جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا روغن آرگان پوست را روشن می کند؟ روغن آرگان به طور سنتی برای استفاده روی پوست یا به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. این روغن حاوی خواص بسیار زیاد و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت و روشن نمودن پوست را دارا می باشد.

روغن آرگان از هسته  میوه آرگان که بومی مراکش است، به دست می آید. بیشتر به عنوان روغن خالص فروخته می شود. برای روشن شدن پوست می توانید، این روغن را به طور مستقیم به صورت موضعی روی پوست خود استفاده نمایید یا به شکل کپسول مکمل برای مصرف خوراکی استفاده کنید. روغن آرگان در محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده نیز استفاده می شود.

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟

 

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟ بررسی کامل

 

یکی از مواردی که روی مسئله روشن کنندگی پوست با روغن آرگان تاثیر می گذارد، وجود ویتامین E در این روغن می باشد. دیدگاه های پزشکی نشان می دهند که ویتامین E ماده ای موثر برای روشن سازی پوست می باشد. ویتامین E موجود در روغن آرگان به مرور روی لک ها اثر گذاشته و باعث محو شدن آن ها خواهد شد.

روغن آرگان دارای فواید بسیاری از جمله روشن تر کردن پوست بدن می باشد. با مصرف مداوم این روغن به مرور زمان پوست شما روشن تر و شاداب تر خواهد شد.

از آسیب های خورشید محافظت می کند

زنان مراکشی مدت ها است که از روغن آرگان برای محافظت و روشن نمودن پوست خود در برابر آسیب های خورشید استفاده می کنند. فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می­کند و از سوختگی پوست جلوگیری می­کند.

مصرف روغن آرگان در درازمدت به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست از جمله ملانوم کمک می کند. مکمل های روغن آرگان را می توانید به صورت خوراکی مصرف کنید یا روغن را به صورت موضعی روی پوست خود بمالید.

روغن آرگان پوست را مرطوب می کند

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود، به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای بهره بردن از اثر مرطوب کنندگی فوق العاده آن استفاده کرد.

اسیدهای اولئیک و لینولئیک که بیشتر چربی های روغن آرگان را تشکیل می دهند مواد مغذی حیاتی برای حفظ پوست و موی سالم هستند. آزمایشات نشان می دهند که هر دو کاربرد خوراکی و موضعی روغن آرگان باعث افزایش رطوبت پوست و مو می شود.

اثرات مرطوب کنندگی روغن آرگان به لطف ویتامین E فراوان آن است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می تواند به احتباس آب در پوست کمک نماید.

روغن آرگان تعدادی از بیماری های پوستی را درمان می کند

روغن آرگان حاوی تعداد زیادی خواص درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که باعث کاهش علائم بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و روزاسه می شود. هر شب روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که تحت تاثیر پسوریازیس قرار گرفته اند، بمالید. بسیاری از بیماری های پوستی را می توان با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین نحو درمان کرد.

آکنه را درمان می کند

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟ در صورتی که سبوم پوست شما از حالت طبیعی بیشتر شود، هورمون ها شروع به تولید آکنه خواهند کرد. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم نماید و به درمان انواع مختلف آکنه و داشتن پوستی صاف تر و روشن تر کمک کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان را مستقیماً روی پوست خود بمالید، بعد از چهار هفته شاهد روشن تر شدن پوست خود خواهید بود.

عفونت های پوستی را درمان می کند

روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی استفاده می شود. این روغن فوق العاده دارای خواص ضد باکتریایی و قارچ کش است. برای درمان عفونت های پوستی هر روز از روغن آرگان استفاده نمایید.

روغن آرگان باعث بهبود زخم می شود

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟ اگر به طور منظم از مکمل های روغن آرگان استفاده کنید، پوستی شاداب تر و روشن تر خواهید داشت. ترکیب قوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می تواند، باعث بهبود سریع تر زخم ها و بریدگی ها شود. 

از روغن آرگان می توان برای رفع خارش ناشی از اپیلاسیون و یا سوختگی استفاده کرد. این روغن شامل پلی فنول است که به کاهش سوزش پوست، بثورات و التهاب کمک می کند.

درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد

درماتیت آتوپیک یک حساسیت پوستی است که در افراد زیادی دیده می شود و باعث خارش و قرمز شدن پوست می شود. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به درمان این علائم کمک کند. ویتامین E و خواص ضد التهابی طبیعی موجود در روغن آرگان هر دو می توانند، باعث تسکین درماتیت شوند.

روغن آرگان اثرات ضد پیری دارد

 

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟ بررسی کامل

 

آیا روغن آرگان پوست را روشن میکند؟ روغن آرگان از دیرباز برای جوان سازی و روشن نمودن پوست استفاده می شده است. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در انعطاف پذیری پوست می شود و دارای اثرات ضد پیری و روشن کننده پوست است. شما می توانید با استفاده مستقیم از روغن آرگان روی پوست، مصرف منظم مکمل های خوراکی یا هر دو از این فواید بهره مند شوید.

روغن آرگان چربی پوست را کاهش می دهد

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب تری نسبت به دیگران داریم، به لطف قابلیت های کاهش سبوم روغن آرگان می توانید به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست خود کمک نمایید.

از ترک های پوستی جلوگیری می کند

ترک های پوستی به ویژه در دوران بارداری بسیار شایع هستند. یک مطالعه نشان داد، کرم آب­رسان حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک های پوستی کمک می کند. برای بهبود ترک های پوستی روزی دو بار از روغن آرگان استفاده نمایید.

منبع : bekrina.com/argan-oil

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/y0qTsenC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه