پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چطور فریزر را تمیز کنیم؟

1 سال پیش ( 1401/3/29 )
 

امروزه در حالی که اکثر افراد در تمیز کردن یخچال خود بسیار خوب عمل می کنند و این کار را زود به زود انجام می دهند. اما نسبت به تمیز کردن فریزر خود بی تفاوت هستند . درست است که تمیز کردن فریزرهای قدیمی به دلیل مقدار زیاد یخ زدگی در آن ها سخت بود اما در مدل های جدید فریزر به دلیل برخورداری از ویژگی یخ زدایی خودکار می توان این کار را در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام داد.

بنابراین حداقل ماهی یکبار می توانید به سادگی قفسه ها و محفظه های فریزر خود را تنها با مقداری آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی تمیز کنید و توسط یک اسفنج آغشته به این محلول سطوح داخلی فریزر خود را پاک کنید.

فریزر، محل مناسبی برای رشد کپک ها و قارچ ها بوده و باکتری های زیادی وجود دارند که می توانند در داخل این دستگاه ها و در دماهای پایین فریزر نیز رشد کنند. در صورتی که دستگاه خود را به طور دوره ای تمیز نکنید این کپک ها و باکتری ها می توانند باعث ایجاد بوی بد ، فاسد شدن مواد غذایی و حتی ایجاد بیماری در هنگام خوردن مواد غذایی منجمد شوند. بنابراین باید تمیز کردن فریزر را بطور منظم و دوره ای انجام دهید.

برای مبارزه با کپک، بوی بد و سایر موارد در فریزر بهترین راه تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن است که در چهار مرحله آسان می توان آن را انجام داد.

مرحله اول : محتویات فریزر خود را بازرسی، حذف و مرتب کنید.

قبل از اینکه فریزر خود را یخ زدایی و تمیز کنید ابتدا باید همه محتویات آن را بیرون آورده و بررسی کنید. برای این کار مواد غذایی منجمد را بیرون آورده و روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و یکی یکی آنها را بررسی کنید ، اگر قصد نگهداری اقلامی را دارید بر روی آنها برچسب نام مواد غذایی و تاریخ قرار گرفتن آن در فریزر را بر روی بسته بندی درج کنید.

اگر نمی توانید تشخیص دهید که یک ماده خاص چه غذایی است و آن را چه هنگامی در فریزر گذاشته اید ایمن ترین اقدام ممکن ، دور انداختن آن است.

اما چه مدت می توان مواد غذایی را قبل از خراب شدن منجمد نگه داشت؟

- به طور کلی مرغ خام را می توان تا ۹ ماه بدون خطر منجمد کرد.

- منجمد کردن زرده یا سفیده تخم مرغ خام تا ۱۲ ماه بی خطر است.

- گوشت چرخ کرده خام، گوشت گاو و مرغ پخته شده را می توان تا چهار ماه منجمد کرد.

- مواد غذایی فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن تا یک ماه بعد از یخ زدن باید استفاده شوند.

حتی اگر در مورد محتویات یک بسته فریز شده و مدت زمان منجمد شدن آن مطمئن هستید باز هم باید محتویات آن را بررسی کنید و در صورتی که ماده غذایی تغییر رنگ داده یا لایه یخ روی مواد غذایی و داخل بسته بندی ایجاد شده یا بسته بوی بدی گرفته است باید آن را دور بریزید.

 

چطور فریزر را تمیز کنیم؟

 

مرحله دوم : فریزر خود را یخ زدایی کنید.

مرحله دوم برای تمیز کردن فریزر یخ زدایی آن است . فریزرهای مدرن دارای تنظیمات یخ زدایی خودکار هستند و اگرچه ممکن است فرایند کند باشد اما استفاده از آن راحت و آسان است . در صورتی که نمی خواهید منتظر بمانید یا فریزر شما حالت یخ زدایی اتوماتیک ندارد، باید دستگاه خود را از برق کشیده و آن را به صورت دستی یخ زدایی کنید . فراموش نکنید که یخ زدایی از یخچال فریزرهای ترکیبی به این معنی است که هنگام قطع کردن برق دستگاه باید مواد غذایی یخچال خود را نیز از داخل دستگاه خارج کنید.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند یخ زدایی از فریزر می توانید یک ظرف بزرگ آب داغ داخل آن قرار داده و درب آن را ببندید . از چند حوله در زیر دستگاه استفاده کنید تا آب ها را به خود بگیرند.

قفسه و کشو های داخل فریزر را خارج نمایید و تا زمانی که فریزر یخ زدایی می شود آنها را در سینک آشپزخانه تمیز کنید.

مرحله سوم : فریزر را تمیز و ضدعفونی کنید.

هنگامی که یخ زدایی فریزر تمام شد داخل آن را توسط آب گرم و مایع شوینده تمیز کنید، سپس باقی مانده ماده شوینده و کثیفی های داخل فریزر را با یک پارچه تمیز پاک کنید . همچنین می توانید از یک مسواک برای تمیز کردن شیارهای درزگیر فریزر استفاده کنید.

یکی از راه های رایج برای ضدعفونی کردن فریزر، استفاده از یک قاشق غذاخوری مایع سفید کننده که در آب رقیق شده است ، می باشد اما یک راه ملایم تر برای ضدعفونی کردن فریزر استفاده از ترکیب یک قسمت سرکه سفید، یک قسمت آب و ۳ قسمت جوش شیرین است که باعث ایجاد خمیری می شود که در تمیز و ضدعفونی کردن فریزر موثر است. سرکه سفید یک ضدعفونی کننده طبیعی است و جوش شیرین به روشن شدن لکه ها و رفع بوی بد از داخل دستگاه کمک می کند.

توسط این خمیر داخل فریزر را پاک نموده و در انتها آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید.

مرحله چهارم: خنک کردن و ذخیره مجدد مواد غذایی

در انتها پس از انجام مراحل بالا هنگامی که داخل فریزر کاملاً خشک شد دستگاه را به برق متصل کرده و درب آن را ببندید و بگذارید سرد شود . هنگامی که دما به صفر درجه فارنهایت نزدیک شد می توانید با خیال راحت مواد غذایی خود را داخل فریزر قرار دهید.

سرویس و تعمیر فریزر را به متخصص بسپارید 

یخچال و فریزر به دلیل آنکه بصورت شبانه روزی در حال کار هستند ، از لوازم پر استهلاک محسوب شده و بیشتر دچار خرابی می شوند و در صورتی که به موقع تعمیر نشده یا تعمیر را به افراد فاقد مهارت و دانش بسپارید ، دچار زیان مالی زیادی خواهید شد. 

چنانچه ساکن کرج هستید ، ماهان سرویس با بیش از 15 سال سابقه در تعمیر لوازم خانگی و اعزام تعمیرکاران مجرب ، در کمترین زمان اقدام به تعمیر دستگاه معیوب می نماید .

تعمیر یچال و فریزر در کلیه مناطق کرج ، تعمیر یخچال در کمالشهر ، تعمیر یخچال در ماهدشت ، تعمیر یخچال در مارلیک ، از خدمات روازانه ماهان سرویس است .

برای تعمیر یخچال خود در کرج و شهرک های اطراف ، با ماهان سرویس تماس بگیرید . 

تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SinwXUWL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه