جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: شأن و منزلت اجتماعی مهارت و شغل در جامعه رو به افزایش است و به جوانان و فارغ التحصیلان پیشنهاد می کنم تا با مهارت افزایی و توسعه مهارت های مرتبط با رشته خود به دنبال اشتغال در شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کار خصوصی باشند.

به گزارش فرصت امروز به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشت: آینده کار نشان دهنده وجود تقاضا برای طیف گسترده ای از مهارت های منطبق با فرصت های حرفه ای است که نه تنها شامل مهارت های فنی آینده ساز بلکه مهارت های تخصصی صنعتی و مهارت های اصلی تجارت نیز است.

اشتغال در شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کار خصوصی با مهارت افزایی و توسعه مهارت

وی افزود: هفت خوشه حرفه ای در حال ظهور و ۹۶ شغل آینده در آنها هست که در کل از لحاظ میزان رشد فردی و مقیاس فرصت های شغلی ارائه شده متفاوت هستند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: تقاضا برای دو عامل «دیجیتال» و «انسانی» محرک رشد در حرفه های آینده است و هفت خوشه حرفه ای اصلی به طور پیاپی و پشت سر هم ظاهر می شوند.

وی ادامه داد: از سویی، این خوشه ها نشان دهنده پذیرش فناوری های جدید هستند، یعنی افزایش تقاضای و توسعه مشاغل اقتصاد سبز، نقش های مهم اقتصاد داده و هوش مصنوعی و همچنین نقش های جدید در مهندسی، رایانش ابری و توسعه محصولات از سوی دیگر، حرفه های نوظهور نشان دهنده اهمیت متداوم تعامل انسانی در اقتصاد جدید نیز هستند و باعث افزایش تقاضای مشاغل اقتصاد مراقبت می شوند، یعنی بر بازاریابی، فروش و تولید محتوا، و همچنین بر مردم و فرهنگ تأثیر مهمی دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه "سه عامل نیروی انسانی، فناوری و بنگاه های دانش بنیان محرک موتور اقتصادی کشور هستند"، افزود: بدون این سه عامل، رشد چشمگیری در جامعه پدیدار نخواهد شد و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای شناسایی، تدوین استانداردهای بین المللی و ارائه آموزش های مشاغل دانش بنیان را با همکاری پیشکسوتان و صاحبان ایده به عنوان رویکردهای نوین در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: شأن و منزلت اجتماعی مهارت و شغل در جامعه رو به افزایش است و به جوانان و فارغ التحصیلان پیشنهاد می کنم تا با مهارت افزایی و توسعه مهارت های مرتبط با رشته خود به دنبال اشتغال در شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کار خصوصی باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fm4tC7fF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه