جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا با راهکارهای مدرن جوانسازی پوست آشنایی دارید ؟

بر کسی پوشیده نیست که زیبایی و جوانی پوست یکی از اصلی ترین معیارهای افراد برای سنجش کیفیت زندگی است. متاسفانه با افزایش سن ممکن است پوست نیز فرم طبیعی خود را از دست داده و آثاری بر روی آن ظاهر می شود. با این حال علم پزشکی توانسته با استفاده از راهکاری مدرن جوانسازی پوست، ظاهری جوان تر، زیباتر و شاداب تر را به زیباجویان ارائه کند. با این حال روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که اغلب متقاضیان بین آنها تردید دارند. راهکارهایی مثل لیزر، تزریق ژل یا چربی، انواع کرم های طبیعی و مصنوعی، هایفوتراپی، اندولیفت و ... همگی برای جوان کردن پوست ما و شما کاربرد دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا به صورت تخصصی در مورد راهکارهای مدرن جوانسازی پوست و مقایسه آنها صحبت کنیم.

علائم نیاز به جوانسازی پوست

چه زمانی متوجه می شویم که به استفاده از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست احتیاج داریم؟ علت اهمیت پرسیدن این سوال آن است که اگر زودتر متوجه علائم پیری پوست شوید و برای جوانسازی آن اقدام کنید، نتایج بهتری دریافت می کنید. با افزایش سن بافت های شکل دهنده به پوست تخریب می شوند و مواد مفیدی مثل کلاژن و الاستین در پوست کاهش پیدا می کند. عواملی مثل ورزش نکردن، سیگار کشیدن، تغذیه نادرست، قرار گیری در معرض آلودگی هوا و اشعه های مضر آفتاب می تواند این عارضه را تشدید کند. این عوامل در کنار افزایش سن بر روی هر 3 لایه پوست تاثیر گذاشته و باعث بروز علائم پیری می شود. مهم ترین علائم نیاز به راهکارهای مدرن جوانسازی پوست شامل:

  • چین و چروکمعمولاً پس از 25 سالگی اولین نشانه های چین و چروک در نواحی مثل پیشانی، خط لبخند، زیر چشم و ... بروز پیدا می کند. این چین و چروک ها با افزایش سن عمق پیدا می کنند و تشدید می شوند.
  • افتادگی پوستبا گذشت زمان چربی زیر پوست کاهش پیدا می کند و پوست به خصوص در ناحیه صورت دچار دفرمیتی می شود. این عارضه به افتادگی پوست و شل شدن آن منجر می شود که هر چه سریع تر اقدام کنید نتایج بهتری را در این خصوص دریافت می کنید.
  • کاهش حالت کشسانی پوست :دو ماده اصلی که به کشسانی پوست کمک می کنند کلاژن و هیالورنیک اسید هستند که با افزایش سن تولید آنها کاهش محسوس پیدا می کند. بنابراین حالت کشسانی پوست از بین رفته و چین و چروک ها عمیق تر می شوند.
  • بروز مشکلات پوستیزمانی که پوست مدت زمان زیادی در معرض عوامل آسیب زایی مثل آفتاب و آلودگی هوا قرار بگیرد، اختلالاتی در رندگانه های آن به وجود می آید. این عارضه تحت تاثیر ژنتیک نیز قرار دارد و باعث ایجاد لکه های پوستی می شود.

با مشاهده این علائم توصیه می کنیم سریع تر برای استفاده از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست اقدام کنید تا نتایج بهترو ماندگارتری دریافت کنید.

چه راهکارهایی برای جوانسازی پوست وجود دارد؟

راهکارهای مدرن جوانسازی پوست به سه دسته روش های تهاجمی، کم تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می شوند. روش های تهاجمی شامل جراحی های پلاستیک مثل کشیدن پوست هستند که در موارد شدید توصیه می شوند و ممکن است عوارض زیادی داشته باشند. اما روش های کم تهاجمی و غیر تهاجمی جوانسازی پوست با کمترین خطر و عارضه می تواننند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورند.

روش های کم تهاجمی شامل مواردی مثل اندولیفت، هایفوتراپی و تزریق ژل یا چربی هستند که به ترمیم پوست کمک می کنند. همچنین از میان روش های غیر تهاجمی می توان به کرم های ضد چروک و درمان های خانگی اشاره کرد. این روش ها ایمن، ارزان و موثر بوده و محدودیت های کمتری را برای زیباجویان به همراه دارند. به طور کُلی تا زمانی که این تکنیک ها پاسخگو هستند، استفاده از جراحی های پر عارضه و خطرناک توصیه نمی شود.

سعی ما در کلینیک آذین همواره بر این است که از مدرن ترین راهکارهای جوانسازی پوست با کمترین عوارض استفاده کنیم تا متقاضیان زیبایی بیشتری راحتی را حس کنند. در ادامه راهکارهای مدرن جوانسازی پوست را که از کمترین عارضه برخوردارند، معرفی می کنیم.

کدام یک از راهکارهای مدرن جوانسازی پوست مناسب تر است؟

در ادامه مهم ترین راهکارهای مدرن جوانسازی پوست که در دسته تکنیک های کم تهاجمی قرار می گیرند را بررسی می کنیم:

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت برای ترمیم و جوانسازی پوست استفاده می شود. در این تکنیک امواج صوتی با فرکانس بالا و به صورت متمرکز به لایه های پوستی تابانده می شوند تا تولید رشته های کلاژن، ماده زمینه ای و کاهش چین و چروک را تحریک کنند.

هایفوتراپی در میان راهکارهای مدرن جوانسازی پوست در میان متخصصان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این تکنیک در افراد 30 تا 50 ساله به کار می رود و به صورت موثری چین و چروک و افتادگی پوست را رفع می کند. علاوه بر این هایفوتراپی می تواند تا مدت طولانی پیری پوست را به تاخیر بیاندازد. مهم ترین کاربردهای هایفوتراپی شامل:

  • لیفت گردن و دکلته،
  • اصلاح چین و چروک به خصوص در خط لبخند،
  • کاهش چین و چروک پوست در پوست نواحی مختلف،
  • بهبود افتادگی پوست در ناحیه غبغب،
  • صاف کردن و قوام بخشی به پوست،
  • لیفت پوست.

اندولیفت

استفاده از لیزر اندولیفت یکی از جدیدترین راهکارهای جوانسازی پوست است. در این تکنیک فیبر بسیار نازیکی وارد لایه های عمقی پوست می شود و کار خود را شروع می کند. این فیبر با استفاده از اشعه ضعیف مادون قرمز کلاژن سازی در لایه های مختلف پوست را تحریک کرده و چربی های رسوب شده را ذوب می کند. این تکنیک بسیار بی خطر و کم عارضه است و برای پوست نواحی مختلف بدن مناسب است. مهم ترین کاربردهای اندولیفت شامل:

  • کاهش چربی های موضعی به خصوص در صورت و غبغب
  • کاهش چین و چروک های عمقی در صورت
  • افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست
  • زاویه سازی فک و صورت
  • هایفوتراپی

آیا با راهکارهای مدرن جوانسازی پوست آشنایی دارید ؟

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از پرطرفدارترین راهکارهای مدرن جوانسازی پوست که با استفاده از تزریق گاز کربن دی اکسید به ترمیم و جوانسازی کمک می کند. خاصیت گاز دی اکسید کربن این است که با تحریک بافت برای افزایش اکسیژن رسانی، میزان خون بافت را افزایش می دهد. در این صورت تزریق گاز کربن دی اکسید به لایه های خاصی از پوست می تواند خونرسانی به پوست را افزایش داده و باعث ترمیم سلول های پیر شود.

کربوکسی تراپی باید در چند جلسه انجام شود تا تاثیرات قابل توجهی بر جای بگذارد. مهم ترین کاربردهای کربوکسی تراپی شامل:

  • جوانسازی کلی پوست بدن ( به خصوص گردن، صورت و دست)
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست
  • رفع تیرگی اطراف چشم
  • رفع چین و چروک های چهره
  • کاهش چربی های موضعی و زیر پوستی

تزریق ژل

تزرق ژل یک تکنیک زیبایی است که از جهات مختلف پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و به درمان چین و چروک های پوست کمک می کند. اولین نکته در مورد تزریق ژل حجمی است که به پوست می بخشد. البته ژل ها به سه دسته موقت، نیمه دائم و دائم تقسیم می شوند که استفاده از ژل های موقت رایج تر است. ژل های نیمه موقت جدید اغلب از ترکیبات هیالورنیک اسید ساخته می شوند که علاوه بر حجم دهی به ترمیم پوست نیز کمک می کنند.

تزریق ژل یکی از راهکارهای مدرنه جوانسازی پوست است که در نواحی مختلف به کار می رود. مهم ترین کاربردهای این تکنیک شامل:

  • پر کردن چین و چروک های صورت (خط اخم، خطوط خنده، دور چشم)
  • حجم دهی به لب بالا و پایین
  • ایجاد زاویه و فرم دهی به اعضای صورت

تزریق چربی

در تکنیک تزریق چربی از چربی های بدن خود فرد برای حجم دهی به پوست و رفع چین و چروک استفاده می شود. ابتدا با استفاده از لیپوساکشن چربی از نواحی مثل ران و پهلو برداشت شده و بعد به نواحی مورد نظر تزریق می شود. مهم ترین کاربردهای تزریق چربی شامل:

  • برجسته کردن لب ها، سینه ها و باسن
  • حجم دهی به پشت دست
  • پر کردن چین و چروک های چهره
  • بهبود افتادگی و شل شدگی پوست
  • ترمیم نواقص و فرورفتگی پوستی

راهکارهای خانگی محافظت از پوست

اولین نکته در مورد راهکاری خانگی جوانسازی پوست این است که این روش ها از ایجاد چین و چروک و پیر شدن پوست پیشگیری می کند. در ادامه به راهکارهای مدرن جوانسازی پوست که از نظر علمی شواهدی برای آنها وجود دارد اشاره می کنیم:

  • شستشوی روزمره صورتبهتر است روزانه و حداقل دو بار با شوینده های استاندارد صورتتان را بشویید تا آلودگی های محیطی را از آن پاک کنید. معمولاً استفاده از کرم، فوم و ژل های شستشو معتبر توصیه می شود.
  • افزایش مصرف آبمعمولاً مصرف روزانه 8 لیوان آب برای حفظ کیفیت پوست صورت توصیه می شود. با این حال توصیه می شود اگر ورزش می کنید و کلیه های سالمی دارید مصرف آبتان را به بیش از 12 لیوان در روز برسانید تا تاثیرات فوق العاده آن را مشاهده کنید.
  • ماساژ صورتاستفاده از ماساژ درمانی و فیشیال که در برخی کلینیک های زیبایی ارائه می شود به شما کمک می کند پوست شاداب تر و باقوام تری داشته باشید. البته استفاده از روغن در حین ماساژ برای کسانی که پوست چربی دارند توصیه نمی شود.
  • استفاده از تونر مناسباستفاده از تونر برای تنظیم PH پوست یک گزینه مناسب برای جلوگیری از پیری پوست است. این کار مانع از خشک یا چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.
  • استفاده از کرم مرطوب کنندهکرم های مرطوب کننده وجود آب کافی در لایه های پوست را تنظیم می کنند و به ترمیم خود به خودی و سریع پوست کمک می کنند.
  • ترک سیگارترک سیگار موجب سلامتی و طول عمر می شود؛ شاید بارها با این جمله مواجه شده باشید. دود سیگار سرشار از رادیکال های آزاد است و مصرف مداوم آن پوست را با سرعت بالایی پیر می کند.
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3jfTnLVd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه