شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی که باید بدانید

۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی که باید بدانید

همه ما می دانیم که طراحی بسته بندی جذاب، مشتری را ترغیب به خرید می کند. همچنین می دانیم که امروزه رقبای زیادی برای هر محصول با همدیگر رقابت می کنند و با جذاب کردن محصول خود به دنبال فروش بیشتر هستند. پس حتما قبل طراحی بسته بندی محصول خود این نکات ارزشمند را درنظر بگیرید:

 

۵  نکته طلایی اولیه در طراحی بسته بندی

 

۱ - جذابیت بصری در  طراحی بسته بندی

 چه بسا زیبایی ظاهری محصول دلیل بر کیفیت آن هم نباشد اما ناخودآگاه، مردم بسته بندی زیبا و خوش ساخت را می پسندند. بنابراین لازم است شما هم برای ورود موفق کالایتان به بازار و تجربه فروش و سودآوری بالا، طراحی بسته بندی را امری جدی در نظر بگیرید و ساده از کنار آن نگذرید. مطمئناً ظاهر محصول در انتخاب مشتری تأثیر بسزایی دارد. پس باید بهترین بسته بندی ممکن را برای محصول خود در نظر بگیرید. چون خیلی ها با حس خود خرید می کنند که در اصطلاح انگلیسی به آن بازاریابی احساسی یا (Sensitive Marketing) گفته می شود. بسته بندی باید احساس خوبی به مشتری بدهد.

به طور مثال به تصویر زیر نگاه کنید که یک نمونه طراحی بسته بندی آجیل است که توسط تیم گرافیک حرفه ای استودیو فهار طراحی شده، تصور کنید شما این بسته بندی شکیل و جذاب را در قفسه فروشگاه ببینید، این طراحی بامزه و خلاق واقعا آدم را جذب می کند و می تواند در فروش بسیار اثرگذار باشد.

۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی که باید بدانید

زیبایی ظاهری، یکی از عواملی است که در طراحی بسته بندی اهمیت دارد، بیایید چند نکته مهم دیگر را با هم بررسی کنیم:

۲ - بسته بندی، بادیگارد محصول شما خواهد بود

بسته بندی علاوه بر جذاب کردن محصول؛ وظیفه محافظت از محتوای داخلی محصول را هم برعهده دارد. بسته بندی طراحی شده باید به گونه ای باشد که بتواند به افزایش مدت زمان ماندگاری و تازه و سالم ماندن محصولات غذایی کمک کند. در حقیقت شما باید با توجه به نوع محصول، از طراحی های مدرن متفاوتی برای بهینه شدن تاریخ انقضا و جلوگیری از بروز آسیب های فیزیکی کمک بگیرید.

 

۳ - اثر بسته بندی بر کاهش احتمال فساد میکروبی و فیزیکی

امروزه از بسته بندی هایی با اتمسفر اصلاح شده برای بسته بندی گوشت و سبزیجات استفاده می شود. در این بسته بندی ها درصد کمی اکسیژن و مقادیر زیادی نیتروژن و سایر گازهای بی خطر تزریق می شود تا عوامل فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا نتوانند در این بسته بندی ها رشد کنند و باعث بروز فساد شوند. با این بسته بندی ها تولید کننده می تواند محصولاتی بدون نگه دارنده و جذاب تولید کند که در بازار بهتر مورد استقبال قرار می گیرند.

 

۴ - محصول را در درون بسته بندی پنهان نکنید!

در بسته بندی های جدید علی الخصوص برای حبوبات و ادویه جات، بسیار دیده شده که از طلق های شفاف یا نایلون شیشه ای روی بسته بندی برای نشان دادن محتوای داخلی محصول استفاده می شود. تجربه نشان داده که مشتریان با بسته بندی هایی که توسط پنجره ای شفاف؛ مقداری از محتوای درونی و کیفی محصول را نشان می دهند ارتباط بهتری پیدا می کنند و می توانند از محتوای درونی آن باخبر شوند و نسبت به دیگر رقبا رغبتش برای خرید محصول شما افزایش می یابد تا محصولاتی که پوشیده تر هستند یا یک عکس غیرواقعی از محصول روی بسته بندی گذاشته اند. پس لطفاً محصول خود را پشت بسته بندی پنهان نکنید. این همان رعایت بازاریابی بصری (visual marketing) می باشد.

تصویر پایین را ببینید که یک بسته بندی شفاف زیباست که با رعایت اصول طراحی شده است.

۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی که باید بدانید

 

۵ - استعلام قیمت، برای طراحی بسته بندی

قیمت، همیشه قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب نهایی مشتریان است. معمولاً قیمت طراحی بسته بندی و چاپ نهایی محصولات، با قیمت های متفاوتی توسط شرکت ها انجام می شود. شما باید با توجه به نوع محصول و نوع بسته بندی و محافظ آن (مقوایی، فلزی، پلاستیکی، شیشه ای)، ایده های تیم طراحی را با توجه به اولویت های خود بسنجید تا با مناسب ترین قیمت؛ بسته بندی را خود را تحویل بگیرید. طراحان حاذق، با در نظر گرفتن رقبای شما، متدهای روز طراحی، جذاب و خاص بودن بسته بندی محصول، گزینه های متعددی را به شما پیشنهاد می کنند تا درنهایت اتودهای اولیه زده شده و وارد پروسه طراحی می شوید. می توانید قیمت طراحی بسته بندی محصولات را در سایت استودیو فهار، به همراه نمونه کارهای قدرتمندشان مشاهده فرمایید.

 

۳ راهکار کلیدی برای بهترین طراحی بسته بندی محصول

۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی که باید بدانید

۱ - طرح های جدید و مرتبط زیادی را ببینید تا ایده بگیرید

اینترنت پر از ایده ها و طرح های جذاب است. به خصوص در سایت های خارجی می توان نمونه های متنوع و زیبایی را مرتبط با محصول خود پیدا کرد. هر روز مدل های شیک تر به بازار اضافه می شوند. از ایده های جذاب نباید غافل شد. البته باید مدل هایی انتخاب شود که از لحاظ منطقی توسط تیم طراح قابل پیاده سازی باشند، تیم طراح ایده شما را دریافت و طرح های بیشتری از آن خارج می کند.

 

۲- با بسته بندی اشتباه، گل به خودی نزنید!

تجربه کاربری یا UX را حتماً در بسته بندی لحاظ کنید. این فراتر از یک طراحی است. خیلی از محصولات گرافیک دارند اما کاربردپذیر نیستند. یعنی کاربر به راحتی نمی تواند بسته بندی را باز و بسته کند یا با مشکلات دیگر مانند خراب شدن محصول داخل بسته مواجه می شود. همه اینها در تجربه کاربری تأثیر منفی دارند. مطمئناً می دانید که بسته بندی جزو اولین گام های تبلیغاتی شما محسوب می شود.

 

۳ - نمونه کارهای بسته بندی قوی بخواهید

شرکت های زیادی مدعی کار باکیفیت هستند اما آیا همه آنها کار باکیفیتی ارائه می دهند؟! بدون تعارف تا زمانی که حس رضایت پیدا نکردید از طراحان آن شرکت نمونه کارهای متنوع زیادی بخواهید. همچنین در سایت هر استودیویی، نمونه کارهایشان مشهود است. مثلاً پیشنهاد می شود نمونه کارهای طراحی گرافیک موفق و خلاق استودیوهای طراحی را ببینید و سپس برای سفارش تصمیم بگیرید.

 

با توجه به اطلاعات داده شده، آماده اید که پروژه طراحی و تولید بسته بندی کالایتان را استارت بزنید؟ آیا شما تیمی را سراغ دارید که به صورت حرفه ای کلیه امور طراحی بسته بندی محصول را انجام دهد؟ و همچنان دارای نمونه کارهای فراوانی هم باشد؟ پیشنهاد ما به شما همکاری با یک تیم حرفه ای، باتجربه و موفق است که خدمات 360 درجه برندینگ شما را هم انجام دهد و از آن جمله استودیو توسعه برند فهار می باشد، که خدمات مختلفنی را در زمینه بسته بندی هم ارائه می دهند، شامل موارد زیر:

  1. طراحی بسته بندی محصولات غذایی
  2. طراحی بسته بندی زعفران
  3. طراحی بسته بندی عسل
  4. طراحی بسته بندی پسته
  5. طراحی بسته بندی صادراتی
  6. طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار
  7. طراحی بسته بندی چای
  8. طراحی بسته بندی شکلات
  9. طراحی بسته بندی خرما
  10. طراحی بسته بندی ادویه جات
  11. طراحی بسته بندی حبوبات
  12. طراحی بسته بندی لوازم آرایشی
  13. طراحی بسته بندی آبمیوه
  14. طراحی بسته بندی سوغات
  15. طراحی بسته بندی لوازم بهداشتی

 

برندهای قدرتمندِ بسیاری با استودیوی فهار همکاری کرده اند. سیل عظیمی از نمونه کارهای گرافیکی می تواند گواه بر این ادعا باشد. فراموش نکنید که بسته بندی ها شامل قسمت های مختلفی هستند و تک تکِ این قسمت ها می توانند در بهبود سطح جذابیت بصری، برندینگ، جذب مشتری و افزایش فروش شما تأثیرگذار باشند. از مشاوره تلفنی تیم فهار استفاده کنید (09123128430) تا برترین طرح های بسته بندی را با رقابتی ترین قیمت دریافت کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xFCARA0r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه