سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کشور ارمنستان همواره مقصدی ایده ال برای گردشگران ایرانی است و هر ساله با شروع فصل تابستان سفر به این کشور و به خصوص شهر زیبای ایروان افزایش می یابد . این کشور در منطقه ای به نام قفقاز جنوبی که مابین دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد ، واقع شده است . کشور ارمنستان محل اتصال دو قاره آسیا و اروپاست و با کشور های ترکیه ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان ، ایران و همچنین جمهوری خود گردان نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) همسایه و هم مرز است .

پایتخت کشور ارمنستان شهر تاریخی و زیبای ایروان است . این شهر علاوه بر طبیعتی زیبا و تاریخچه ای غنی دارای جاذبه های شهری متنوع است . در ادامه این مطلب قصد داریم تا برخی از معروف ترین جاذبه های شهر ایروان را به شما معرفی کنیم . و پیشنهاد می کنیم شما نیز در ادامه این مطلب با ما همراه باشید :

جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان و سفر به شهر وان

بازدید از معبد گارنی

حین گشت و گذار در شهر ایروان با قیمت تور ارمنستان مناسب ،  با کلیساها و معابد مختلفی برخورد می کنید که یکی از مشهورترین آن ها معبد گارنی نام دارد . جالب است بدانید معبد گارنی هزار سال قدمت دارد و از سه قسمت عبادت گاه یا بنای اصلی معبد - حمام تاریخی متعلق به دختر خسرو پرویز ( خواهر تیرداد سوم ) – کتیبه ای که شناسنامه معبد گارنی است ، تشکیل شده است . هر ساله باستان شناسان و تاریخ دانان بسیاری از این بنا دیدن کرده و غرق در تمدن و تاریخ هزار ساله این سرزمین خواهند شد .

بازدید از کلیسای کاتولیک ایروان

در ادامه پیشنهاد می کنیم به تماشای کلیسای باشکوه کاتولیک ایروان بروید و با تنها کلیسای به جا مانده از قرون وسطی آشنا شوید . این کلیسا برای ارامنه این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و البته توریست ها نیز در اولین فرصت به بازدید از آن می روند . نام دیگر این بنا کلیسای مریم مقدس است  . باید اضافه کنیم بخش هایی از این بنا در سال ۱۹۳۶ میلادی و در دوران حکومت شوروی سابق ویران شد ، و تنها محراب و آب انبار آن سالم باقی ماند . اما دوباره و با الگو برداری از طرح اولیه مرمت و باز سازی گردید . 

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

به اعلام سفر با تو ، همانطور که گفتیم در گوشه و کنار این شهر بناهای تاریخی و کلیساهای متعددی به چشم می خورد که برخی قرن ها قدمت دارند . کلیسای جامع ایروان بزرگ ترین کلیسا در سراسر کشور ارمنستان است و به همین خاطر بسیاری از مراسم های بزرگ مذهبی و ملی هر ساله در همین  کلیسا برگزار می گردد . این بنای باشکوه و بزرگ از سه کلیسای کوچک تر تشکیل شده است . در داخل بنای اصلی که در وسط قرار گرفته دو محراب باشکوه وجود دارد که اولی برای یادبود شاه تیرداد و دومی برای ملکه او ساخته شده است . زیرا مردم این کشور معتقد هستند این دو نفر نقش بسزایی در گسترش دین مسیحیت به سراسر ارمنستان و همچنین کشور های همجوار داشته اند . برای درک وسعت این کلیسا بهتر است بدانید همزمان هزار و هفتصد نفر قادر به عبادت و نیایش در آن هستند .

بازدید از ساختمان زیبای اپرا و تئاتر شهر ایروان

یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر ایروان ساختمان اپرا و تئاتر است که حدود یک قرن از احداث آن می گذرد . این بنای زیبا و باشکوه یکی از شاهکار های معماری این کشور بشمار می رود و ظرفیت  گنجایش بیش از هزار و چهار صد نفر را دارد .

بازدید از موزه هنر کافسجیان

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در ایروان زمانی را به بازدید از موزه های مشهور آن اختصاص داده و اینگونه درک بهتری از تاریخ و تمدن هزاران ساله این سرزمین بدست آروید . اگر چه شهر ایروان دارای موزه های متعدد و ارزشمندی است اما موزه هنر کافسجیان از شهرت بیشتری برخوردار بوده و برای گردشگران جذاب است . این موزه های به پاس احترام به موسس آن اینگونه نامگذاری شده و آثار موجود در آن مجموعه ای از شاهکارهای هنرمندان پیر و جوان اینکشور است . بازدید از این موزه شما را با گوشه از هنر و تمدن این سرزمین آشنا خواهد کرد . موزه هنر کافسجیان در منطقه ای به نام کنترون و در نزدیکی آبشار مشهور شهر ایروان قرار دارد و در اطراف آن چشم انذدازی زیبا از شهر ایروان را مشاهده خواهید نمود .

بازدید از موزه اربونی

اگر به کنکاش در تاریخ و تمدن اقوام مختلف علاقه مند هستید بهتر است ضمن سفربه کشورهای مختلف زمانی را به بازدید از موزه ها اختصاص دهید و به شما قول می دهیم این گشت و گذار ابدا کسل کننده نخواهد بود . موزه اربونی از دیگر موزه های مشهور شهر ایروان است که در ارتفاعات پایین دست قلعه تاریخی اربونی قرار دارد . این منطقه بعد از حفاری های مختلف از زیر خروارها خاک بیرون کشیده شده و آثار کشف شده آن در موزه ای با فضای باز به نمایش در آمده است . در این موزه آثار تاریخی مختلفی را خواهید دید که برخی هزار ساله و حتی بیشتر قدمت دارند .

برخی از بهترین مراکز خرید شهر وان

شهرهای وان همانند شهر استانبول دارای بازارها و مراکز خرید متنوع است و از بابت بهترین مقصد برای دوستداران خرید است . مراکز خرید این شهر هم خرده فروش و هم عمده فروش هستند و قیمت کالاها در شهر وان نسبت به شهر استانبول پائین تر است . ضمنا هزینه اقامت در شهر وان به مراتب پائین تر از شهر استانبول است و این شهر فاصله کمی تا مرزهای ایران دارد . همه این عوامل خرید از وان را نسبت به دیگر شهرای این کشور مقرون به صرفه تر نموده است .

تعداد مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی این شهر نسبت به جمعیت آن بسیار بالاست و محصولاتی نظیر انواع صنایع دستی و پوشاک بیشترین فروش را دارند . همین طور خرید مواد خوراکی و شیرینیجات ترکی نیز مورد استقبال واقع می شود . برندهای معروفی نظیر برشکا ، زارا ، آدیداس و ... نیز در این شهر نمایندگی دارند . اگر به دنبال عمده فروش ها هستید ، پیشنهاد می کنیم به چینا برندز ، کلاب فشن ، علی بابا ، طاها گروپ ، ممتک و کاردم سر بزنید . و در غیر اینصورت و برای خرید های  جزئی به مراکز خرید مدرن بروید که در ادامه برخی از بهترین آن ها را شرح خواهیم داد . اما در هر صورت سری به بازار محلی شهر وان بزنید و از تنوع محصولات و فضایی پر زرق و برق آن لذت ببرید . این بازار دارای بافتی قدیمی بوده و طیف وسیعی از کالاها را عرضه می کند .

مرکز خرید وان ای.وی.ام

پیشنهاد می کنیم برای شروع بازار گردی و خرید از شهر وان در تور وان ارزان لحظه آخری  به مرکز خرید وان ای وی ام بروید و در کنار خرید ساعت ها تفریح و سرگرمی را تجربه کنید . این مجموعه دارای وسعت زیادی است و اغلب برند های محبوب پوشاک در آن نمایندگی دارند . علاوه بر وجود صدها فروشگاه کوچک و بزرگ این مجموعه دارای امکاناتی نظیر کافه ، رستوران ، سالن بازی کودکان و همچنین سالن سینما نیز هست .

مرکز خرید تورکوآز مال 

این مرکز خرید نیز بسیار پر طرفدار است و بد نیست برای خرید سوغاتی سری به آن بزنید . در این مرکز خرید فروشگاه های مختلفی وجود دارد که اقلام کادوئی می فروشند و قیمت هایی نه چندان بالا دارند  . همچنین این مجموعه محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک با برندهای مطرح ترکی است . علاوه بر این تورکوآز دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع نظیر سالن سینما همچنین کافه و رستوران است .

مرکز خرید آیدین پریهام

در نهایت بهتر است به مرکز خرید آیدین پریهان سر بزنید و از بهترین نمایندگی های پوشاک ترکی این مجموعه خرید کنید . زیرا قیمت برخی کالا ها در آن به نسبت پایین تر است . علاوه بر وجود فروشگاههای متنوع این مجموعه دارای رستوران و کافه نیز هست .

آتایوس سیلور

آتایوس سیلور  مکان ایده آلی برای خرید انواع جواهرات طلا و نقره است . البته بخشی از آن نیز به عرضه انواع پوشاک اختصاص یافته است . در این مرکز خرید انواع شیرینی های معروف کشور ترکیه را خواهید یافت که برای سوغات بسیار ایده آل است.  

البته مراکز خرید هامل ، مرکس چانتا و دوزلر نیکه شکرلی نیز در زمره بهرتین ها قرار دارند .

جاذبه های دیدنی در شهر وان

شهر زیبای وان یکی از بزرگترین و البته زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که در استان وان و در شرق این کشور قرار دارد . شهر وان به خصوص در سالهای اخیر مورد توجه و استقبال گردشگران ایرانی قرار گرفته است . مصافت کوتاه و هزینه های نسبتا پایین اقامت در وان از دلایل اصلی افزایش سفرها به این شده است .

وان دارای طبیعتی زیبا و تاریخی غنی است ، و گذشته از همه این ها آب و هوای خوب این شهر در فصل بهار و تابستان مسافران بسیاری را علاقمند به این سفر نموده است . در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را بررسی می کنیم . پس با ما همراه باشید :

قلعه وان

برای درک بهتر تاریخ هزاران ساله این سرزمین به تماشای قلعه سنگی وان بروید و از ویرانه های به جا مانده از تمدن سه هزار ساله اورارتو دیدن کنید . این قلعه با استفاده از سنگ های بازالتی و آجرهای خشتی ساخته شده و در اطراف آن برج زیبای ساردور به چشم می خورد ، که نمونه های نادری از کتیبه های پادشاهی اورارتو را برای هزاران سال در خود حفظ نموده است .

بازدید از طبیعت بکر جزیره آختامار

اگر به تماشای دریاچه وان رفتید ، گشت و گذار در جزیره زیبای آختامار را فراوموش نکنید . دریاچه آختامار  در میان آب های زلال دریاچه وان قرار گرفته و به خصوص در فصل بهار و تابستان دارای طبیعتی سرسبز و بسیار زیباست .

در ضمن یکی از جاذبه تاریخی ارزشمند این شهر در داخل این جزیره قرار دارد . کلیسایی باستانی مریم مقدس با بیش از هزار سال در وسط این جزیره خود نمائی می کند و بر دیوارهای آن تصاویری از داستان های انجیل نقش بسته است .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ODnBlYmS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه