سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کیش همواره مقصدی ایده آل برای تمام فصول سال است ، اما با آغاز فصل پاییز موج بزرگی از مسافران متوجه این جزیره شگفت انگیز می شوند و تا پایان زمستان اوضاع به همین منوال خواهد بود . مسافران ترجیح می دهند تعطیلات خود را در این دو فصل سال در مناطق جنوبی ایران سپری کنند و چه جایی بهتر از کیش ! 

جزیره کیش دارای امکانات رفاهی متنوع بوده و سراسر جزیره پر است از هتل های لوکس و اقامتگاههای متنوع و تقریبا با هر بودجه می توان محلی مناسب را یافت . ضمنا کیش دارای تفریحات بسیار متنوع است از تفریحات مهیج آبی گرفته تا انواع جنگ های شبانه و کافه های ساحلی . فقط کافیست مطابق سلیقه تان بهترین آن ها را انتخاب نموده و برای روزها سرگرم باشید . برخی از آژانس های گردشگری شما را در این زمینه یاری می دهند . اما توصیه می کنیم در ادامه همراهمان باشید تا اطلاعاتی هر چندمختصر در مورد جزیره کیش در اختیارتان قرار دهیم . 

جاذبه های دیدنی در جزیره کیش را بیشتر بشناسید

تور کیش پیشنهادی سفر باتو تا پایان فصل زمستان پذیرای میلیون ها مسافر است و بعد از آن به طرز چشمگیری از میزان گردشگران کاسته می شود . در فصل بهار و تابستان بعلت گرما شدید هوا قیمت بلیط هواپیما و نرخ هتل ها کاهش می یابد . اما اگر وارد باشید این زمان نیز برای سفر بد نیست و می توانید تفریحات متناسب با این فصل از سال را انتخاب کنید .

خلاصه اینکه در جزیره کیش تعطیلاتی بیادماندنی را تجربه خواهید نمود و در جرگه مسافران همیشگی  آن قرار می گیرید . گشت و گذار در امتداد سواحل شنی و آب های فیروزه ای و زلال بخشی از زمان مسافران را در بر می گیرد . ضمنا تفریحات آبی مهیج در همه نقاط جزیره در دسترس خواهد بود . بعلاوه کیش دارای تفریحات متنوع دیگر هم هست که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم  . خلاصه با هر سلیقه و سنی که باشید سفر به این جزیره برایتان جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . 

باید اضافه کنیم جزیره کیش در گذشته قیس نامیده می شد و در تمامی ادوار همانند دوران هخامنشیان ، ساسانیان و اشکانیان بخشی از قلمرو ایران محسوب می شد . 

با گسترش اسلام به این سرزمین جزیره کیش به دست خلفای اموی  افتاد و بعد از آن مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج فارس خریداری و دوباره به ایران بازگردانده شد . اما جالب است بدانید در زمان حکمرانی سلجوقیان جزیره کیش به اوج قدرت رسید وبه بزرگ ترین مرکز تجاری در آب های خلیج فارس تبدیل گردید .

جزیره کیش حدود نود و دو کیلومتر وسعت است و بخشی از شهرستان بندرلنگه به حساب می آید . کیش تنها جزیره ایست که از قنات آب شیرین بهر منده بوده و همین توجه به آن را چندین برابر نموده است .  همانطور که می دانید مناطق جنوبی ایران و جزیره کیش آب  و هوای گرم و مرطوب است و رطوبت هوا به خصوص در تابستان  ها بقدری بالا است که امکان نفس کشیدن را در فضای باز بیرون سخت می نماید . از این رو عمده مسافران فصول پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب می کنند . ضمنا کیش دارای پوشش گیاهی نسبتا غنی است و از باغ  های خرما گرفته تا درختان کنار ، کهور و درختان غیربومی آکاسیا ، اکالیپتوس ، سمر ، ابریشم و کنوکارپوس در آن رشد و نمو نموده اند . 
 
باغ پرندگان و پارک دلفین ها 

پارک دلفین ها از چند بخش متنوع تشکیل شده و یکی از تفرجگاه های قدیمی جزیره کیش است . با ورود به این مجموعه سرگرم کننده شاهد نمایش های گوناگون و مفرح دلفین های با هوش و با استعداد خواهید بود و همچنین با گونه های دیگر پستانداران عظیم آشنا می شوید . این مجموعه از بخش های جذاب دیگری نظیر باغ پرندگان و جنگ های شاد تشکیل شده است . 

شهر حریره

شهر باستانی حریره قدمتی هشتصد ساله دارد و بخشی از شهرستان بندرلنگه محسوب می گردد. وسعت این منطقه در حدود صد و بیست هکتار است و اغلب آثار به جا مانده در آن متعلق به دوران ساسانیان و اوایل ورود اسلام به این سرزمین است. 

حین گشت و گذار در فضای این شهر با آثار باستانی همچون مسجد، قنات ، حمام های تاریخی و خانه اعیانی برخورد خواهید نمود که دیدن هر کدام از آنها بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود. 
 
جزیره هندرابی

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در کیش زمانی را به تماشای یکی از بکرترین و در عین حال زیباترین جزایر این منطقه اختصاص دهید . مسافران برای دسترسی به جزیره  هندرابی از کنار سواحل کیش قایقی کرایه نموده و در کمتر از سی دقیقه به این جزیره زیبا می رسند . 

هندورابی مابین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و بومیان آن بسیار خوش رو و خونگرم هستند و اغلب آن ها با ماهیگیری اشتغال دارند. سواحل این جزیره بسیار آرام است و شنهای طلایی آن مکانی امن برای استراحت و لذت از آرامش حکمفرا در اینجاست . البته شنا و غواصی در آبهای اطراف جزیره هندورابی تجربه ای بی تکرار است. 

مساحت جزیره هندرابی بیست و سه کیلومتر است و در سال های اخیر در راستای اهداف توسعه گردشگری در این منطقه پی ریزی زیربنایی مختلفی صورت گرفته شده است . 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EkZSYgX7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه