جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا می توان به صورت زمینی به کربلا سفر کرد؟ ایرانی ها به مرزهای مشترک با عراق دسترسی دارند تور زمینی کربلا از زمان های گذشته تا به امروز در ایام مختلف برگزار می شده است.

تور زمینی کربلا و شرایط برگذاری آن

مهم ترین نکته در سفر زمینی به کربلا، امنیت کافی و شرایط مناسب مرزهای مشترک است. در حقیقت برای آن که زائران بتوانند به راحتی وارد کربلا شوند و حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت کنند، باید با خیال آسوده از مرز عبور نمایند. استرس و نگرانی بابت امنیت در مرزهای کربلا باعث می شود احساس نامطلوبی را در سفر تجربه کنید.

بخاطر همین موضوع، بررسی وضعیت مرزهای زمینی کربلا جزو مهم ترین کارها پیش از اقدام برای سفر به سوی این دیار معنوی محسوب می شود.

 

مهم ترین مرزهای کربلا کدامند؟

تور زمینی کربلا و شرایط برگذاری آن

تور زمینی کربلا از کدام مرزها انجام می گیرد؟ برای وارد شدن به کربلا، از کدام مسیرها می توان استفاده کرد؟ زائرهای ایرانی برای رسیدن به کربلا از مسیرهای زمینی زیادی می توانند استفاده کنند. هر کدام از این مسیرها به یکی از مرزهای مشترک ایران با عراق منتهی می شوند. این مرزهای مشترک ایران با عراق راه عبور کاروان های زمینی کربلا هستند. تمام تورهای زمینی کربلا برای رسیدن به این شهر مقدس باید یکی از مرزهای کربلا را انتخاب کنند.

·        مرز مهران

تور زمینی کربلا و شرایط برگذاری آن

شاید معروف ترین مرز عراق که در ایام اربعین هم بیشتر نام آن را می شنویم، همین مرز مهران باشد. این مرز که در شهر ایلام واقع شده، سالانه پذیرای تعداد زیادی از زائران حرم مطهر حضرت عباس(ع) است. وجود شرایط مناسب برای عبور و مرور زائران از ایران به کربلا و بالعکس، باعث شده مرز مهران به پر رفت و آمدترین مرز مشترک ایران با عراق تبدیل شود. شایان ذکر است این مرز هنگام عزیمت به کربلا برای اهالی شهرهای غربی کشور، شهرهای شمالی و حتی تهران بهترین گزینه محسوب می شود.

معمولا در ایام محرم و صفر و به ویژه ایام منتهی به اربعین حسینی، سیل جمعیت در این مرز بسیار زیاد است. به همین دلیل توصیه می شود مرزهای دیگری را برای پیاده روی اربعین انتخاب کنید.

·        مرز شلمچه

تور زمینی کربلا و شرایط برگذاری آن

یکی از مرزهای جنوبی ایران با عراق، مرز شلمچه است. این مرز که فقط ۱۵ کیلومتر با خرمشهر فاصله دارد، بهترین گزینه برای اهالی جنوب کشور محسوب می شود. زائران شهرهای جنوبی ایران، می توانند مسیر مرز شلمچه را برای حضور در شهر مقدس کربلای معلی انتخاب کنند. نزدیک ترین شهر عراق به مرز شلمچه، شهر بصره است. در تور زمینی کربلا، مرز شلمچه یکی از راه های مطمئن و ایمن به نظر می رسد. این مرز هم مانند: مرز مهران در روزها و ایامی مثل: اربعین، قادر به پذیرایی از هزاران زائر است.

·        مرز خسروی

یکی دیگر از پرترددترین مرزهای مشترک ایران با عراق، مرز خسروی است. تعداد بیشماری از زائران حرم مطهر اباعبدالله حسین(ع) مرز خسروی را برای حضور در شهر متبرک کربلای معلی انتخاب می کنند. اهالی شهرهای غربی ایران ممکن است بیشتر با مرز خسروی آشنایی داشته باشند.

 

·        مرز چذابه

مرز بعدی، مرز چذابه است. این مرز جنوبی ترین مرز مشترک کشور ایران و عراق محسوب می شود. بنابراین اهالی جنوبی ترین مناطق ایران برای راحتی بیشتر می توانند مرز چذابه را در مسیر سفر زمینی به کربلا انتخاب نمایند.

آیا مرزهای کربلا در ایام مختلف امنیت کافی دارند؟

می خواهم به صورت زمینی به کربلا بروم، آیا این شهر امنیت دارد؟ در حال حاضر خوشبختانه امنیت مطلوبی در مرزهای مشترک ایران و عراق به وجود آمده است. به همین دلیل هم تورهای زیارتی کربلا به صورت زمینی از مبدا شهرهای مختلف ایران برگزار می شود. یعنی تفاوتی ندارد در کدام یک از شهرهای ایران ساکن هستید؛ چون در هر صورت امکان شرکت در تور کربلا زمینی برای شما فراهم است. اغلب تورهای زمینی کربلا از مقصد تهران، مرز مهران را به عنوان مسیر خود انتخاب می کنند. البته در ایام پیاده روی اربعین دیگر مرزهای مشترک ایران و عراق هم با ازدحام زیادی همراه خواهد بود، چون امنیت کامل برای عبور و مرور تمام زائران ایرانی فراهم می شود.

تور زمینی کربلا در چه شرایطی برگزار می شود؟

تور زمینی کربلا در وهله ی اول نیاز به انتخاب مرز ایمن دارد. مرزهایی که امنیت کامل دارند، بهترین گزینه برای سفر زمینی به کربلا محسوب می شوند. تور زمینی کربلا در شرایط مطلوب توسط شرکت های زیارتی معتبر مانند: علم سبز، از تمام شهرهای ایران برگزار می گردد.

  • اتوبوس های vip

در تور زمینی کربلا، اتوبوس های وی آی پی به عنوان وسیله حمل و نقل زائرین گرامی انتخاب می شود. یعنی زائران با این اتوبوس ها مسیر مبدا تا مقصد و بالعکس را طی می کنند.

  • خدمات رفاهی در حین سفر به کربلا

از تغذیه با غذاهای ایرانی، تا حضور مداح و مدیر در کاروان و مناجات های گروهی را می توان جزو خدمات رفاهی موجود در سفر زمینی به کربلا دانست.

 

  • بازدید از مکان های زیارتی و سیاحتی کربلا و نجف

یکی از مهم ترین شرایط تور زمینی کربلا علم سبز ، امکان حضور در مرقد مطهر امامان و همچنین دیگر مراکز زیارتی و سیاحتی کربلا است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dHBiDlLq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
najila :
1 سال پیش
سلام برای تور زمینی نیاز به کارت واکسن هست؟ اقامتمون در هتل هست یا سوئیت ؟
ziba :
1 سال پیش
سلام اتاق های هتل به صورت گروهی رزور میشه یا هر خانواده اتاق خودشون رو میتونن رزرو کنن؟
rahim :
1 سال پیش
حرکت از کدام شهر است ؟
mohammad :
1 سال پیش
سلام، شرایط اقساطی هم دارین؟
حسن :
1 سال پیش
من با خانواده ام با تور شما کربلا رفتم به صورت زمینی تا مرز مهران مشکلی نبود اما به مرز ک رسیدیم خیلی اذیت شدیم به دلیل شلوغی دوباره از مرز اتوبوس سوار شدیم تا بریم کربلا که حدود 4 ساعتم تو اتوبوس بودیم حقیقتش طولانی بودن مسیر خیلی اذیتمون کرد و گرما وقتی رسیدیم هتل ناهار رو خوردیم و استراحت کردیم رفتیم حرم خداروشکر خدماتتون خوب بود روز برگشت سخت بود به نظر سختی راه کربلا زمینی مناسب افراد مسن و یا بیماری های خاص مناسب نیست تور هوایی کربلا رو انتخاب کنید. در کل تور کربلا با علم سبز خوب بود.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه