شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا از نرده ها استفاده می کنیم؟

پیش از آن که به نرده شیشه ای بپردازیم، می خواهیم همراه با شما کمی در مورد علت استفاده از نرده ها صحبت کنیم .اطلاعات بیشتر را در وب سایت مطالعه کنید . به طور کلی برای برقراری راه ارتباطی میان طبقات مختلف یک ساختمان، از پله استفاده می شود. تا این جای کار همگی آشنایی کافی داریم. اما استفاده از راه پله ها در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز خواهد داشت. خطرات ناشی از سقوط اجسام و افراد از پله ها یکی از این خطرات است. با توجه به این که پله ها همواره شما را از سطح زمین دور می کنند، در صورت سقوط، صدمات جسمی زیادی به شما وارد خواهند کرد. در مورد اجسام و اموال نیز همین طور است. ممکن است با سقوط آن ها شما دچار ضررهای مالی زیادی شوید. بنابراین روش هایی نیاز است تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرده و صدمات را به حداقل رساند.

 

نرده شیشه ای ساده

 

شیب مناسب راه پله، ارتفاع استاندارد پله ها، اندازه ی استاندارد طول هر پله و ... می تواند از راه های کاهش آسیب ها و افزایش ایمنی باشد. اما هیچ یک از این موارد، خطر احتمال سقوط از لبه ی پله را کاهش نمی دهد. بدین منظور استفاده از نرده توصیه شده و عدم استفاده از آن به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. لذا دقت کنید که هدف اصلی از استفاده از نرده، محافظت از جان و مال افراد است.

 

آیا می دانید، علاوه بر جنبه ی ایمنی نرده ها، جنبه ی زیبایی ظاهری آن ها نیز مهم است؟ اما علت این امر چیست؟

اما نکته ی دیگری که پیش از پرداختن به نرده شیشه ای، باید مورد توجه قرار گیرد، محل کاربرد راه پله ها می باشد. این بخش از سازه ها می توانند در نمای داخلی یا نمای خارجی هر ساختمانی وجود داشته باشند. لذا در زیبایی و جذابیت بخش بیرونی و بخش درونی ساختمان موثر خواهند بود. در کنار آن ها نرده ها که جز جدایی ناپذیر راه پله ها هستند، به لحاظ زیبایی اهمیت پیدا می کنند. بنابراین علاوه بر جنبه ی ایمنی، جنبه ی ظاهری و زیبایی آن ها دارای اهمیت زیادی است. راه پله ها و نرده ها دارای اشکال و طرح های گوناگونی هستند. متریال سازنده ی آن ها نیز بسیار متنوع است. به طوری که شما به عنوان مالک می توانید از میان سنگ، آجر، سیمان، گچ، آهن، شیشه و ... برای ساخت آن ها انتخاب کنید. پس به شما پیشنهاد می کنیم، متریالی را انتخاب کنید که هم ایمنی کافی داشته باشد و هم سبب افزایش جذابیت ساختمان شما گردد.

 

نرده شیشه ای با کابل های متعدد

 

نرده شیشه ای را بیشتر بشناسید!

در بخش قبلی اشاره کردیم که علاوه بر بحث ایمنی، بحث زیبایی و جذابیت نیز برای راه پله و نرده مهم است. پس بهتر است نوعی از نرده انتخاب شود که در آن هر دوی این هدف ها تامین شوند. بدین منظور نرده شیشه ای یکی از مواردی است که استفاده از آن را به شما پیشنهاد می کنیم. شاید در ابتدا این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا این گونه نرده ها از استحکام کافی بهره مند هستند یا خیر؟ در این مورد باید به این نکته دقت کنید که نرده شیشه ای را از جنس شیشه های آسیب پذیر و معمولی نخواهند ساخت. بلکه از شیشه های سکوریت و لمینت در ساخت آن استفاده می شود. این نرده ها می توانند از لایه های شیشه ای تخت یا منحنی برخوردار باشند. البته برای اتصال میان این ورقه ها از پروفیل آلومینیومی و اتصالات خاص استفاده می کنند. در ادامه با انواع این نرده ها آشنا خواهید شد.

 

معرفی انواع نرده شیشه ای

یکی از دلایل استقبال از نرده شیشه ای، بهره مندی از اصل تنوع است. این نرده ها در انواع گوناگونی طراحی و اجرا می شوند. این طرح ها عبارتند از:

  • نرده شیشه ای ساده: این نوع نرده، ساده ترین نوع آن بوده و از پانل های شیشه ای بدون قاب استفاده می کند.
  • نرده شیشه ای با کابل های متعدد: در این طراحی ورقه های شیشه و کابل های فولادی تراز می شوند. به طوری که ابتدا به هم چسبیده شده و سپس با بخش های بعدی ادغام خواهند شد. لذا اهداف استفاده از نرده را تامین می کنند.
  • نرده شیشه ای با پیچ و مهره: در این نوع نرده ورقه های شیشه ای صیقلی و شفافی به کار می روند و بخش پایینی آن ها از طریق پیچ و مهره به پله متصل می شود.
  • نرده شیشه ای با قاب آلومینیومی: این نرده یکی از انواع پرکاربرد نرده های شیشه ای است.
  • نرده شیشه ای با هندریل: این نرده با بهره مندی از هندریل سبب می شود تا هنگامی که برای استفاده از پله ها دست خود را روی نرده می گذاریم، از امنیت کافی برخوردار باشیم.

 

نرده شیشه ای با هندریل

 

مزایای استفاده از نرده شیشه ای چیست؟

حتما از ابتدا تا این جای این مقاله، منتظر آشنایی با مزایای نرده شیشه ای و دلایل تحول نمای ساختمان ها با استفاده از آن هستید. با استفاده از نرده های شیشه ای:

  • دید و روشنایی راه پله افزایش می یابد.
  • ایمنی راه پله نسبت به زمانی که از نرده های چوبی یا فلزی استفاده می شود نیز افزایش می یابد.
  • نمای راه پله و نرده نیز زیباتر شده و همین امر به زیبایی و جذابیت نمای داخلی و خارجی می افزاید.
  • نرده های شیشه ای همگی از سهولت نگهداری و نظافت بهره مند هستند.

بدین ترتیب از هر نظر انتخاب این نرده ها به نفع مصرف کننده خواهد بود. اما ...

 

نرده شیشه ای با پیچ و مهره

 

هنگام تهیه و خرید نرده های شیشه ای چرا باید دقت کنیم؟

گرچه نرده شیشه ای دارای مزایای زیادی است اما باید هنگام تهیه و خرید آن دقت کافی داشته باشیم. چرا که همواره افراد سودجو در کمین بی احتیاطی و بی دقتی ما هستند تا از نا آگاهی های ما سوء استفاده کنند. در همین راستا شرکت الماس شیشه جهان نما در خدمت شما است تا با ارائه ی بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، خیال شما را از بابت انتخاب بهترین گزینه آسوده سازد. تجربه ی بالا و سابقه ی درخشان از ویژگی های مهم ارائه دهندگان این محصولات به شمار می آیند.

 

نرده شیشه ای با قاب آلومینیومی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T8DapftJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه