پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با کاربردهای لمبه در دکوراسیون

آشنایی با کاربردهای لمبه در دکوراسیون

یکی از بهترین دیوارپوش هایی که امروزه در ایران بسیار پرکاربرد است لمبه چوبی نام دارد. معمولا لمبه از برش های چوب کاج ساخته می شود. لمبه، از چوب طبیعی است و مشکلی برای محیط زیست ندارد. چوب کاج به علت قیمت و مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و حشرات موذی دارد بسیار پرکاربرد است.

در اصطلاح به الوار سقف و دیوارپوش نما، لمبه می گویند. لمبه در واقع از چوب یا فیبر سیمان تهیه می شود که بیشترین کاربرد آن در سقف و دیوار است. نکته ای که در مورد چوب لمبه وجود دارد این است که لمبه را با هر چوبی می توان ساخت و هیچ محدودیتی برای تهیه آن وجود ندارد. همچنین چوب روسی، نیز برای ساخت لمبه کاربرد دارد.

برای تهیه لمبه، الوار چوب درخت کاج در ضخامت معینی برش می دهند و با دستگاه مولد، در دو طرف ورق امیه شیار و زبانه ایجاد می کنند. از آنجایی که الوارهایی که از کشور روسیه وارد می شود 6 متری هستند، بیشتر اوقات لمبه ها را به صورت ورق 6 متری و در عرض دلخواه تولید می کنند. در ادامه مقاله با کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا خواهید شد.

 آشنایی با کاربردهای لمبه در دکوراسیون

مزایا استفاده از لمبه

حتما وقتی به نمای خارجی خانه ، پشت بام و دیوار کرده اید لوله های چوبی نظر شما را جلب کرده است.

کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است که در این مطلب تعدادی از آن ها را بررسی می کنیم؛

  • لمبه یک عایق حرارتی عایق حرارتی مناسبی است که اتلاف انرژی آن پایین است.
  • دیگر کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی این است که اثر اشعههای مضر مانند وای فای و پارازیت را کم می کند.
  • لمبههای چوبی به خاطر مقاومت و دوام بالایی که دارند در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.
  • لمبه چوبی را میتوان در صورت تمایل از یک مکان جمع کرده و در جای دیگری نصب کرد.
  • لمبه چوبی از چوب کاملا طبیعی آماده میشود و هیچگونه مواد شیمیایی در ساخت آن استفاده نمی شود.
  • یکی از دلایل کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی به خاطر قیمت مناسب آن است. در ضمن، ظاهر این لمبهها بسیار زیبا است.
  • در نصب لمبه محدودیتی وجود ندارد، میتوان برای سقف یا دیوار از لمبه چوبی استفاده کرد. شما باید با توجه به محل مورد نظر و کاربردهای آن از لمبه استفاده کنید. همچنین؛ برخی برای کف منزل خود از لمبه چوبی استفاده می کنند. در این صورت باید لمبه سفارشی و با ضخامت بالا باشد تا تحمل وزن بالا را داشته باشد. به این ترتیب باید گفت لوله ای که از چوب کاغذ تهیه شده به خاطر مقاومت پایین برای کف اتاق مناسب نیست و تحمل وزن رفت و آمد زیاد را ندارد.
  • اولین و مهمترین کاربرد لمبه در دکوراسیون داخلی به خاطر تهویه مناسب هوا است. جای لمبه در سطح زیرین سقف است و بخشی از فضای زیر شیروانی را پوشش میدهد که در نتیجه حرارت نور خورشید و انرژی حاصل از آن این فضا را گرم می کند. بنابراین اگر این گرما تهویه نشود، دمای حاصل از آن در سقف به شدت زیاد می شود و مشکلاتی مانند کپک زدن، قارچ و پوسیدگی در چوب درست می شود .
  • امروزه زیبایی در نمای ساختمان حرف اول را میزند. لمبه چوبی می تواند ظاهر نامطلوب ساختمان را پوشش دهد و از آن به عنوان چوب نما استفاده کرد. لمبه چوبی از نظر رنگ ، مواد و سبک متنوع بوده و از قسمت صاف و بافت دار چوبی آماده می شود. به همین علت بهتر است برای داشتن نمای زیباتر ساختمان لمبه چوبی پیشنهاد می شود.
  • گفتیم که لمبه چوبی، تنوع رنگی بالایی دارد اما رنگ سفید آن پرکاربردتر است.
  • در ضمن دقت موقع انتخاب لمبه چوبی دقت کنید که رنگ لمبه انتخابی شما با دیگر قسمت های ساختمان هماهنگ باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مزایایی که در اینجا ذکر شد همه برای یک نوع لمبه چوبی نیست و هر نوع از لمبه ها، تعدادی از این مزایا را دارد.

آشنایی با کاربردهای لمبه در دکوراسیون

بهترین لمبه را از کجا خریداری کنید؟

قیمت لمبه چوبی، با توجه به تغییرات ارز متغیر است و ثبات ندارد. امروزه، در تمام کشور تولید انواع لمبه چوبی انجام می پذیرد . حتی در شهر تهران که تولید کننده چوب نیست، لمبه چوبی تولید می شود.

شرکت آوا چوب با استفاده از چوب باکیفیت و رنگ مناسب در بهترین کارگاه های پیشرفته لمبه چوبی را تدارک می بیند. لمبه چوب روسی، از بهترین و پرطرفدارترین لمبه های چوبی است که به خاطر امتیاراتی که نسبت به دیگر انواع لمبه دارد شناخته شده است. تولید چوب روسی به صورت عمده است. اگر لمبه چوبی رنگ ندارد برای تمیز کردن آن می توانید از آب و صابون استفاده کنید. توصیه می شود اگر قصد خرید لمبه چوبی را دارید به تولیدکنندگان معتبر آوا چوب مراجعه کنید تا لمبه چوبی باکیفیت خریداری کنید. اندازه، جنس، میزان لمبه لازم و روش خرید لمبه در قیمت آن تاثیرگذار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1sd39IzP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه