جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شهر استانبول یکی از دیدنی ترین شهر های دنیاست که با وجود امتیازات فراوان از جمله طبیعتی شگفت انگیز ، امکانات رفاهی متنوع ، آثار تاریخی متعدد و موارد بسیار دیگر به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات گردشگران ایرانی تبدیل شده است . گشت و گذار در استانبول همانند قدم زدن در گالری هنری و یا موزه ای جذاب است ،  و به هر سو را که بنگرید با آثار تاریخی ارزشمندی روبرو خواهید شد . و ما در ادامه این مطلب برخی از آن ها را به اختصار شرح خواهیم داد .

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه و جزیره زیبای کیش

کاخ توپکاپی  Topkapi Palace

کاخ باشکوه و زیبای توپکاپی در تور استانبول ، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول است و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیاست . از این رو پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر ، حداقل یک روز را به بازدید و تماشای این بنای باشکوه اختصاص دهید و از نزدیک با گوشه ای از عظمت و بزرگی امپراتوری عثمانی آشنا شوید  .

دور تا دور کاخ توپکاپی را دیواری عظیم با طول پنج کیلومتر در بر گرفته و در این مسیر بیست و هفت برج دیدبانی وظیفه نگهبانی از آن را بر عهده داشتند . از این رو عملا ورود به آن برای دشمنان غیر ممکن بود و این کاخ به محل زندگی برخی از قدرتمندترین سلاطین این سلسله تبدیل شد .   این بنا با وسعتی بیش از یکصد و هفتاد هکتار دارد ، و در اوج قدرت این امپراتوری هزاران نفر از افراد عالی رتبه ، سربازان و خدمه آن ها در این کاخ ساکن بودند .

کاخ دلمه باغچه

در ابتدا شما را با یکی از کاخ های ساخته شده در دوران حکومت عثمانیان آشنا می کنیم ،  که کارشناسان از نظر زیبائی و شکوه آن را با کاخ ورسای هم ردیف می دانند . کاخ زیبای دلمه باغچه بعد از کاخ توپکاپی دارای بیشترین شهرت بوده و شش تا از آخرین سران این سلسله در آن ساکن بودند .

کاخ دلمه باغچه در سال ۱۸۵۶ میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید و توسط دو معمار از خاندان بالیان ساخته شد . این دو معمار گارابت بالیان و نیکوگوس بالیان نام داشتند و توانستند یکی از زیباترین عمارت های دنیا را بنا کنند . بعد از برچیده شدن حکومت عثمانیان این کاخ به محل استقرار اولین ریاست جمهور این کشور( مصطفی آتاتورک ) تبدیل شد . البته وی در یکی از کوچک ترین اتاق های این عمارت ساکن شد و لحظات پایانی خود را در داخل همین بنا سپری نمود .

کاخ ایهلامور

همانطور که گفتیم شهر استانبول مملو از کاخ ها و بناهای تاریخی بسیار باشکوه است که پیشنهاد می کنیم برخی از زیباترین آنها را از نزدیک تماشا کنید . کاخ ایهلامور یکی از همین بناهای باشکوه و زیباست که در بخش تاریخی شهر استانبول یعنی منطقه بشیکتاش و در امتداد تنگه بسفر قرار دارد . جالب اینکه این بنا درگذر ایام شکوه و ابهت خود را حفظ نموده و در میان گردشگران پر طرفدار است .

این بنای باشکوه به دستور سلطان عبدالمجید اول پادشاه قدرتمند عثمانی و در قرن نوزدهم میلادی بنا گردید و طراحی و ساخت آن را معمار مشهور نیگوگوس بالیان بر عهده داشت . باید افزود کاخ ایهلامور از دو ساختمان با معماری غربی و مدرن تشکیل شده است . دربهای آن به عنوان موزه به روی عموم مردم باز است و بازدید از آن همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت نه صبح تا پنج عصر امکان پذیر است .  .

کاخ بیلر بی

این بنای باشکوه و زیبا نیز یادگاری از دوران حکومت عثمانیان است و مابین سال های 1861 تا 1865 میلادی ساخته شد . این بنا  یکی از مجلل ترین و زیباترین کاخ های امپراتوری عثمانی است که در قرن نوزدهم میلادی و در بخش آسیایی شهر ساخته شد . در ابتدا از آن برای اسکان مهمانان خارجی استفاده می شد اما مدتی بعد به اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی تبدیل گردید .

کاخ بیلربی از ساختمان عمارت اصلی و چند خانه ییلاقی در اطراف آن تشکیل شده است که بازدید از کاخ اصلی بسیار تماشایی و جذاب خواهد بود . این بنا دارای چشم انداز بسیار زیبایی به سمت تنگه بسفر است  و در حال حاضر به یکی از دیدنی ترین موزه های شهر استانبول تبدیل شده است و بازدید از آن همه روزه از ساعت نه صبح تا چهار عصر امکان پذیر خواهد بود .

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی Blue Mosque

مسجد سلطان احمد در تور ترکیه که به آن مسجد آبی نیز می گویند یکی از دیدنی ترین آثار تاریخی این شهر است که توسط ترکان عثمانی و برای نمایش قدرت و عظمت این امپراتوری به جهانیان ساخته شد . این بنا به دستور سلطان احمد و برای رقابت با بنای ایاصوفیا ساخته شد ، وی تمامی مراحل ساخت را با جزئیات آن زیر نظر داشت و در صدد ساخت بنایی هم ردیف با ایا صوفیا بود . او در انجام این کار موفق بود ، اما متاسفانه اندکی بعد از اتمام ساخت ، دار فانی را وداع گفت و پیکرش در محوطه بیرونی این بنا به خاک سپرده شد .

مسجد آبی هم اکنون پذیرای نمازگزان است و روزانه و در پنج نوبت درب های آن به روی مسلمانان گشوده می شود و باید افزود بازدید از آن رایگان خواهد بود .

معرفی برخی از رستوران های معروف جزیره کیش

همانطور که می دانید جزیره کیش یکی از قطب های برتر گردشگری ایران است و با وجود جذابیت های فراوان نظیر طبیعتی زیبا و آب وهوایی مطبوع به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلاتی بیادماندنی تبدیل شده است . جزیره کیش امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را در اختیار مسافران قرار داده که یکی از آن ها وجود دهها رستوران متنوع و بی نظیر است که برخی با داشتن زیباترین فضا و طراحی دکوراسیون و همچنین متنوع ترین منوها  ، و ارائه خدمات بی نظیر در فهرست برترین ها جا گرفته اند . ما در ادامه برخی از بهترین  آن ها را معرفی خواهیم نمود  . پس با ما همراه باشید تا بتوانید بدون معطلی و اتلاف وقت و هزینه با بهترین ها آشنا شوید :

رستوران کوه نور

این رستوران یکی از زیباترین و البته با کیفیت ترین رستوران های جزیره کیش است که دارای محیطی منحصر بفرد و تماشایی است . محوطه بیرونی آن سبز و گلکاری شده است و دارای آبشار مصنوعی است که منظره ای زیبا را برای عکاسی پدید آورده و داخل آن نیز حس بودن در غاری شگفت انگیز را به بیننده القاء می کند .

منوی این رستوران بسیار متنوع است و انواع خوراک های ایرانی ، کباب ها و خوراک های دریایی و فرنگی را در بر می گیرد . همچنین رستوران کوه نور دارای سالاد باز است که به ازاء سفازرش هر پرس خوراک رایگان در اختیارتان قرار می گیرد . سالاد بار آن شامل دو نوع سوپ و چندین نوع سالاد و ماست های مزه دار شده است . و باید افزود اغلب پرس ها بزرگ و دو نفره هستند ، بنابراین بیش از حد غذا سفارش ندهید .

باید اضافه کنیم قیمت ها در این رستوران کمی از حد معمول بالاتر است و صرف غذا در آن چندان ارزان نخواهد بود . اما کیفیت بالای غذاها قطعا نظر شما را جلب خواهد نمود . همچنین این رستوران دارای موسیقی زنده است و برنامه آن هر شب ساعت نه و سی دقیقه اغاز می گردد و حدود دو ساعت ادامه دارد . رستوران کوه نور در میدان امیر کبیر قرار دارد و بهتر است قبل از حرکت با شماره    07644424808 تماس بگیرید و میز دلخواه خود را رزرو نمائید .

رستوران رویال استار

در ادامه شما را با یکی از رستوران های خوب و پر طرفدار جزیره کیش آشنا می کنیم که بسیار پر طرفدار بوده و معمولا میزهای آن به سرعت پر می شود . این رستوران زیبا و تراز اول در ردیف دوم فهرست پیشنهادی ما جا گرفته و با سرو انواع خوراک های با کیفیت ایرانی و فرنگی در دل مشتریان جا باز کرده است . این رستوران از سال 1391 کار خود را آغاز نموده و از همان ابتدا به شهرت رسیده است . دکوراسیون آن زیبا است و دارای دو مجموعه سرباز و سرپوشیده است . منوی این رستوران بسیار کامل است و شامل انواع خوراک ها ایرانی ، کباب ها ، خوراک های دریایی ، خوراک های فرنگی ، منوی کافی  شاپ و ... است . همچنین باید افزود رستوران رویال استار دارای امکانات رفاهی متنوعی نظیر پارکینگ اختصاصی ، زمین بازی ، وای فای رایگان و موسیقی زنده است . البته باید متذکر شویم قیمت ها در این رستوران کمی از حد معمول بالاتر است .

به گزارش سفر باتو ، رویال استار در امتداد بلوار صدف - فاز یک – در داخل ساختمان بساک قرار دارد . و بهتر است قبل از حرکت با شماره 44441053 تماس گرفته و میز خود را رزرو نمائید .

رستوران میر مهنا

رستوران میر مهنا در تور کیش نیز مکان مناسبی برای صرف انواع خوراک ها ایرانی ، کباب ها ، خوراک های دریایی و فرنگی است . این رستوران زیبا یکی از قدیمی تر هاست که دارای امتیازات متعددی نظیر پارکینگ اختصاصی و موسیقی زنده است . اما باید متذکر شویم قیمت ها در این رستوران چندان پائین نیست و از مهمانان ورودی نیز دریافت می گردد .

میر مهنا  در کنار ساحل و جنب هتل تاپ رز  قرار دارد . و بهتر است قبل از حرکت با شماره تلفن 07644422855 تماس گرفته و میز دلخواه خود را رزرو کنید  .

رستوران توتی فروتی کیش

در ادامه به معرفی رستوران خوب و معروف توتی فروتی می پردازیم که در میان ده رستوران برتر جزیره کیش قرار دارد و فعالیت خود را از سال 1384 آغاز نموده است  .

رستوران توتی فروتی در امتداد ساحل و در مجاورت اسکله تفریحی جدید کیش قرار گرفته است . بنابراین این شانس را دارید که خوراک خود را بر روی بام زیبای آن میل کرده و همزمان از تماشای مناظر پیش رو نهایت لذت را ببرید . رستوران توتی فروتی در انتهای بلوار دریا قرار دارد و شماره تماس آن 7698454 است .

رستوران هشتگ سی ساید

در انتهای مطلب شما را با یکی از بهترین رستوران جزیره آشنا می کنیم که دارای چشم اندازی زیبا رو به دریاست و این امکان را دارید که غذای خود را بر روی اسکله زیبای آن میل کنید . این رستوران دارای منویی متنوع است و شامل انواع خوراک های لذیذ ایرانی ، کباب ها و خوراک های دریایی و همچنین فست فودهاست .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jN5HVmo6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه