چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با شروع  نیمه دوم سال، هوای سرد بر حال و هوای زندگی روزمره ما اثر متفاوتی می گذارد. اثری که گاهی همراه با رطوبت روزهای بارانی به استخوان ما نفوذ می کند. اگر دلتنگ آفتاب ملایمی کنار دریا هستید، بهتر است به سفر جنوب فکر کنید.

در زمستان به کجا سفر کنیم و چگونه رزرو اقامتگاه انجام دهیم؟

جنوب ایران، مقصدی مناسب برای سفرهای زمستانی

جنوب ایران یکی از زیباترین مناطق کشور است. طبیعت بکر شهرها و جزیره های جنوبی با رنگ های روشنی که به لباس های محلی زنان جنوب شباهت دارد، مناظر متفاوتی را برای گردشگرهای جنوب پدید می آورد. آنچه مناطق جنوبی را بی مانند می کند، فقط طبیعت آن نیست. لهجه شیرین مردم جنوب، رفتار منحصر به فرد افراد بومی، فرهنگ، آداب و رسوم قومیت های ساکن در جزایر جنوبی و موسیقی فوق العاده جنوب ایران این منطقه جغرافیایی را برای مسافران بسیار جذاب می کند.

در میان شهرها و روستاهای جنوب، جزیره ها از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. جزیره کیش، قشم و هرمز از مکان هایی هستند که در فصل های سرد سال گردشگرهای زیادی را به خود جذب می کنند. مسیر دسترسی به این جزایر نیز راحت و بی دردسر است. مسافران خودشان را با هر وسیله  نقلیه ای که قصد سفر با آن را دارند به بندر عباس می رسانند سپس با شناورهای مسافربر به جزیره های زیبای جنوب دسترسی پیدا می کنند. اغلب افرادی که یک بار به جنوب سفر کرده اند هر پاییز و زمستان یادی از سفر خود به این منطقه می کنند و تمایل به تکرار آن سفر دارند. جنوب ایران سرزمین مردم خونگرمی است که با کمترین امکانات زیست می کنند ولی طبع بلند و با شکوهی دارند. سفر به جنوب شما را با دنیای تازه ای آشنا می کند.

برای اینکه با محیط تازه  مقصد سفر خود انس بگیرید، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی روش اثربخشی است. در این اقامتگاه ها خیلی از مردم بومی مشغول به کار هستند و اغلب به آشپزی غذاهای محلی می پردازند. همچنین برنامه های بومی جذابی مانند موسیقی محلی توسط نوازندگان جنوبی در بعضی از آنها برگزار می شود که حال و هوای جنوب را به مسافران می شناساند. در ادامه این مطلب چند منطقه بکر در جنوب ایران که دارای اقامتگاه بوم گردی مناسبی هستند به شما معرفی می شود.

 

جاباما؛ بهترین سایت اجاره آنلاین اقامتگاه

امروزه با ورود اینترنت و فضای مجازی به زندگی بشر کارهای ما راحت تر انجام می شود. اینترنت نیازهای ما را با سرعت بیشتری برطرف خواهد کرد. این سامانه جهانی که به اسم اینترنت شناخته شده است به کمک ابزارهای خود استفاده های زیادی دارد.

سایت یکی از ابزار اینترنت، اختراع بشر امروزی در این زندگی صنعتی است. سایت از رفت و آمدهای درون شهری بی مورد جلوگیری خواهد کرد. یکی از این سایت ها که استفاده زیادی از آن می توان کرد سایت جاباما است. این سایت همان گونه که از اسمش مشخص است برای اجاره ویلا، هتل، ویلا، آپارتمان و اقامتگاه بوم گردی است. به طور مثال شما برای اجاره ویلا و سوئیت ساحلی در کیش تنها کافیست به سایت جاباما مراجعه و از بین گزینه های متنوع موجود در سایت بهترین را برای خودتان انتخاب کنید. همین تنوع برای رزرو هتل کیش وجود دارد.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز در استان هرمزگان قرار دارد که در جنوب ایران واقع شده است. این جزیره زیبا پر از جاذبه های طبیعی و بکر است. در فصل های سرد سال تعداد زیادی از گردشگرها سفر به هرمز را در برنامه خود قرار می دهند. هوای جزیره هرمز از ماه آبان تا اواسط اسفند برای سفر به این جزیره مناسب است. ساحل های رنگی هرمز از محبوب ترین جاذبه های این جزیره محسوب می شوند.

در جزیره هرمز چندین اقامتگاه بوم گردی بنا شده که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارند. با توجه به خدماتی که هر اقامتگاه به مسافرانش ارائه می دهد، قیمت های مختلفی برای اقامتگاه های این جزیره وجود دارد. شما با توجه به نوع سفر و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، می توانید هر کدام از آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید.

 

جزیره هنگام

در زمستان به کجا سفر کنیم و چگونه رزرو اقامتگاه انجام دهیم؟

جزیره هنگام جزیره ای کوچک و با صفاست که در جنوب شرقی قشم قرار گرفته و هیچ گونه نماد شهرنشینی در آن به چشم نمی آید. این جزیره آرام و بکر به حیات وحشی که در طبیعتش جا گرفته شهرت دارد. پارک کروکودیل، آکواریوم طبیعی، دلفین های باهوش، نخلستان های کم نظیر، گونه های آبزی خاص و ساحل های دیدنی از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام به شمار می آیند. این جزیره بکر دارای سه روستا است که در کنار هم واقع شده اند. روستای هنگام نو، غیل و روستای قدیم نام های این سه روستا هستند. مردم بومی هنگام از قبیله آل بو فلاسه هستند که شمار آنها به ۶۱۵ نفر می رسد. جمعیت کمی که هنگام دارد در آرامشی که در جزیره حاکم است، نقش موثری دارد.

 

شهر سوزا

این شهر در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قشم قرار گرفته و در روستاهای مختلف آن اقامتگاه های بسیار جذابی ساخته شده است. این شهر بندری دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است که در فصل پاییز و زمستان رو به اعتدال می رود. طبیعت این منطقه نیز مانند سایر مناطق جنوبی ایران، بکر و دست نخورده است. اقتصاد سوزا از شرایطی ابتدایی برخوردار است و مردم بومی این شهر با امکانات رفاهی اندکی سر می کنند. اغلب مسافرانی که به قشم سفر می کنند، گردش در ساحل های سوزا را نیز در برنامه سفر خود قرار می دهند. شما می توانید با ماندن در اقامتگاه بوم گردی قشم تجربه ی سفر خود را فراموش نشدنی کنید.

 

بندر پرک

در زمستان به کجا سفر کنیم و چگونه رزرو اقامتگاه انجام دهیم؟

این بندر دیدنی یکی از روستاهای شهرستان کنگان واقع در استان بوشهر محسوب می شود. بندر پرک از دریا حدود ۳۰۰ متر فاصله دارد و شغل اغلب مردم بومی ماهیگیری است. در این منطقه که طبیعتی منحصر به فرد دارد، اقامتگاه ها و پارک های ساحلی زیبایی ساخته شده است. مسافران بوشهر اگر به گذراندن اوقات خود در محیطی آرام و بی هیاهو تمایل داشته باشند، بندر پرک را در گزینه های خود قرار می دهند. بوشهر و توابعش مردم بومی بسیار خونگرمی دارند که با مهربانی بسیاری از گردشگرهای این بندر استقبال می کنند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iGQHN6GZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه