جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی برندهای معروف سرور

1 سال پیش ( 1401/6/5 )
 

معرفی برندهای معروف سرور

سرور ها کامپیوترهایی برای میزبانی نرم افزارها، سرویس ها، داده ها هستند و دسترسی به آن ها از طریق شبکه است. درست است که یک کامیپوتر معمولی را می توان به عنوان یک سرور در شبکه مورد استفاده قرار داد، اما سرورها ویژگی ها و قابلیت های خاصی دارند که باعث می شوند در محیط های محاسباتی و بزرگ بدون مشکل کار کنند. از جمله قابلیت هایی که سرورها ارائه می کنند باید به پشتیبانی بیش از یک پردازنده با توان پردازشی بالا، پشتیبانی از حافظه های بیشتر با ویژگی شناسایی و تصحیح خطا، منابع تغذیه چندگانه، کانال های ارتباطی چندگانه و پشتیبانی از طیف گسترده و متنوعی از رسانه های ذخیره سازی اشاره کرد.

در دنیای فناوری اطلاعات شرکت های مختلفی اقدام به ساخت سرور می کنند که در این مقاله با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد. . فالنیک (ایران اچ پی) به عنوان شرکتی معتبر و باسابقه برای خرید سرور پیشنهاد می شود که مشاوره رایگان، درخواست پیکربندی، درخواست پیش فاکتور، گارانتی و خدمات تخصصی سرور و شبکه، تنها بخشی ار فعالیت هایش است.

سرورهای hp

شرکت HPE یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت ها در زمینه ساخت سرورها است. شرکتی که تنوع محصولات آن کم نیست و تقریبا برای همه کسب وکارها محصولات مختلفی به بازار عرضه کرده است. به طور مثال سرورهای پرولیانت DL380 این شرکت در گروه محبوب ترین سرورهای بازار طبقه بندی می شوند و جالب آن که در شرایطی که نسل دهم و دهم پلاس این سرور چند سالی است در بازار وجود دارد، اما هنوز هم نسل نهم به عنوان یک سرور با کیفیت و با دوام مورد استفاده شرکت ها قرار دارد.

HP VSE مخفف HP Virtual Server Environment یک محصول مجازی سازی سرور است که توسط HPE توسعه یافته است.

پرولیانت (ProLiant) نام تجاری کامپیوترهای سروری است که ابتدا توسط کامپک (Compaq) توسعه داده و به بازار عرضه شدند. پس از ادغام این دو شرکت، سرورهای ProLiant به چهار خط تولید اصلی ML، DL، BL و SL تقسیم شدند که به طور کلی به فرم فاکتور و توان پردازشی اشاره دارند.

خط ProLiant ML شامل سرورهای Tower یا همان ایستاده و خط DL شامل سرورهای Rack-mount همه منظوره است و توان پردازشی خوبی ارائه می کنند. خط BL شامل سرورهای Blade است که در سیستم HP Blade مورد استفاده قرار می گیرند و خط SL شامل سرورهای قابل نصب در رک های متراکم است که برای محیط های با مقیاس پذیری بالا توسعه پیدا کرده است. این سرورهای کلاس سازمانی و شرکتی به سازمان ها کمک می کنند به بهترین شکل فعالیت های تجاری خود را انجام دهند.

معرفی برندهای معروف سرور

سرورهای dell

شرکت دل (DELL) نیز همانند HPE از برندهای قدیمی و شناخته شده در زمینه تولید سرورها است که پس از HPE دومین برند مورد توجه بازار است. بد نیست بدانید که دل در سال 2016 میلادی موفق شد، رتبه دوم پرفروش ترین سرورها را به خود اختصاص دهد. Dell PowerEdge یک خط تولید سرور شرکت دل است که از قرارداد نامگذاری سایر محصولات Dell پیروی می کند: Power Vault (ذخیره سازی داده ها) و Power Connect (انتقال داده و سوئیچ ها). مدل های مختلف به صورت ایستاده (تاور)، یا تیغه ای طراحی شده و به بازار عرضه شده اند. نکته ای که باید در ارتباط با سرورهای دل به آن دقت کنید طرح نامگذاری آن ها است که تاورها با اختصار T، رک ها با اختصار R و تیغه ها با اختصار M که اشاره به ماژولار بودن (modular) دارد، به بازار عرضه شده اند. سرورهای رک 19 اینچی این شرکت ارتفاع فیزیکی متفاوتی هستند که با واحد یونیت (Rack Unit) به آن ها اشاره می شود.

معرفی برندهای معروف سرور

سرورهای سوپرمیکرو

Supermicro با ابداعات زیادی که پدید آورد موفق شد از یک استارت آپ دره سیلیکون به یک شرکت چند میلیارد دلاری در فهرست فورچن تبدیل شود. این شرکت به عنوان ارائه دهنده راه حل های پیشرو قابل استفاده در مراکز داده سازمانی شناخته می شود. یکی از اصول مهمی که این شرکت بر مبنای آن ها کار می کند، ارائه محصولاتی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و محافظت از محیط زیست است.

سوپرمیکرو در زمینه تولید محصولات ذخیره ساز، سرورهای تیغه ای، سرورهای رک، تجهیزات شبکه، نرم افزارهای مدیریت سرور و ایستگاه های کاری پیشرفته قابل استفاده در مراکز داده، محاسبات ابری، فناوری اطلاعات سازمانی، کلان داده ها، محاسبات با کارایی بالا (HPC) و غیره به فعالیت اشتغال دارد.

سرورهای cisco

سیستم محاسباتی یکپارچه سیسکو (UCS) مخفف Cisco Unified Computing System خط تولید سرورهای قابل استفاده در مرکز داده است که از سخت افزار محاسباتی، مجازی سازی، بافت سوئیچینگ و نرم افزار مدیریتی تشکیل شده است. محصولات این شرکت بالاترین سطح از مقیاس پذیری و یکپارچه سازی را ارائه می کنند. همین مسئله باعث شده تا این سرورها جزو بهترین گزینه ها برای استقرار در مراکز داده و زیرساخت های ابری باشند. مولفه محاسباتی UCS در دو نسخه موجود است: سری B که شامل سرورهای تیغه ای است و سری C که اشاره به رک های 19 اینچی دارد که امکان استفاده از آن ها همراه با fabric interconnects وجود دارد.

سرورهای IBM

شرکت ماشین های تجاری بین المللی (IBM) مخفف International Business Machines یک شرکت فناوری چند ملیتی است که سخت افزار، نرم افزار، خدمات مبتنی بر ابر و محاسبات شناختی را ارائه می دهد. IBM eServer خانواده ای از سرورهای شرکت IBM است. در سال 2005 یک نام تجاری جدید به نام IBM System توسط این شرکت معرفی شد که همانند چتری تمام برندهای سرور و ذخیره سازی این شرکت را زیر سایه خود قرار می دهد. البته این نام گذاری در سال 2006 دستخوش تغییراتی شد، زمانی که IBM xSeries به IBM System x و سپس Lenovo System x تبدیل شد. به بیان دقیق تر لنوو موفق به خرید امتیاز تولید سرورهای این گروه شد.

سرورهای تجاری IBM طوری مهندسی شده اند که قادر به مدیریت حجم گسترده ای از فعالیت های پردازشی هستند. سرورهای System x این شرکت هم اکنون با برند لنوو (Lenovo) به بازارهای جهانی و ایران عرضه می شود. به طور مثال، سرور Lenovo X3650 با قابلیت نصب در رک در گروه پرفروش ترین سرورهای چند سال اخیر خانواده System x شناخته می شود و قابلیت های قدرتمندی ارائه می کند. از جمله این قابلیت ها باید به پشتیبانی از دو پردازنده E5-2600 v3 سری پردازنده های زئون اینتل، 24 عدد اسلات حافظه اصلی با قابلیت پشتیبانی از رم های DDR4 به میزان 1.5 ترابایت و غیره اشاره کرد.

آی بی ام طیف کاملی از معماری های سرور، پیکربندی ها، سیستم عامل ها و پایگاه های داده را برای رفع نیازهای تجاری کسب وکارها توسعه داده است. سرورهای آی بی ام عملکرد فوق العاده و دسترس پذیری بالایی ارائه می دهند و می توانند در محیط های ابری خصوصی یا ترکیبی مستقر شوند. سرورهایی که بر مبنای بهترین الگوهای امنیتی توسعه پیدا کرده اند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R5k11bin
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محسن :
1 سال پیش
خیلی از مقالتون خوشم اومد. چون برندهای سروری که نام برده شده، از غول های این کار خستند. مثلا خود شرکت hp به نظر من می‌تونه همه برندهای دیگرو از لحاظ رتبه بگیره.
نیما :
1 ماه پیش
سرورهای hp پیشرو هستند واقعا، شما هر کانفیگی که میخوای رو می تونی درخواست بدی و متناسب با نیازت خرید کنی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه