پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هر مصرف کننده ایی باید با رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن آشنا باشد. مجموعه دکتر تعمیرکار در این مقاله به مهمترین ایرادات ماشین لباسشویی پرداخته است. زیرا این امکان وجود دارد که در طول سال های استفاده از دستگاه برای یکبار هم که شده با این قبیل از ایرادات مواجه شوید. پس بهتر است از قبل تدابیر لازم را اندیشید و سرویس کردن سالیانه ماشین لباسشویی را انجام داد تا دستگاه کم تر آسیب ببیند. لطفا تا انتهای این گفتار با ما همراه شوید زیرا سعی کرده ایم مطالب جامعی در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم.

رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن

رایج ترین مشکلات لباسشویی و بسته نشدن درب آن

یکی از رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن مربوط به بسته نشدن درب آن دانست که برای بیشتر دستگاه ها ایجاد می شود. علت به وجود آمدن این ایراد را باید در قطعه ایی به نام میکروسوئیچ جستجو کرد. عملکرد میکروسوئیچ این گونه است که زمانی قفل آن فعال می شود، در به طور کامل چفت و بسته خواهد شد و سپس برد الکتریکی اجازه شروع برنامه و عمیلات شستشو را صادر می کند. هرگاه این چرخه دچار ایراد شود و درب بسته نشود کارکرد لباسشویی مختل می شود. اما برای نحوه برطرف کردن این ایراد چاره ایی جز تعویض کردن میکروسویئچ ندارید.

مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی

اگر بعد از تنظیمات شستشو، کلید روشن شدن دستگاه را فشار دادید اما ماشین لباسشویی روشن نشد، تمامی اجزایی مانند سیستم برق کشی، پریز برق، پوسیدگی کابل و دو شاخه و هم چنین خرابی کلید روشن شدن دستگاه را جزء عوامل روشن نشدن ماشین لباسشویی دانست.

برای رفع آن باید با ابزاری مثل ولت متر تمامی کابل های برق و پریز را چک کنید تا اطمینان یابید که جریان برق در آن ها وجود ندارد. برای تعویض سیم های پوسیده و فرسوده اقدامات لازم را نیز انجام دهید.

رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن

تخلیه نشدن آب لباسشویی

یکی از متداول ترین ایرادات ماشین لباسشویی تخلیه نشدن آب لباسشویی و یا عدم آبگیری آن است که در این صورت معیوب بودن قطعات زیر عامل تخلیه نشدن آب است:

  • خرابی پمپ تخلیه
  • انسداد فیلتر تخلیه
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه
  • خرابی شیر آب ورودی

برای رفع مشکل باید فیلتر و پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار داد. چنان چه الکتروپمپ ایراد داشت باید آن را تعمیر و یا تعویض نمایید. اگر تخلیه نشدن آب مربوط به انسداد فیلتر بود، باید سریعا فیلتر را باز کرده و آن را شستشو دهید. سپس شلنگ تخلیه را بررسی کنید و در صورت تاخوردگی و فرسودگی حتما شلنگ را عوض کنید.

سر و صدا حین کار کردن ماشین لباسشویی

در ادامه مطلب رایج ترین مشکلات لباسشویی به شایع ترین ایراد یعنی تولید سر و صدا در حین کار، می پردازیم که اغلب ناشی از تراز نبودن دستگاه و تنظیم نشدن پایه های لباسشویی است. به طور کلی ایجاد صدا و لرزش در هنگام پروسه شستشو به موارد زیر مرتبط است:

  1. خرابی سه نظام
  2. ایراد در شفت
  3. مشکلات بلبرینگ
  4. نقص کمک فنرها
  5. خرابی کاسه نمد

پس برای از بین بردن سر و صدای دستگاه حتما پایه ها را تراز نمایید تا این گونه عمر مفید آن افزایش یابد. در صورت نیاز، بلبرینگ، کاسه نمد را هم تعمیر و یا تعویض کنید. بهتر است برای اطمینان بست و اتصالات داخلی هم مورد بررسی قرار گیرد.

ایراد نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

در برخی مواقع برنامه شستشو را تنظیم و سپس دستگاه را روشن می کنید اما دیگ نمی چرخد. بنابراین برای عیب یابی از قطعاتی چون قفل درب، خرابی موتور، معیوب بودن پمپ تخلیه، شل شدن تسمه ها باید از تخصص تکنسین استفاده نمایید. یکی از موارد صحیح نگهداری لباسشویی، توزیع مناسب البسه داخل دیگ است، علاوه بر این باید به ظرفیت این وسیله پرکاربرد هم دقت شود تا زیادی حجم لباس ها مشکلی برای دیگ و تسمه و بلبرینگ ایجاد نکند.

رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن

خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار

نوسانات جریان برق، خرابی قطعاتی چون میکروسوئیچ درب، تایمر، دوشاخه برق، زبانه و قفل درب منجر به این می شود که ماشین حین کار خاموش و متوقف شود و یکی دیگر از رایج ترین مشکلات لباسشویی بروز پیدا کند. لذا برای مشاهده نکردن این ایراد باید تمامی قطعات گفته شده را چک کنید و اگر نیاز به تعویض داشتند مراحل نصب قطعه یدکی سالم را انجام دهید.

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی

خرابی خازن راه انداز، موتور و نقص برد الکتریکی و کلیدهای پنل، انسداد شلنگ تخلیه و بیش از حد پر بودن دیگ باعث می شود خشک کن لباسشویی کار نکند. برای برطرف کردن مشکل باید از سالم بودن موتور مطمئن شوید. سپس انسداد شلنگ را مرتفع کرده تا به این ترتیب یکی دیگر از متداول ترین ایرادات ماشین لباسشویی را برطرف کرده باشید.

دلیل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

در بین رایج ترین مشکلات لباسشویی که امکان برق گرفتگی وجود دارد و خطرات جانی را در پی خواهد داشت مربوط به برق داشتن بدنه دستگاه است. اگر متوجه برق داشتن بدنه و کابین شدید به سرعت جریان الکتریکی را قطع نمایید و دو شاخه را از پریز بکشید. نقص درکابل برق و دوشاخه ، عدم وصل شدن سیم اتصال به زمین و معیوب بودن موتور و یا سیم های رابط منجر به برق داشتن بدنه می شوند. اتصال بدنه در یکی از قطعات مثل پمپ، هیدور استات، واتر پمپ و هیتر بروز خواهد کرد. در این گونه مواقع فقط با کمک متخصصین مجموعه های معتبر و مجاز چون دکتر تعمیرکار مشکلات را رفع کنید.

عدم گرم شدن آب لباسشویی

اما از رایج ترین مشکلات لباسشویی عدم گرم کردن آب توسط هیتر است. لذا خرابی هیتر و المنت و هیتراستات و جرم گرفتگی المنت سبب مشاهده شدن این دست از مشکلات است. اگر هیتر را جدا کردید و تنها 10 ثانیه آن را به برق 220 ولت وصل کردید و پایه های المنت گرم شد هیتر سالم است. المنت را نیز رسوب زدایی کنید و سپس با اهم متر خرابی هیتراستات را بررسی کرده و بعد آن را تعمیر و یا تعویض کنید و به متداول ترین ایراد ماشین لباسشویی خاتمه دهید.  

خدمات دکتر تعمیرکار برای رفع رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی

برای برطرف کردن متداول ترین ایرادات ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی لازم است از تجربه و دانش تکنسین متبحر و مجرب استفاده کرد. مجموعه بزرگ و حرفه ایی دکتر تعمیرکار (https://drtamirkar.com) با بیش از 15 سال فعالیت در کلان شهر تهران و مناطق 22 گانه آن و شهرستان های اطراف من جمله خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در رباط کریم، اندیشه، شهریار، ری، کرج، اسلامشهر در تمامی برندهای کرال، زیمنس، ال جی، سامسونگ، هایسنس، حایر، دوو، پارس، ارج، بوش، کندی، بکو، کنوود، اسنوا و غیره را انجام می دهد.

با ثبت درخواست شما با این مجموعه، ظرف کمتر از دو ساعت خدمات مورد نیاز مانند تعمیر لباسشویی را در محل درخواستی دریافت نمایید. کلیه خدمات این مرکز در تمامی شعبات و نمایندگی های آن با ضمانت انجام می شود. به این صورت که در پایان کار برگه گارانتی جهت تضمین تعمیرات و تعویض قطعات مورد استفاده تحویل کاربران داده خواهد شد. لذا تمامی خرابی های دستگاه هتان را به کمک خبره ترین تکنسین های ما و با نازل ترین هزینه برطرف نمایید.

در آخر

چنان چه در مقاله رایج ترین مشکلات لباسشویی و نحوه رفع آن ملاحظه فرمودید، اکثر آن ها با عیب یابی به موقع و درست به آسانی قابل برطرف کردن هستند. پس برای افزایش عمر مفید دستگاه بهتر است به عملکرد و کیفیت شستشوی البسه اهمیت داد و کم ترین ایرادات در کارکرد لوازم منزل را به سرعت مرتفع نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bhpuFtqC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه