پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

پاکسازی پوست یک روش درمانی برای سالم سازی پوست به شمار می رود که با از بین بردن سلول های مرده باعث جوانسازی پوست صورت شما می شود. تا به الان هیچ روش درمانی وجود نداشته که کاملا بی خطر باشد؛ پاکسازی پوست هم از قائله مستثنی نیست و می تواند یکسری عوارضی را برای افراد مختلف به همراه داشته باشد.

چطور بعد از پاک سازی پوست جلوی بروز عوارض آن را بگیریم؟

البته درست است که فواید پاکسازی پوست نسبت به معایب و عوارضش بیشتر است؛ ولی بهتر است که قبل از شروع کلاسهای پاکسازی پوست، از عوارض آنها هم باخبر باشید.

بررسی عوارض پاکسازی پوست

عوارض پاکسازی آنقدر هم که فکر می کنید مضر نیستند و با کمی مراقبت می توانید به پوست ایده آل خودتان برسید. در ادامه چند نمونه از مهم ترین عوارض پاکسازی پوست را با هم بررسی می کنیم:

1. حساسیت بعد از پاکسازی

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد که هر کدام از آنها مخصوص کار خاصی هستند. برخی از این روشها به مانند روش لیزری، باعث می شوند که بعد از مراحل پاکسازی پوست، حس آفتاب سوختگی به شما دست بدهد.

همچنین روش های دیگری هم وجود دارد که می تواند پوست صورت شما را تا مدتی نسبت به نور خورشید، مواد آرایشی و حتی لمس کردن هم حساس کند که البته این حالت همیشگی نیست و بعد از مدت کوتاهی همه چیز به حالت عادی خودش برمی‎گردد.

2. بزرگ شدن منافذ پوستی

بزرگ شدن منافذ پوستی هم یکی دیگر از عوارض پاکسازی پوست به شمار می رود؛ البته این مورد موقتی است و بعد از مدت کوتاهی، منافذ پوست شما به حالت قبلی خودشان برمی گردند و نیاز به هیچگونه کار خاصی نیست!

چطور بعد از پاک سازی پوست جلوی بروز عوارض آن را بگیریم؟

برخی از مراجعه کنندگان بعد از بزرگ شدن منافذ پوست در اثر مراحل پاکسازی پوست، فورا چندین کرم، محلول و دارو تهیه می کنند تا منافذ پوستی آنها هر چه زودتر به حالت عادی برگردد.

درواقع هیچ نیازی به این کارها نیست و همانطور که گفتیم، در مدت زمان کمی، همه چیز به حالت قبل خودش برمی گردد؛ حتی اگر نیاز به مصرف دارویی هم باشد، باید با تجویز خود متخصص مصرف شود.

3. خود درمانی را رها کنید

همیشه افراد مختلف قبل از اینکه به متخصص مراجعه کنند، خودشان سعی می کنند تا با استفاده از روش و ترفندهای مختلف، اقدام به سالمسازی پوست خودشان بکنند. به نظر شما پاکسازی پوست به همین راحتی است؟ اگر به همین راحتی بود، پس چه نیازی به متخصص وجود دارد؟

در روش های خود درمانی معمولا از داروهای شیمیایی یا دست ساز استفاده می شود که می تواند برای پوستهای مختلف، عوارض مختلفی به مانند التهاب پوستی، پوسته پوسته شدن سطح پوست، حساسیت و ... را به همراه داشته باشد.

حتی اگر قرار باشد که شما از این دسته داروها استفاده کنید، باز هم باید با تجویز دکتر متخصص انجام شود؛ چون این داروها باید بر اساس نوع پوست و مشکل شما تجویز شود؛ نه فقط بر اساس مشکلی که دارید!

چطور بعد از پاک سازی پوست جلوی بروز عوارض آن را بگیریم؟

عوارضی که از سمت مراحل خود درمانی نصیب شما می شود می تواند تا مدتهای طولانی تری باقی بماند و حتی در بعضی مواقع ممکن است تا هیچوقت پوست شما به حالت قبلی خودش برنگردد.

4. بی تجربگی!

پاکسازی یک علمی است که نیازمند تجربه و مهارتهای خاص خودش است؛ افرادی زیادی وجود دارند که متاسفانه مهارت و تجربه زیادی در این زمینه ندارند و صرفا اسم متخصص را همراه خودشان یدک می کشند!

این افراد به اصطلاح متخصص، هزینه کمتری نسبت به متخصصان با تجربه دارند و برای همین افراد زیادی سعی می کنند تا برای پاکسازی پوست، به سمت این افراد بروند.

هیچوقت تجربه را با قیمت کم تعویض نکنید! پوست صورت بخشی است که تاثیر مستقیم و زیادی بر روی زیبایی شما می گذارد و این بی تجربگی ها می تواند باعث از بین رفتن زیبایی صورت شما شود.

درواقع بهتر است اینگونه بگویم که عوارضی که از سمت روش خود درمانی نصیب شما می شود، کمتر از عوارضی است که می تواند از سمت متخصص بی تجربه نصیب شما شود!

پاکسازی پوست برای مادران باردار مضر است؟

به طور کلی نه! ولی در یکسری شرایط خاص می تواند تاثیرات خطرناکی بر روی مادر باردار بگذارد. اگر شما باردار هستید و قصد پاکسازی پوست خودتان را دارید، بهتر است یکسری نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • حتما قبل از پاکسازی پوست، با پزشک خودتان صحبت کنید.
  • سعی کنید به جای محصولات شیمایی، از محصولات ارگانیک استفاده کنید.
  • حواستان به برخی از محصولات ارگانیک باشد؛ در برخی از این محصولات، ترکیباتی حاوی سویا وجود که به دلیل اثرات استروژنی میتواند بر روی مادر و فرزند، تاثیر منفی بگذارد.
  • در برخی از روشهای پاکسازی از بخور استفاده میشود که بخور صورت به مدت زیاد، می تواند تنفس مادر را دچار اختلال کند.
  • برخی از روشهای پاسکازی پوست به صورت تهاجمی هستند و هر گونه روش تهاجمی میتواند بر روی سلامت کودک شما تاثیر منفی بگذارد. برای همین بهتر است قبل از شروع کلاسهای پاکسازی پوست، حتما با پزشک خودتان صحبت کنید.

چطوری جلوی بروز این عوارض را بگیریم؟

شما چه بخواهید چه نخواهید، یکسری عوارضی بعد از پاکسازی پوست رخ می دهد که البته خود متخصص یکسری داروهایی را تجویز می کند که می تواند از بروز این عوارض جلوگیری کند.

در ادامه هم یکسری نکاتی را برای شما توضیح می دهیم که می توانند جلوی این عوارض را بگیرند. البته یادتان باشد که قبل از انجام نکات زیر، حتما با متخصص پوست خودتان مشورت کنید:

چطور بعد از پاک سازی پوست جلوی بروز عوارض آن را بگیریم؟

  • بعد از پاکسازی پوست، صورت خودتان را با کرمهای ضد جوش تمیز کنید.
  • به هیچ وجه بعد از پاکسازی پوست، از شیر پاک کن استفاده نکنید.
  • پوست شما تا چند روز بعد از پاکسازی، حساس میشود و برای همین سعی کنید از لایه بردارهای زبر به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • تا چند روز پس از پاکسازی، پوست صورت خودتان را از نور خورشید دور کنید.
  • تا چند روز بعد از پاکسازی، از هر گونه لمس کردن صورت جلوگیری کنید. اگر هم قصد شست و شوی صورت را دارید، با ملایمت انجامش دهید.

جمع بندی

در این پست سعی کردیم تا ببینیم آیا پاکسازی پوست ضرر دارد یا نه! درواقع اکثر عوارضی که از سمت پاکسازی پوست ایجاد می شود، در مدت زمان کمی از بین می رود.

البته این در صورتی که است که شما مراحل پاکسازی پوست خودتان را نزد یک متخصص انجام داده باشید! در غیر اینصورت ممکن است عوارضی که نصیب شما می شود بسیار بدتر و برای مدت زمان طولانی تری بر روی پوست شما باقی بماند.

برگرفته از مقاله پاک سازی پوست مرکز مراقبت پوستی مایا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WH3tdlPx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه