جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها با هدف اشاعه بیشتر دانش افراد زیادی به دنبال دریافت مشاوره اخذ مجوز موسسه با موضوع برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی هستند. زیرا با برگزاری سمینارها و همایش ها می توان گامی موثر در توسعه جامعه علمی برداشت. برگزاری همایش و سمینار بستر مناسبی را برای ایجاد ارتباطی مستقیم بین جامعه علمی، رد و بدل شدن تجربیات، شکل گیری فعالیت های کاربردی و جمعی، انتشار یافته های تازه علمی و… فراهم می کند.

اخذ مجوز برگزاری سمینار و همایش

آشنایی با اهداف برگزاری سمینار و همایش

به طور کلی همایش ها بر پایه تبادل اطلاعات شکل گرفته اند. به این ترتیب افراد می توانند در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی اطلاعات تازه ای کسب کنند و در ادامه این اطلاعات را با توجه به نیاز و واکنشهای جامعه مورد بررسی قرار دهند. یکی از اهداف این مراسم بررسی موضوعات علمی و پژوهشی با هدف ایجاد تحولات گسترده در جامعه است.

روند کار در شکل گیری همایش ها به این ترتیب است که با شروع فراخوان افرادی که به موضوع همایش علاقه دارند و یا در آن حوزه سابقه مطالعه، تحقیق و پژوهش دارند، آمادگی خود را اعلام می کنند. در ادامه لازم است تا مقالات تهیه شده و دستاوردهای خود را عرضه کنند. البته این پایان راه نیست! پس از ارائه دستاوردهای علمی-پژوهشی چالش های ذهنی تازه ای برای حاضرین در همایش به وجود می آید که این موضوع، خود زمینه ساز پیشرفت های بیشتر است.

در نتیجه میتوان گفت این همایش ها تاثیر به سزایی بر پیشرفت جامعه دارد. زیرا با به تکاپو انداختن افراد جامعه، فرهنگ تبادل اندیشه ها گسترش پیدا می کند.

البته ناگفته نماند که گاهی از اوقات همایش ها و سمینارها از کیفیت مطلوب به دور هستند. برای اینکه این مراسم با بهترین نتیجه همراه شوند، باید از چارچوب خاصی پیروی کرد. در صورتی که همایش ها در راستای سیاست گذاری های صحیح پیاده سازی شود، سطح کیفی و کمی مراسم مورد تایید خواهد بود.

با برگزاری سمینار و همایش تخصصی می توان روحیه جستجوگری و تحقیق را در وجود علاقمندان بیدارتر کرد و به این ترتیب نقشی موثر در جهش و توسعه در حوزه علمی-پژوهشی داشت

انواع همایش

از آنجایی که برگزاری سمینار و همایش با سیاست گذاری های درست کار ساده ای نیست، باید از افراد متخصص این حوزه کمک گرفته شود. این روزها موسسات مرتبط وظیفه برگزاری این مراسم را بر عهده دارند. به طوری که با مطلوب ترین نتیجه همراه باشد.

موسسات برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی این مراسم ها را از لحاظ گستردگی و موضوع به انواع مختلف تقسیم می کنند که در ادامه به آن می پردازیم.

دسته بندی همایش ها با توجه به گستردگی

  • همایش ملی
  • همایش منطقه ای
  • همایش بین المللی
  • همایش سازمانی
  • همایش محلی
  • همایش درون گروهی

دسته بندی همایش ها با توجه به موضوع

  • همایش تخصصی
  • همایش نیمه تخصصی
  • همایش عمومی

اخذ مجوز موسسه برگزاری سمینار و همایش 

به منظور برپایی همایش ها باید طبق رویه ای مشخص پیش رفت در ایران یک ارگان رسمی مرجع صدور پروانه فعالیت با موضوع برگزاری سمینار و همایش است که برای اخذ این مجوز مراحل اداری لازم را باید به ترتیب طی نمود و شرایط خاصی برای موسسین متقاضی این مجوز به همراه سابقه کاری پیشبینی شده است.

از آنجایی که این کار به صرف زمان، و انرژی زیادی نیاز دارد، پیشنهاد می شود تا در ابتدای راه از افراد باتجربه این حوزه کمک گرفته شود. به این ترتیب می توان امیدوار بود که در ازای صرف وقت و سرمایه، نتیجه مطلوبی به دست خواهد آمد.

به همین دلیل در سال های اخیر افراد باتجربه موسساتی با هدف برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی را تاسیس کرده اند. البته برای تاسیس این موسسات نیز باید از شروط و قوانین متعددی تبعیت کرد.

این روزها موسساتی با هدف برگزاری سمینار و همایش های تخصصی شکل گرفته اند تا با تخصص خود دشواری های فرآیندهای برگزاری این قبیل از مراسم ها را مدیریت کنند

اخذ مجوز موسسه برگزاری سمینار وهمایش های تخصصی همراه با اندیشه آسیا

موسسات فعال در حوزه برگزاری سمینار و همایش های تخصصی زیر شاخه ای از موسسات چند منظوره به حساب می آیند. معرفی هیئت موسس، ارائه مدارک هویتی و سوء پیشینه افراد معرفی شده برای هیئت موسس، برخورداری از امکانات کافی، ارائه اسناد و مدارک ثبت درخواست و… بخشی از اقدامات اولیه برای اخذ این مجوز محسوب می شوند

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به علاقمندان متقاضیان تاسیس موسسه کمک می کنند تا تمامی اقدامات لازم را به راحتی طی کنند تا در نهایت نتیجه مطلوب حاصل شود. مشاورین اندیشه آسیا به مدیران موسسه برگزاری سمینار و همایش در بخش های اخذ مجوز، جذب دبیران علمی، تامین مکان برگزاری همایش، ارائه فراخوان، انجام تبلیغات گسترده و هدفمند و… کمک می کنند.

افرادی که قصد کسب اطلاعات تازه در خصوص دریافت مشاوره اخذ مجوز موسسه با موضوع برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی را دارند می توانند با شماره تلفن 02188906532 تماس بگیرند و یا از طریق سایت www.andisheasia.ir اقدام کنید و از نظرات کارشناسان این مجموعه استفاده کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Kh6M75BS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه