پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

پرفورمنس مارکتینگ چیست و چه اهمیتی برای کسب و کار دارد

در سال ۲۰۲۱، هزینه های تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان به بیش از ۴۵۵ میلیارد دلار رسید. Statista تخمین می زند که این عدد تا سال ۲۰۲۴ به ۶۴۶ میلیارد دلار برسد. با در نظر گرفتن این پیش بینی جای تعجب نیست که شکل های جدیدی از بازاریابی آنلاین از جمله تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و از همه مهم تر پرفورمنس مارکتینگ ظاهر شوند. به یاد داشته باشید که بخش عظیمی از این فعالیت ها داخل کسب وکار انجام می شود؛ ازهمین رو هرچقدر بتوانید کسب وکارتان را بهینه کنید، قطعا ورودی و مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.

حتما از خود می پرسید: پرفورمنس مارکتینگ چیست و چگونه به کسب وکار کمک می کند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. پس از شما دعوت می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید تا راه موفقیت در کسب وکار را بیاموزید.

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟ آشنایی با ماهیت بازاریابی عملگرا

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا نوعی از کمپین بازاریابی دیجیتال است که به عملکرد و نتایج به دست آمده وابسته است. اساس بازاریابی عملگرا را می توانیم حلقه بازخورد فعال و تکرار بدانیم؛ به این معنی که باید کمپین ها را اجرا کنید، نتایج به دست آمده را مشاهده کنید، آن را بهبود بخشید و دوباره تکرار کنید.

از منظر عملی، پرفورمنس مارکتینگ به طورکامل به کمپین های بازاریابی پولی اشاره دارد. اگرچه که سایر انواع بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سئو به فروش منجر می شوند، اما حلقه های بازخورد در این کانال ها بسیار کند است. به همین خاطر نمی توان آن ها را یک کمپین پرفورمنس مارکتینگ واقعی دانست.

گوگل و متا (فیس بوک و اینستاگرام) دو پلتفرم رایج برای اجرای کمپین های پرفورمنس مارکتینگ هستند. اجازه بدهید با یک مثال شما را با پرفورمنس مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم. تصور کنید با خرج هزار دلار در ماه قصد دارید به افرادی که به دنبال «صابون طبیعی» یا «مراقبت از پوست ارگانیک» هستند، دسترسی پیدا کنید.

اگر تبلیغات شما روی کوئری دوم بیشترین فروش را به همراه داشته باشد، با یک استراتژی بازاریابی مناسب می توانید بودجه خود را بیشتر روی این کلمه کلیدی صرف کنید. اگر مهارتی در طراحی استراتژی ندارید، اصلا نگران نباشید! شرکت وبسیما با تیم باتجربه و متبحر خود به شما در طراحی یک استراتژی فوق العاده و کاربردی کمک می کند. برای آشنایی با خدمات طراحی استراتژی وبسیما به صفحه استراتژی بازاریابی سری بزنید تا از تفاوت های چشمگیر این مجموعه با سایر شرکت ها شگفت زده شوید.

آشنایی با مفهوم پرفورمنس مارکتینگ

پرفورمنس مارکتینگ چه اهمیتی برای کسب وکار دارد؟

در دنیای امروز هیچ کس نمی تواند منکر تاثیر بازاریابی و تبلیغات در عملکرد کسب وکار شود. جان وانامیکر، تاجر افسانه ای قرن نوزدهم سال ها پیش گفت: «نیمی از پولی که صرف تبلیغات می کنم، هدر می رود. مشکل این است که نمی دانم کدام نیمه؟» این حرف عصبانیت نسل های جدیدتر صاحبان کسب وکارها را برانگیخت.

بااین حال امروز درک می کنیم که منظور جان وانامیکر از این حرف چه بوده است. هدف پرفورمنس مارکتینگ دقیقا حل مشکلی است که این تاجر موفق در قرن نوزدهم با آن درگیر بود. با کمک بازاریابی عملگرا، کسب وکارها فقط زمانی اقدام به پرداخت هزینه می کنند که معیار موفقیت آن ها برآورده شده باشد. ازهمین رو صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و بهبود عملکرد کسب وکار از مهم ترین مزایای پرفورمنس مارکتینگ است.

از جنبه های مهم بازاریابی داده محور می توان به سئو سایت اشاره کرد. شرکت وبسیما علاوه بر خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال، خدمات سئو سایت هم عرضه می کند. تیم سئوی وبسیما با سال ها تجربه موفق به کسب وکارهای مختلفی از جمله سپیدار سیستم، آیتول و مارکا کتاب کمک کرده است تا همیشه در صدر بمانند. اگر می خواهید شما نیز کسب وکارتان را به هدف موردنظرتان برسانید، فقط کافی است وارد صفحه سئو سایت وبسیما شوید و از متخصصان این مجموعه کمک بخواهید.

آشنایی با انواع پرفورمنس مارکتینگ

حالا که دانستیم پرفورمنس مارکتینگ چیست و چه اهمیتی در کسب وکارها دارد، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم. پرفورمنس مارکتینگ در طول زمان به لطف فناوری های جدید و تغییر رفتارهای مصرف کننده تکامل یافته است. در دنیای عملکردمحور امروز، ابزارهای بازاریابی نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند و راه های بیشتری را برای ایجاد کمپین های با عملکرد بالا برای مخاطبان و اهداف مختلف در اختیار شما گذاشته اند.

کسب وکارهای مدرن می توانند روی چهار نوع اصلی از پرفورمنس مارکتینگ تمرکز و سرمایه گذاری کنند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

  • تبلیغات رسانه های اجتماعی: این مدل پرفورمنس مارکتینگ شامل کمپین های تبلیغاتی در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین است. با این روش به راحتی می توانید نرخ کلیک، ترافیک ورودی، تعامل و فروش خود را افزایش دهید.
  • بازاریابی موتورهای جست وجو (SEM): بازاریابی موتورهای جست وجو به اجرای کمپین های تبلیغاتی برای هدایت ترافیک از موتورهای جست وجو مانند گوگل اشاره دارد. به یاد داشته باشید که بازاریابی موتورهای جست وجو تقریبا ماهیتی شبیه به بازاریابی عملگرا دارد و کاملا از مبحث جدا است. SEM قرار دادن تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتورهای جست وجو است. 
  • رپورتاژ آگهی: در روش موثر محتوای اسپانسر یا رپورتاژ آگهی باید علاوه بر هزینه انتشار در رسانه موردنظر، هزینه تبلیغات در ازای ترافیک دریافتی و نرخ تبدیل ایجادشده را بپردازید.
  • افیلیت مارکتینگ: همکاری در فروش یکی از انواع بازاریابی عملگرا است که باعث افزایش آگاهی از برند می شود. در این نوع بازاریابی، در ازای فروش یا ترافیک ایجادشده باید به تبلیغ کننده هزینه بپردازید. 

با استفاده از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبسیما بهترین نوع بازاریابی عملگرا را انتخاب کنید و کسب وکارتان را به رشد برسانید. مشاوره بازاریابی دیجیتال از وبسیما توسط کسانی به شما داده می شود که در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ افتخاراتی آفریده اند و کسب وکارهای متعددی را به هدفشان رسانده اند.

موفقیت در کسب و کار فقط با یک جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبسیما

فقط در چند ساعت مشاوره با وبسیما، کسب وکارتان را بهبود بخشید!

در این مقاله به سوال پرفورمنس مارکتینگ چیست پاسخ دادیم و اهمیت آن در کسب وکارها و همچنین انواع آن را بررسی کردیم. انتخاب استراتژی برای نتیجه گیری از پرفورمنس مارکتینگ اهمیت بسیاری دارد. اگر زمان آزمون و خطا ندارید و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن راه خود را در این بازار پیدا کنید، بهتر است از کسانی که موفقیت هایی خلق کرده اند، کمک بخواهید. با خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبسیما به راحتی و در عرض چند ساعت می توانید با یکی از خبره ترین افراد در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال ایران مشورت کنید و راهتان را بیابید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به سایت وبسیما به آدرس websima.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۷۷۰۱ تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5fE3elt8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه