جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خدمات تزریقات در منزل ۲۴ ساعته از طریق موسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند، صورت می گیرد. مزیت دریافت خدمات از این قبیل مراکز در این است که این موسسات از کادر فنی، آموزش دیده و باتجربه تشکیل شده اند. از اینرو کیفیت خدماتی که ارائه می دهند کاملا مطلوب و در سطح استاندارد است و خوشبختانه امروزه اغلب خانواده ها به این امر مهم پی برده اند. تزریقات در منزل توسط افراد کاربلد انجام می شود.

 

قیمت تزریقات در منزل به چه چیزی بستگی دارد؟

قیمت تزریقات در منزل ۲۴ ساعته به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی تعرفه تزریقات در منزل در مقایسه با سایر خدمات دیگر کمتر است. معمولاً اغلب کسانی که نیاز به تزریق در منزل دارند شامل افرادی هستند که از شدت بیماری توانایی حضور در مراکز درمانی به منظور تزریق را ندارند. به این ترتیب خانواده ها ترجیح می دهند به جای جابجایی آنها به مراکز درمانی خدمات تزریقات در منزل دریافت کنند.

 بیماران کرونایی، سالمندان، افرادی که دارای نقص عضو هستند، بیماران سرطانی و غیره شامل مواردی هستند که انجام تزریقات برای آنها در منزل از هر نظر مناسب تر است. همچنین از نظر هزینه نیز تزریقات آنها اگر در منزل صورت بگیرد به صرفه تر تمام می شود. زیرا جابجای یک بیمار و شخصی که دارای معلولیت جسمانی است هزینه های بسیار بیشتر را نسبت به آن چیزی که موسسات خدماتی در این رابطه دریافت می کنند خواهد شد.

هزینه تزریقات در منزل ۲۴ ساعته صرفا شامل هزینه ای است که پرستار در قبال انجام تزریق عضلانی دریافت می کند هیچ هزینه مازاد دیگری را شامل نمی شود. تهیه لوازم تزریقات و دارو نیز برعهده بیمار و خانواده او است. باید متذکر شویم که پرستار تزریقات هیچ وظیفه ای در این باره ندارد.

 یک استثنا در این رابطه وجود دارد این است که در مواقعی که بیمار و خانواده او درخواست خدمات اورژانس شبانه روزی می کنند هزینه تزریقات تا حدودی متفاوت و بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال زمانی که بیمار چندین خدمات را در یک زمان درخواست می کند برای خدمات ارائه شده تخفیفاتی در نظر گرفته می شود.

اهمیت متخصص بودن برای انجام تزریقات در منزل

استثنای دیگری نیز در این باره وجود دارد. هزینه ها و تعرفه های تعریف شده برای تزریقات در منزل صرفاً مختص به داخل شهر هستند . پس خانواده هایی که در بیرون از شهر، شهرک ها و روستاها سکونت دارند برای دریافت تزریقات در منزل باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

 

تزریقات در منزل توسط پرستار انجام می شود؟

یکی از سوالات بسیار پرتکراری که معمولاً بسیاری از افراد می پرسند این است که آیا تزریقات در منزل توسط پرستار انجام می شود در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تزریقات در منزل ۲۴ ساعته توسط افرادی که کاملا آموزش دیده اند و همچنین این کار را بلد هستند صورت می گیرد.

البته درصورتی که خدمت مربوطه از یک مرکز خدماتی معتبر و فعال در این حوزه درخواست شود. به هرحال لازم است که این خدمت نیز مطابق با اصول و قوانین خاص خود صورت بگیرد و هم بیمار و هم پرستار نکات و قواعد بهداشتی را رعایت کنند. بر خلاف تصور، این وظیفه نیز در جایگاه خود بسیار با اهمیت است و در حال حاضر اشخاصی وجود دارند که به صورت تخصصی آن را انجام می دهند.

 

چرا لازم است که حتما پرستار و شخص بلد برای تزریقات در منزل اعزام شود؟

همانطور که در مبحث قبلی نیز عنوان کردیم تزریقات در منزل ۲۴ ساعته باید حتماً به واسطه پرستاران آموزش دیده و با تجربه در این حوزه صورت بگیرد و دلیل آن نیز شامل موارد زیر است:

  • تزریقات نیاز به آموزش دارد

تزریقات در منزل ۲۴ ساعته یکی از شاخه های درمانی است که صرفاً خلاصه در تزریق دارو به بدن بیمار نمی شود بلکه شامل زیرشاخه های دیگری نظیر نمونه گیری، تزریق سرم و غیره نیز است. بنابراین اگر این اقدام به صورت کاملا ایمن و بهداشتی صورت نگیرد مسلما با یک سری مشکلاتی همراه خواهد.

اهمیت متخصص بودن برای انجام تزریقات در منزل

  • پرستاران و افراد کار بلد دوره های آموزشی را سپری کرده اند

 پرستاران دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته اند و با تمام قوانین و فنون کار آشنا هستند. بنابراین به خوبی می دانند وظیفه ای که بر عهده گرفته اند چقدر مهم و حساس است. هرچند بسیاری از ما تزریقات را کاری ساده و پیش پا افتاده تلقی می کنیم. اما با این وجود تزریقات نیز با جان بیمار سروکار دارد. پس اگر کوچکترین اشتباهی در انجام آن صورت بگیرد، جان بیمار و سلامتی او به خطر خواهد افتاد.

 

  • پرستاران و افراد کار بلد بهداشت را به خوبی رعایت می کنند

پرستاران و افراد کاربرد در کنار حفظ جان و سلامتی بیمار به سلامت خود اهمیت می دهند. بعضی از بیماری ها نظیر کرونا، ایدز، هپاتیت و غیره جزو آن دسته از بیماری هایی هستند که قابل انتقال می باشند. بنابراین اگر بهداشت آنچنان که باید رعایت نشود پرستار و همچنین افرادی که با او در تماس هستند احتمال مبتلا و بیمار شدن را دارند.

تزریقات در منزل ۲۴ ساعته یکی از خدماتی است که دارای اهمیت بالایی بوده و برخلاف تصور ما باید توسط افراد حرفه ای و باتجربه در این حوزه صورت بگیرد. از اینرو نیاز است که خانواده ها نیز حساسیت امر را درک کرده و جان و سلامتی خود و عزیزانشان را به دست هر فردی که فاقد دانش و تخصص لازم در این حوزه است، نسپارند. زیرا تزریقات در منزل نیز به اندازه کافی دارای اهمیت بوده و صرفاً خلاصه در تزریق دارو به بدن بیمار نمی شود. بلکه موارد بسیار زیادی پیرامون این امر هستند که سهل انگاری و ناآگاهی در رابطه با هر کدام از آن ها ممکن است تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

نکته مهم دیگر این است که در انجام تزریقات در منزل برای بیمارانی که دارای ضعف و ناتوانی بوده و همچنین مبتلا به نوعی بیماری واگیردار هستند، در منزل بسیار به مقرون به صرفه تر از زمانی است که بیمار را به مراکز درمانی انتقال داده می شود. این امر تنها هزینه ها را افزایش می دهد، بلکه خاطر بیمار را نیز آزرده و مکدّر می کند. از اینرو برای کاهش هزینه ها و همچنین حفظ آرامش خاطر بیمار بهتر است تزریقات در منزل صورت بگیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Tpm90c5K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه