سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سرویس ادوبی کانکت adobe connect یکی از بهترین پلترفرم های کلاس های مجازی در سراسر دنیا محسوب می شود. از همین رو کاربران زیادی برای برگزاری جلسات آنلاین خود ترجیح می دهند از این برنامه استفاده نمایند. دلیل محبوبیت این نرم افزار داشتن امکانات زیاد و قابلیت های خوبی است که برای کاربران دارد. اما سوالی که ممکن است ذهن کاربران را در هنگام استفاده از این نرم افزار مشغول نماید این است که سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟ و اصولا باید چه پهنای باندی برای راه اندازی این پلتفرم در نظر گرفته شود؟

سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟

بررسی میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت Adobe Connect

در این بخش این سوال که سرور ادوبی کانکت (Adobe Connect) چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟ یا ادوبی کانکت چقدر دیتا مصرف می کند؟ از ابعاد مختلف بررسی می گردد:

کیفیت تماس تصویری سرور ادوبی کانکت

بحث کیفیتی که به کاربر ارائه می شود، یکی از مسائلی است که ارتباط مستقیم با میزان مصرف پهنای باند دارد. این مسئله در کیفیت تماس تصویری و همچنین اشتراک گذاری صفحه نمایش اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تعیین میزان کیفیتی که قصد دارید به کاربران ارائه نمایید تا پهنای باند خود را نیز کنترل نمایید باید از روش زیر برای کم یا زیاد نمودن این مقدار استفاده نمایید.

  • ابتدا از منوی بالای صفحه گزینه Meeting را انتخاب نموده و سپس بر روی Preferences کلیک نمایید.
  • سپس گزینه Video را انتخاب کرده تا امکانی برای تعیین کیفیت متناسب با پهنای باند شما نمایان گردد.
  • نواری که وجود دارد نمایانگر کیفیت تصویر ارائه شده می باشد که با HD یعنی بالاترین کیفیت و Low یعنی پایین ترین کیفیت می باشد.
  • هر چه کیفیت تصویر بالاتر باشد، پهنای باند مصرفی نیز بیشتر خواهد شد.

سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟

کیفیت صفحه نمایش اشتراک گذاری شده ادوبی کانکت

این موضوع برای تعیین کیفیت صفحه نمایشی که در کلاس به اشتراک گذاشته می شود نیز وجود دارد.

  • برای این کار ابتدا در منوی بالای صفحه گزینه Meeting را انتخاب نموده و سپس از منوی باز شده گزینه Preferences را انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه Screen را انتخاب کرده تا پنلی برایتان باز گردد.
  • در این پنل نواری وجود دارد که High یعنی بالاترین کیفیت و Low یعنی پایین ترین کیفیت می باشد.
  • در اینجا نیز با انتخاب کیفیت بهتر، پهنای باند مصرفی قطعا بیشتر خواهد شد.

سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟

در هر دو حالت، استفاده از گزینه های میانی بهترین راه حل و بهترین میزان مصرف پهنای باند توسط ادوبی کانکت می باشد.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوبی کانکت با کیفیت پایین

کارشناسان شرکت ادوبی کانکت برای میزان مصرف سرور ادوبی کانکت از پهنای باند، بررسی های زیادی انجام داده و توانسته اند میزان مصرفی را تخمین بزنند:

بنا بر گفته های فرانک دیرینزو ( Frank DeRienzo یکی از کارشناسان) اگر کیفیت پاد Video Camera را در پایین ترین میزان ممکن قرار دهیم، میزان پهنای باند مصرفی حدودا بین 40 تا 51 کیلوبایت بر ثانیه می باشد. ذکر این نکته ضروری است که میزان پهنای باند مورد نیاز کاربران همیشه کمتر خواهد بود.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوبی کانکت با کیفیت متوسط

اگر Video Camera با با کیفیت متوسط قرار دهیم، پهنای باند مصرفی ادوبی کانکت طبق بررسی های کارشناسان برای کاربران بین 100 تا 140 کیلو بایت بر ثانیه خواهد بود.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوبی کانکت با کیفیت بالا

در حالتی که Video Camera در بالا ترین کیفیت یعنی High Quality باشد، میزان این مصرف برای کاربران و سرور بین 300 تا 450 کیلو بایت بر ثانیه می باشد.

تخمین میزان پهنای باند توسط کارشناسان ادوبی کانکت با کیفیت HD

در صورت فعال سازی کیفیت تصویر HD نیز میزان مصرف ادوبی کانکت از پهنای باند برای کاربران و سرور بین 400 تا 500 کیلو بایت بر ثانیه می باشد.

میزان مصرف پهنای باند توسط ادوبی کانکت در هنگام افزایش تعداد تصاویر همزمان در یک جلسه

یکی دیگر از مسائلی که در پاسخ به سوال سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟ تاثیر گذار و مهم می باشد، این است که افزایش تعداد تصاویر همزمان در یک جلسه منجر به افزایش مصرف پهنای باند توسط ادوبی کانکت خواهد شد. حتی اگر ویژگی هایی مانند چت کردن یا اشتراک صفحه نمایش را غیر فعال نمایید، اگر قصد داشته باشید چند تصویر را حتی با پایین ترین کیفیت به اشتراک بگذارید، نیازمند پهنای باند مناسب هستید، زیرا تصویر هر کسی باید از سمت خودش به کلاس ارسال شود.

مصرف پهنای باتد برای آپلود و اشتراک گذاری محتوا از طریق Pod اشتراگ گذاری جلسه

آپلود اسلاید های پاور پوینت

راهکاری برای کم ترین میزان مصرف پهنای باند توسط ادوبی کانکت، استفاده مناسب از Pod اشتراک گذاری برای نمایش محتوای منتشر شده در سرور ادوبی کانکت است. یعنی استفاده از نسخه تحت وب ادوبی کانکت برای کاربر به صرفه تر می باشد. Down-Stream اسلاید های بازگذاری شده توسط نرم افزار ادوبی کانکت حدود 400 کیلو بایت بر ثانیه هستند. ولی در نسخه تحت وب حدود 70 کیلو بایت بر ثانیه می باشد.

سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟

آپلود ویدئو MP4 با انکودر CBR 1Mbps 720 از طریق Pod اشتراک گذاری

Down-Stream کاربر با پخش ویدئو در نرم افزار برابر 886 کیلو بایت بر ثانیه است. در نسخه های تحت وب برابر 649 کیلو بایت بر ثانیه می باشد. پس باز هم یعنی استفاده از نسخه تحت وب ادوبی کانکت برای کاربر به صرفه تر می باشد.

سرور ادوبی کانکت چه میزان از پهنای باند را مصرف می کند؟

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oMyXkECI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سینا :
1 سال پیش
لایسنس اشتراک ادوبی کانکت رو باید از کجا خرید توی ایران ؟
احمد :
6 ماه پیش
شرکت هاستیدا میفروشه سرور هاش رو و لایسنس ادوبی هم هست روی سرور های ادوبیشون ما پارسال داشتیم خوب بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه