارمقالات در مطبوعات، توجه به مسائل اجتماعی،‌ پیشنهادات ویژه برای مشتریان و... باشد.

قوانین کلیدی

1-‌ شناسایی ارزش‌های اصلی برند
2- در نظر گرفتن و طراحی پیام‌های تبلیغاتی موثر و سازگار با کسب‌و‌کار
3-‌ مشارکت مستمر با کارمندان
4-‌ به خاطر داشتن این مسئله که تمامی فعالیت‌های شما بر برندتان تاثیر می‌گذارد
5-‌ توجه به نظریات مصرف‌کنندگان
6-‌ طراحی پیام‌های ساده
7-‌ مبالغه نکردن در مورد کالا و خدمات خود.

* کارشناس ارشد برندینگ

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VFUmDcf9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه