سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

همه چیز درباره الیاف FRP

2 سال پیش ( 1400/10/5 )
 

الیاف FRP امروزه جایگاه بسیار بالایی درزمینه ی تقویت سازه ها و صنعت مقاوم سازی دارد. کلمه FRP مخفف Fiber Reinforced Polymer بوده که به معنای پلیمرها و یا فیبرهای تقویت شده می باشد.

به طورکلی الیاف اف آر پی FRP نوعی ماده کامپوزیتی که از دو جزء ماتریس رزین و فیبر می باشد تشکیل شده است. کامپوزیت به معنای فرایند ترکیب دو ماده برای رسیدن به یک قطعه نهایی که مقاومت و ویژگی های بالاتری دارد، می باشد.

همه چیز درباره الیاف FRP

همراهان گرامی برای خرید الیاف FRP با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب می توانید به نمایندگی فروش الیاف FRP مراجعه کرده و خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.

الیافی که در کامپوزیت موجود است باعث سفتی و استحکام ترکیب شده و رزین آن نقش انتقال باری که به الیاف وارد می شود و چسبندگی آن ها به یکدیگر را دارد.

 

مشتریان عزیز شما می توانید جهت استعلام قیمت الیاف FRP و خرید آن از نمایندگی اصلی از طریق راه های ارتباطی زیر با مجموعه تیک سازه در تماس باشید و درزمینهٔ مقاوم سازی با اف آر پی از مشاوران و کارشناسان باتجربه این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

وب سایت: tiksaze.com

شاره تلفن: ۰۹۲۲۲۷۵۲۵۰۰

ایمیل: tiksaze@gmail.com

 

الیاف FRP چیست؟

در ابتدا به تاریخچه ساخت اف ار پی می پردازیم. در پیشرفت جوامع بشری روزانه نیاز بیشتری به مواد ترکیبی و مرکب برای دست یافتن به نتیجه و خاصیت های مطلوب احساس می شد. همچنین استفاده از مصالح کامپوزیتی در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی داشت و همواره رو به افزایش بود.

از اوایل دهه 1980 اولین تحقیقات و آزمایش ها در این زمینه شروع شد. از مهم ترین عاملی که نیاز به چنین محصولی را بیشتر می کرد زلزله های سال 1990 کالیفرنیا و 1995 بود. این حادثه ها بود که کاربرد کامپوزیت های پلیمری ساخته شده از الیاف FRP اف آر پی را در راستای تقویت و مقاوم سازی سازه های بتنی و بنایی در منطقه های زلزله خیز را موردتحقیق و بررسی قرارداد.

ورقه های اف ار پی ورق هایی بوده که ضخامت چند میلی متری داشته و از جنس کامپوزیت هستند. این ورقه ها توسط چسب های مستحکم بر روی سطح بتن چسبیده می شوند. از این ورقه های اف ار پی برای تقویت کردن سازه ها و یا تعمیر سازه هایی که آسیب دیده از زلزله یا خورگی هستند استفاده می شود.

این ورقه ها به صورت انعطاف پذیر و یا سخت هستند. ورقه های اف ار پی انعطاف پذیر دارای خاصیت شکل پذیری زیادی بوده و در شعاع های کم  خم می شوند. صفحه های اف ار پی سخت دارای ضخامت زیادی بوده و انعطاف پذیری ندارند ولی دارای عرض های متفاوتی می باشند.

با روی هم گذاشتن چندلایه الیاف FRP اف ار پی و مخلوط کردن آن ها با رزین و فشرده کردن آن ها به جهت رسیدن به مقاومت و ضخامت مورد نیاز، ورقه های الیاف FRP ساخته می شوند.

به عبارت دیگر الیاف اف ار پی FRP مصالح ساختمانی مستحکمی هستند که فیبرهایی در یک یا دو جهت دارد. جنس الیاف اف ار پی می تواند از شیشه یا کربن باشد که به الیاف شیشه GFRP و به الیاف کربنی CFRP گفته می شود.

نوع دیگر اف ار پی ها میلگردهای FRP می باشد که برای رفتاری غیر شکل پذیر مورداستفاده قرار می گیرند. از همین جهت است که کاربرد این نوع میلگردها محدود به سازه هایی که مهم ترین و بزرگ ترین مشکل آن ها خوردگی و یا مشکلات الکترومغناطیسی است، می باشد.

این نوع میلگردهای اف ار پی اغلب در محیط های مهاجم ازجمله سازه های دریایی – پل ها و پارکینگ ها که در معرض عوامل مهاجمی قرار می گیرند و ترکیب عواملی مانند رطوبت – افزایش دما و محیط کلریدی – خاصیت های قلیایی بتن را کاهش می دهد استفاده می شوند.

مصالح اف ار پی FRP برخلاف مصالح فولادی رفتار الاستیک خطی از خودشان نشان می دهند.

 

همه چیز درباره الیاف FRP

مزایای استفاده از الیاف FRP

  1. طول آزاد
  2. حمل ونقل آسان
  3. وزن کم الیاف اف آر پی
  4. دارای ضخامت بسیار کمی است
  5. خوردگی بسیار کم در حد صفر
  6. مقاومت بالایی در محیط های قلیایی دارد
  7. سطح اجراشده بعد از اجرا بسیار تمیز می ماند
  8. مقاومت خستگی بالایی دارد
  9. اجرای راحت و ساده اف آر پی
  10. مقاومت کششی و فشاری بسیار بالایی دارد

 

کاربرد الیاف FRP

  1. تقویت سازه ها در برابر انفجار
  2. تقویت دیوار تونل ها
  3. تقویت کردن مخازن بتنی
  4. تقویت ستون ها و تیرهای چوبی
  5. افزایش ظرفیت باربری ستون ها
  6. ساخت و ایجاد دیوارهای ساحلی
  7. تقویت مصالح سنتی و دیوارهای آجری
  8. بازسازی و مرمت کردن آثار باستانی
  9. تقویت کردن دودکش های بتنی
  10. قابل استفاده در سقف پشت بام های صنعتی

 

انواع FRP

  1. ورقه های FRP
  2. الیاف FRP
  3. میلگردهای FRP
  4. کابل – نوار – تاندون های پیش تنیدگی FRP

همه چیز درباره الیاف FRP

ساختار الیاف FRP از چیست؟

فایبر جزء اصلی الیاف اف ار پی می باشد که معمولاً از الاستیک که بسیار ترد و مقاوم است بوده و دارای قطری معادل 5 تا 25 میکرون می باشد. فایبر موجود در اف ار پی ممکن است که از موادی ازجمله شیشه، کربن، آرامید و بازالت ساخته شده باشد.

 

مراحل مقاوم سازی ساختمان ها با الیاف FRP

برای مقاوم کردن ساختمان ها با الیاف اف ار پی باید دو مرحله انجام دهید که مرحله اول آن آماده سازی سطح المان برای چسباندن ورق های کامپوزیت است که برای انجام آن باید مراحل زیر لحاظ گردد:

  1. تخریب قسمت های آسیب دیده بتن و میلگرد
  2. ساخت لایه جدید بجای لایه ی تخریبی
  3. با استفاده از بتن تمامی خلل های موجود در المان را پر کردن
  4. صاف کردن سطح المان
  5. سطح المان را به مصالح پرایمر (primer) آغشته کردن

 مرحله دیگر نصب کامپوزیت به المان است که به دو روش نصب دستی و نصب لایه به لایه انجام می شود:

  1. نصب دستی:

در روش نصب دستی تولید و اتصال الیاف FRP اف ار پی همراه باهم انجام می شود به این صورت که بعد از تمام شدن مرحله اول، سطح موردنظر با غلتک آغشته به ملات پلیمری می شود. بعدازآن الیاف اف آر پی خشک به وسیله غلتک روی المان قرار می گیرند و بعد از آن یک لایه از ملات پلیمری برای بار دوم توسط غلتک الیاف را در برمی گیرد.

  1. نصب لایه به لایه:

بعد از بتونه کردن و صاف کردن سطح، ملات پلیمری با استفاده از غلتک روی سطح موردنظر قرار می گیرند. سپس لایه کامپوزیتی را به ملات پلیمری می چسبانند.

 

 

خرید الیاف FRP 

یکی از بهترین روش ها برای مقاوم سازی سازه ها استفاده از الیاف اف ار پی است. برای خرید این محصول بسیار کاربردی و فوق العاده باید خرید خود را از فروشگاهی قابل اطمینان و معتبر انجام دهید تا با بهترین کیفیت و قیمت این الیاف را تهیه کنید.

شما مشتریان عزیز می توانید جهت خرید الیاف FRP اف ار پی از نمایندگی اصلی آن با روش های ارتباطی زیر با مجموعه تیک سازه تماس حاصل نمایید:

وب سایت: tiksaze.com

شاره تلفن: ۰۹۲۲۲۷۵۲۵۰۰

ایمیل: tiksaze@gmail.com

 

نمایندگی فروش الیاف FRP

تیک سازه در شهرهای مختلف ایران ازجمله: تهران، کرج، مشهد، اصفهان، کیش، قشم، بندرعباس، تبریز، ارومیه، مازندران، گیلان، رشت، ساری، آمل، آستارا، شیراز، چهار محال و بختیاری، عسلویه ، شمال ، کرمانشاه ، یزد ، قم ، همدان ، زاهدان ، بوشهر ، زنجان ، بروجن ، قزوین ، خرم آباد ، بیرجند ، سمنان ، کرمان ، اردبیل ، بجنورد ، گرگان ، خارک، اهواز، چابهار، سنندج، اراک، ایلام، یاسوج نمایندگی الیاف FRP را دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان درزمینهٔ مقاوم سازی الیاف اف ار پی از طریق راه های ارتباطی زیر با مجموعه تیک سازه در ارتباط باشید:

وب سایت: tiksaze.com

شاره تلفن: ۰۹۲۲۲۷۵۲۵۰۰

ایمیل: tiksaze@gmail.com

 

قیمت الیاف FRP

تیک سازه نماینده و فروشنده انواع الیاف اف ار پی در ایران می باشد.

برای خرید انواع الیاف اف ار پی FRP از نمایندگی آن با نازل ترین قیمت با تیک سازه در ارتباط باشید:

وب سایت: tiksaze.com

شاره تلفن: ۰۹۲۲۲۷۵۲۵۰۰

ایمیل: tiksaze@gmail.com

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Oh5HhGuJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه