شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مسلما هیچ کسی دوست ندارد که چهره اش مسن تر از سن واقعی او بنظر برسد اما گاها برخی از عوامل نظیر ژنتیک، ابتلا به بیماری، سیگار کشیدن، مصرف بیش از اندازه ی مشروبات الکلی و تبعات قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید بقدری به پوست آسیب می رسانند که موجب میشوند چهره ی ما پیرتر از سن واقعیمان بنظر برسد. اگر شما هم به دنبال راهی برای جوانسازی چهره خود باشید، متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک میتوانند به شما کمک کنند تا با رفع چین و چروک پوست، چهره ای جوانتر و شاداب تر داشته باشید.

تفاوت های هایفوتراپی و لیفت با نخ

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ جایگزینی برای جراحی لیفت صورت است و در اصل برای کشیدن پوست با استفاده از نخ های گرید پزشکی انجام می شود و از آن به عنوان کم تهاجم ترین روش لیفت پوست یاد می شود که می تواند به راحتی و به سرعت، چربی های نواحی پایین صورت را رفع کرده و موجب لیفت پوست صورت شود. یکی از رایج ترین کاربردهای این روش برای صورت، لیفت پیشانی با نخ است که موجب رفع چین و چروک پیشانی و اطراف ابروها می شود.

نخ لیفت PDO (پلی دیوکسانون)، نوعی فیبر مصنوعی است که در اکثر زمینه های پزشکی اعم از جراحی های عمومی و جراحی قلب بسیار کاربرد دارد. در عمل لیفت با نخ  نیز از این نخ برای لیفت پوست های افتاده و همچنین بمنظور تحریک تولید کلاژن طبیعی پوست استفاده می شود.

یکی دیگر از مزایای جالب توجه نخ های PDO این است که این نخ ها می توانند با قرار گرفتن در لایه زیرپوستی، تغییرات بافتی اعم از لیپولیز (مرگ سلول های چربی) را القا کنند که این امر برای رفع چربی سرسخت نواحی مختلف صورت و بدن و همچنین برای القای تولید کلاژن و سفت شدن پوست بسیار کارآمد و موثر است.

مزایای لیفت با نخ

تفاوت های هایفوتراپی و لیفت با نخ

  • این روش، تکنیکی بسیار عالی و موثر برای لیفت صورت و سفت کردن بافت های افتاده ی پوست است.
  • موجب کانتورینگ و زاویه سازی صورت شده و باعث تولید کلاژن می شود.
  • نتایج لیفتینگ حاصل از این روش بسته به سبک زندگی فرد، ۲ الی ۳ سال دوام دارند.
  • لیفت با نخ به دلیل القای کلاژن سازی طبیعی پوست، ایجاد نوعی ساختار یکپارچه برای محافظت از بافت صورت را منجر می شود.
  • اثرات لیفتینگ حاصل از این روش با گذشت ۶ ماه بعد از القای کلاژن سازی به اوج خود می رسد.

هایفوتراپی چیست؟

تفاوت های هایفوتراپی و لیفت با نخ

روش درمانی هایفوتراپی (هایفوتراپی یا HIFU، به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است) با انرژی مافوق صوت برای هدف قرار دادن لایه های پوست درست زیر سطح عمل می کند. هایفوتراپی نیز درمانی برای لیفتینگ و جوانسازی پوست است که نتایج حاصل از آن، دوام و ماندگاری طولانی مدتی دارند و می توان با این روش درمانی، چندین ناحیه ی مختلف در صورت و بدن را لیفت کرد، چین و چروک و سایر علائم پیری را رفع کرد و تنها طی یک جلسه درمانی رنگ پوست را نیز بهبود بخشیده و یکدست کرد.

هایفوتراپی عمدتا برای کاربردهایی که در درمان تومور دارد شناخته میشود. اولین استفاده ازهایفوتراپی برای اهداف زیبایی،  مربوط به سال ۲۰۰۸ می باشد. هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، استفاده از هایفوتراپی برای درمان خطوط و چین و چروک ناحیه ی خط گردن و بالای سینه را نیز تایید کرد.

مطالعات و تحقیات بالینی انجام شده نشان میدهند که هایفوتراپی برای لیفت صورت و سفت کردن پوست بمنظور رفع چین و چروک ها، روشی کاملا ایمن و موثر است. افرادی که با این روش تحت درمان قرار می گیرند می توانند بدون متحمل شدن خطرات ناشی از جراحی، نتایج مطلوبی را با گذشت چندین ماه بدست بیاورند.

تا کنون نتایج و آمار حاکی از این بوده که هایفوتراپی بویژه در افراد جوانتر که مایل به پذیرش خطرات و دوره ی نقاهت طولانی مدت ناشی از جراحی نیستند، میتواند جایگزین خوبی برای سایر روش های لیفت صورت باشد.

هایفوتراپی (امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا) چه مزایایی دارد؟

هایفوتراپی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و تعداد کل عمل های انجام شده به این روش، ۳۰ درصد افزایش داشته است. هایفوتراپی مزایای زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد، که عبارتند از:

  • رفع چین و چروک پوست
  • لیفت و سفت کردن افتادگی پوست گردن (که به آن گردن بوقلمون نیز می گویند).
  • لیفت گونه، ابرو و پلک
  • بهبود فرم فک
  • لیفت خط گردن و بالای سینه
  • صاف شدن پوست

نتایج تحقیقاتی که بروی این روش انجام شده، بسیار امیدوارکننده است. طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ با حضور ۳۲ داوطلب کره ای انجام شد، ثابت شد بعد از گذشت ۱۲ هفته از هایفوتراپی، خاصیت ارتجاعی پوست در نواحی مانند گونه ها، شکم و ران، به میزان زیادی حفظ می شود.

در یک تحقیق بزرگتر که با حضور ۹۳ داوطلب انجام شد، ۶۶ درصد از افرادی که با هایفوتراپی تحت درمان قرار گرفته بودند، با گذشت ۹۰ روز متوجه بهبود وضعیت پوست صورت و گردن خود شده بودند.

لیفت با نخ یا هایفوتراپی، کدام روش بهتر است؟

هر دوی این روش ها برای لیفت صورت و معکوس کردن علائم پیری، جزو روش های بسیار موثر هستند. اما اینکه کدام روش درمانی مناسب شماست، به ۴ عامل زیر بستگی دارد:

۱. شدت افتادگی یا شل شدگی پوست

۲. توانایی تحمل درد و سوزن و در مد نظر قرار دادن دوره نقاهت

۳. بودجه ی شما

۴. میزان انتظاراتی که از نتایج درمان خود دارید

حتی در برخی موارد، بمنظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن است این دو روش درمانی با هم ترکیب شوند. اما معمولا، برای درمان افراد جوانتر و در موارد افتادگی خفیف پوست، تنها هایفوتراپی کافی است.

لیفت با نخ و هایفوتراپی: بررسی کلی، هزینه ها، مقایسه دو روش

لیفت با نخ، سابقه ی طولانی تری دارد. این روش ابتدا در سال ۲۰۰۵ تایید شد و از آن تاریخ به بعد در طول سال ها، تکنیک های مورد استفاده در این روش نیز روز به روز پیشرفت کرده است. با این حال، نرخ استفاده از این روش در مقایسه با هایفوتراپی، پایین تر است.

دلیل اصلی این امر نیز موارد زیر است:

۱. تهاجمی بودن لیفت با نخ: ترس از سوزن و دوره نقاهت طولانی تر لیفت با نخ

۲. وارد شدن جسم خارجی (نخ) به بدن.

۳. عدم دستیابی به نتایج مطلوب اغلب به دلیل ضعف تکنیک، بی کیفیت بودن و تعداد ناکافی نخ های مورد استفاده در این روش.

۴. عدم تمایل افراد به لیفت با نخ بدلیل معرفی نادرست این روش در رسانه ها و عدم اجرای صیحیح این روش توسط برخی پزشکان.

۵. هزینه بیشتر

لیفت با نخ نیز جزو روش هایی است که می تواند نتایج قابل قبول و مطلوبی را ارائه دهد اما به شرط اینکه توسط پزشک ماهر و مجربی انجام شود که هم حس زیبایی شناسی داشته باشد و هم به مهارت ها و تکنیک های صحیح انجام این روش مسلط باشد. امکان خطا در این روش بسیار بالاست و همین امر میتواند منجر به دوره نقاهت طولانی مدت، لیفت نامتقارن، چروکیدگی غیرطبیعی پوست، آسیب عصبی، عفونت و درد شود که همه ی این عوامل نهایتا باعث بروز نتایج نامطلوب می شوند.

از سوی دیگر، هایفوتراپی روش بسیار ساختار یافته تر است که بر اساس سال ها توسعه و تحقیق شکل گرفته است. در این روش نیز خطر آسیب بافتی و عصبی وجود دارد اما بطور کلی، احتمال بروز چنین مواردی بسیار ناچیز است. امروزه در ایران نیز هایفوتراپی متناسب با تکنیک های روز سایر کشورهای سراسر جهان انجام میشود. دستگاه و تکنیک های مورد استفاده در این روش، سالیان سال است که تغییر نکرده و این خبر از کامل بودن این روش درمانی می دهد. اما این امر بدان معنا نیست که هایفوتراپی روشی جادویی است چرا که احتمالا برخی از افراد از این روش درمانی، نتایج مد نظر خود را نگیرند. با این حال، اکثریت افراد نتایج مطلوبی از هایفوتراپی میگیرند و سالانه یک بار این درمان را دریافت می کنند و محبوبیت این روش درمانی روز به روز در حال افرایش است. بهترین راه برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب است، این است که پزشک مجربی پیدا کنید و با وی مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M69Pi8wM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه