چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تلفن صنعتی چیست ؟

1 سال پیش ( 1401/9/5 )
 

در این مطلب می‌ خواهیم بدانیم تلفن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد. اگر این پرسش و سوالات دیگر ذهن شما را درگیر کرده در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ ‌های مربوط به تمام سوالات خود را دریافت کنید.

مزایای تلفن صنعتی

تلفن صنعتی چیست ؟

تلفن ها بدون شک یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزانه ما هستند. تلفن یکی از محبوب‌ ترین اختراع برای ارتباطات شفاهی است. در عصر تکنولوژی و با گذشت زمان به یک وسیله ضروری برای تمام کارها و منازل تبدیل شده ‌است. اما وقتی ‌که در مورد کاربرد صنعتی این تلفن ها صحبت می‌ کنیم می بینیم هیچکدام از دستگاه ‌های ساخته ‌شده نمی ‌توانند جای تلفن‌ های صنعتی را بگیرند. این تلفن‌ ها در برابر شرایط مختلف آب ‌و هوایی مقاومت می ‌کنند و عملکرد خوبی دارند. این تلفن‌ ها ضد آب و مقاوم در برابر خرابکاری هستند و برای مقابله با شرایط نا مطلوب ساخته می‌ شوند. انواع این تلفن ها می توان تلفن صنعتی voip و تلفن صنعتی آنالوگ را نام برد که به هر دوی آنها می پردازیم.

تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و دمای بالا و پایین بین منفی ۳۰ تا مثبت ۷۰ درجه مقاوم است. این تلفن برای محیط ‌های شلوغ و پرسر و صدای صنعتی مناسب می باشند. همچنین تلفن صنعتی در برابر آتش‌ سوزی دارای استحکام بالایی است. این تلفن ‌ها دارای قیمت ‌های چندین برابر نسبت ‌به تلفن ‌های معمولی هستند. می توان تنها عیب تلفن صنعتی را قیمت بالای آن دانست.

 کاربرد تلفن‌ های صنعتی

 این تلفن ‌ها کاربردهای زیادی در مکان ‌های مختلفی دارند که احتمال خرابی در آن ها وجود دارد. همچنین تلفن صنعتی در مکان‌ هایی کاربرد دارد که از لحاظ شرایط محیطی مناسب نیستند. تلفن صنعتی از استانداردهای جهانی IP67 و IP68 استفاده می‌ کند. محیط ‌های نامناسب می ‌توانند تونل ‌ها، معادن، پالایشگاه، پست ‌های اداره برق، جرثقیل های بزرگ و .... باشند.

  • ارتباطات اضطراری

 از دیگر کاربرد تلفن صنعتی برقراری ارتباطات اضطراری است. برخی از این تلفن‌ ها در مکان‌ های عمومی قرار می‌ گیرند و مردم در صورت نیاز می ‌توانند از طریق این گوشی ها با نیروهای کمکی تماس بگیرند. این تلفن‌ ها می توانند طوری برنامه‌ ریزی شوند تا به اورژانس، آتش ‌نشانی و پلیس دسترسی داشته باشند. همچنین این تلفن ها در کنار متروها و سواحل دریا و تونل های بزرگ خیابانی وجود دارند.

خرید تلفن تحت شبکه

 دلایل استفاده از تلفن صنعتی تحت شبکه

 مانند تمام تجهیزات تحت شبکه تلفن صنعتی تحت شبکه نیز کارایی خاص خودش را داشته و کاربردهای مختلفی دارد. دلایل استفاده از این تلفن‌ ها عبارت است از:

  • برای محیط باز مناسب بوده چرا که ضد سرقت است.
  • در برابر رطوبت مستحکم است و ضد آب می ‌باشد.
  • در برابر گرد و غبار از استحکام کافی برخوردار است.
  • در برابر هر گونه ضربه مقاوم است و ضد انفجار می باشد.

تلفن ‌های صنعتی دو نوع دارند تلفن آنالوگ و تلفن تحت شبکه (voip)

تلفن تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌ کند

 تلفن‌ های تحت شبکه که آنان را به نام تلفن IP یا VoIPمی ‌شناسیم عملکرد بسیار بهتری نسبت ‌به تلفن ‌های سنتی دارند. در حقیقت مهم ‌ترین تفاوت ‌های یک تلفن تحت شبکه با تلفن‌ های سنتی روش آن ها برای انتقال صدا است. تلفن ‌های تحت شبکه از اینترنت برای انتقال صدا استفاده می ‌کنند. این تلفن ‌ها امواج صوتی را در بستر شبکه منتقل می ‌کنند. تلفن ‌های تحت شبکه هیچ نیازی به کابل کشی‌ های سنتی ندارند و از طریق اینترنت صدا را انتقال می‌ دهند. برای استفاده از تلفن تحت شبکه به پهنای باند مناسب نیاز دارید اما اینترنت به ‌تنهایی برای این نوع تلفن ها کافی نیست بلکه شما باید بتوانید تلفن ‌ها را برنامه ‌ریزی کرده و منبع ورود و خروج صدای آن ‌ها را نیز مشخص کنید. تکنولوژی voip از مهم‌ ترین فناوری ‌هایی است که باعث شده ابزارهایی در اختیار ما قرار بگیرد که بتوانیم صدا را در بستر اینترنت منتقل کنیم.

تلفن تحت شبکه نیز بدون اینترنت نمی‌ تواند کارایی داشته باشد به‌ همین خاطر به آن تلفن تحت شبکه گفته می ‌شود. این تلفن ‌ها از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به تلفن‌ های سنتی هستند اما در واقع از لحاظ کاربرد بسیار متفاوت ‌تر ظاهر می ‌شوند و صدا را با کیفیت بسیار بهتری منتقل می ‌کنند.

 

مزیت تلفن صنعتی تحت شبکه

این تلفن ‌ها با توجه به کاربردی که دارند مزیت ‌های متنوعی نیز دارند. برخی از این مزیت ‌ها عبارت‌اند از:

  • نصب آسان و سریع

 تلفن صنعتی تحت شبکه آسان و سریع نصب می ‌شود. از طریق این تلفن ‌ها می ‌توانید تنظیمات مورد نیاز را به‌ صورت خودکار از طریق سانترال تحت شبکه دریافت کنید. با استفاده از این کار اشتباهات احتمالی در زمان راه ‌اندازی کاهش یافته و باعث صرفه ‌جویی در وقت خواهد شد.

  • عدم نیاز به کابل کشی مجدد

اگر در شرکتی هستید که به شبکه داخلی یا LAN متصل می ‌باشید تلفن تحت شبکه را می‌ توانید بدون کابل کشی و به ‌آسانی بکار بگیرید. در تلفن‌ های تحت شبکه دو پورت شبکه تعبیه شده ‌است. کیفیت بالای تلفن ‌های صنعتی باعث برقراری تماس با کیفیت بالا و با صدای رسا و بدون نویز خواهد شد.

  • کیفیت تماس

یکی دیگر از مزیت ‌های تلفن صنعتی کیفیت تماس عالی است بطوری که فردی که با آن تماس می‌ گیرید یا با شما تماس می ‌گیرد نمی ‌تواند تشخیص بدهد که شما از یک تلفن معمولی تماس گرفته ‌اید و یا یک تلفن صنعتی تحت شبکه. با تمام این تفاسیر شرکت ‌هایی که تلفن صنعتی تحت شبکه تولید می ‌کنند درصدد هستند تا کیفیت را از اینی که هست بالاتر ببرند.

  • قابلیت انجام چندین کار

 یکی دیگر از مزیت‌ های تلفن صنعتی است که موجب می شود برقراری ارتباطات دیگر هم ‌زمان با برقراری تماس انجام شود. از جمله این عملیات که همراه با تماس می ‌توان انجام داد پیام ‌رسانی، کنفرانس تلفنی، تماس تصویری و غیره است.

  • کاهش هزینه

با استفاده از تلفن ‌های اینترنتی می ‌توانید هزینه کسب ‌و کار خود را کاهش دهید. اگر کسب و کاری دارید که همواره نیاز است از تلفن برای برقراری ارتباط استفاده کنید بهتر است از تلفن صنعتی تحت شبکه برای کاهش هزینه ها استفاده کنید. با این کار می‌ توانید هم در هزینه ‌ها صرفه ‌جویی کنید هم افراد زیادی هم ‌زمان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند. در تلفن ‌های صنعتی بسیاری از تماس ‌های شما رایگان یا بسیار ارزان خواهد بود.

  • استفاده بهتر از پهنای باند

 از دیگر مزایای تلفن صنعتی استفاده بهتر از پهنای باند است. در این روش هنگامی‌ که شما در تماس صوتی سکوت می ‌کنید پهنای باند ناشی از سکوت شما در اختیار افراد دیگری قرار می گیرد که درحال برقراری تماس هستند .

  • امنیت

داشتن امنیت شغلی را می ‌توان یکی از دلایل استفاده از تلفن صنعتی برای کسب ‌و کار نام برد. این تلفن‌ ها نسبت ‌به تلفن‌ های سنتی دارای امنیت بیشتری بوده و از رمزنگاری بسیار پیچیده ‌ای استفاده می ‌کنند. با استفاده از این تلفن ها امنیت تماس شما بالا می ‌رود. این ویژگی تا به ‌حال برای تلفن‌ های سنتی امکان‌ پذیر نبوده است.

  • ضبط مکالمات تلفنی

 ضبط مکالمات تلفنی از دیگر امکانات تلفن صنعتی است. شما با استفاده از این تلفن ‌ها می توانید تماس ‌های خود را ضبط کرده و مطمئن شوید که پیام‌ های مهم را از دست نخواهید داد. همچنین این تلفن ‌ها باعث می ‌شوند تاریخ تماس خود را بررسی کرده و اطلاعاتی درباره مدت زمان هر تماس دریافت کنید.

  • قابل حمل بودن

 یکی دیگر از مزایای تلفن‌ های تحت شبکه قابل ‌حمل بودن آن‌ ها است. شما تا زمانی‌ که به اینترنت دسترسی دارید می‌ توانید از مزایای تلفن ‌های تحت شبکه استفاده کنید. این تلفن ‌ها به شما این امکان را می ‌دهند که از هر جای دنیا که هستید با بستگان، همکاران و دوستان خود ارتباط با کیفیتی برقرار کنید.

چگونه یک تلفن صنعتی با کیفیت انتخاب کنیم

 در ادامه به تمام نکاتی که در هنگام خرید تلفن صنعتی باید دقت کنید را بیان می ‌کنیم. قبل‌ از خرید باید به این نکته توجه کنید :

  • چند اکانت می توان روی تلفنی که انتخاب کرده‌ اید نصب کرد.
  • به کیفیت صدا نیز توجه کنید. هنگام خرید تلفن تحت شبکه باید به کیفیت صدای HD آن توجه کنید.
  • پروتکل‌ های قابل پشتیبانی توسط این تلفن را در نظر بگیرید.
  • تلفن باید دارای یک کلید باشد که وضعیت آزادی یا اشغال بودن داخلی ها را اعلام کند.
  • برای ارتباط بی‌ سیم مناسب باشد. یا دارای هدست با جک ‌های استاندارد بوده و دارای دوربین برای مکالمات تصویری باشد.
  • همچنین تلفنی که خریداری می ‌کنید باید امکان استفاده از PoE را برای شما فراهم کند.

کلام پایانی

با ورود تلفن صنعتی ارتباطات تلفنی به شکل گسترده‌ ای دچار تغییر شد. بعد از ظهور فناوری تلفن‌ های صنعتی افراد تلفن های سنتی را کنار گذاشته و تلفن صنعتی در انواع مراکز مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iuYQtiuo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه