پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است که همه ساله تعداد زیادی توریست خارجی و ایرانی را به خود جذب می کند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به باغ های شیراز اشاره کرد. باغ های متعددی که هر یک از زیبایی های منحصر بفردی برخوردار بوده و می تواند چشمان بینندگان را به خود خیره کند. در ادامه قصد داریم شما را با 9 مورد از چشمگیرترین باغ های شیراز آشنا کنیم و مختصری در مورد آن، ساعت کاری باغ های شیراز و نیز آدرس آنها صحبت کنیم. به این شکل می توانید بهترین استفاده از زمان را حین اقامت خود در این شهر ببرید و برنامه ریزی کاملی برای هر روز خود داشته باشید. اگر بلیط هواپیما تهران شیراز خود را تهیه کرده اید پس بهتر است اول به فکر بستن چمدان هایتان باشید و برای برنامه ریزی روزهای اقامت تان در شیراز ازین اطلاعات کمک بگیرید.

باغ ارم، معروف ترین باغ شیراز

باغ ارم، معروف ترین باغ شیراز

یکی از زیباترین باغ های شیراز که در عین حال یکی از شناخته شده ترین باغ های این شهر نیز هست، باغ ارم با درختان زیبای بهارنارنج و سروناز است. در این باغ می توانید شاهد تنوعی بی نظیر از گونه های گیاهی مختلف باشید و چشمانتان را به یک ضیافت دیدنی رنگارنگ دعوت کنید. این باغ به دلیل همین تنوع بالا در گونه های گیاهی که در خود جای داده است به نام باغ گیاه شناسی شیراز هم شناخته می شود و دانشگاه شیراز نیز از آن بهره می برد. عمارتی هم در این باغ واقع شده که قدمت ان به دوران سلجوقیان بازمی گردد؛ سپس در دوره زندیه بازسازی شده و در نهایت در زمان ناصر الدین شاه عمارت داخلی جدیدی طراحی و ساخته شده و جایگزین عمارت قبلی که به نام ایلخانی شناخته می شد، گردید. اگر می خواهید سفر لذت بخشی به شیراز داشته باشید توصیه ما سفر هوایی و پیشنهاد ما خرید بلیط هواپیما یوتراوز است. همچنین، اگر به دنبال یکی از بی نظیرترین باغ های شیراز هستید که هم از نظر طبیعت و هم از نظر معماری اصیل ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشد، به هیچ عنوان باغ ارم را از دست ندهید.

آدرس باغ ارم شیراز: خیابان ارم شیراز

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 8 تا 20:30

باغ دلگشا شیراز

یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز برای عاشقان بهار نارنج و نارنج، قطعا باغ دلگشا است. عمده درختان این باغ درختان نارنج بوده و در هوای لطیف بهاری برای عکاسی موقعیت بی نظیری را فراهم می کنند. باغ دلگشای شیراز یک عمارت هم در داخل خود جای داده است که 3 طبقه بوده و نمای زیبایی را برای عکاسی به وجود آورده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این عمارت به نوعی نخستین عمارت کلاه فرنگی در ایران به شمار می آید. جوی های روانی که در جای جای این باغ جاری هستند، در کنار آب نماهای زیبای آن جلوه فوق العاده ای به این باغ بخشیده است که توصیه می کنیم از آنن غافل نشوید. بعد از این که از بودن در این باغ نهایت لذت را بردید، می توانید سری هم به آرامگاه سعدی بزنید که بسیار به باغ دلگشا نزدیک است.

آدرس باغ دلگشا: دامنه کوه فهندژ، نزدیک آرامگاه سعدی

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 8 تا 22

باغ گلشن شیراز یا عفیف آباد

باغ گلشن یا عفیف آباد در عصر صفوی بنا شده است، نمونه کاملی از هنر گل کاری ایرانی است. این باغ در دو دوره قاجار و پهلوی مورد بازسازی قرار گرفته است. در آخرین بازسازی که به دهه 40 شمسی باز می گردد، از طرح کاخ ورسای فرانسه برای محوطه باغ الگوبرداری کردند. این باغ اکنون در اختیار ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد و عمارت داخل آن به موزه تسلیحات نظامی بدل شده است. در این موزه مجموعه ای از سلاح های سرد و گرم، خودکار و نیمه خودکار، انواع شمشیر، زره، نیزه، کلاه خود، سپر، انواع تفنگ های شکاری، تپانچه و مسلسل نگهداری می شود.

آدرس باغ گلشن: خیابان قصرالدشت، بالاتر از باغ رحمت آباد، خیابان عفیف آباد

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9 تا 22

باغ نارنجستان قوام شیراز، مکانی جذاب برای عکاسی

باغ نارنجستان قوام شیراز، مکانی جذاب برای عکاسی

باغ نارنجستان قوام هم یکی دیگر از باغ های تفریحی شیراز به شمار می آید که در واقع یک باغ موزه بوده و مملو از درخت های نارنج است. در این مورد از باغ های شیراز علاوه بر باغ نارنج یک عمارت نیز هست که بخش بیرونی آن به نام موزه نارنجستان و بخش اندرونی هم به نام خانه زینت الملوک شناخته می شود. باغ های شیراز عکاسی را بیش از پیش هیجان انگیز می کنند و باغ نارنجستان قوام علاوه بر زیبایی های طبیعی از نظر عمارت هم برای عکاسی یکی از بهترین گزینه هاست.

آدرس باغ نارنجستان قوام: خیابان لطفعلی خان زند، فلکه غدیر

ساعات بازدید: هر روز از ساعت 8 تا 20

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز در رتبه پنج لیست جذاب ترین باغ های شیراز قرار می گیرد. اگر خانوادگی سفر می کنید و به دنبال مکانی برای برگزاری پیک نیک های خانوادگی هستید، این باغ یک گزینه مناسب برای شما به شمار می آید. به علاوه در این باغ امکان اسکان مسافران نورورزی هم فراهم شده است که برای بسیاری از افراد یک گزینه بسیار عالی برای اقامت محسوب می شود. در این باغ می توانید دوچرخه هم کرایه کرده و از تک تک لحطه هایتان لذت ببرید.

آدرس باغ جنت: ابتدای ورودی غربی شهر، بلوار امیرکبیر

ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه روز

باغ های شیراز

آشنایی با سایر باغ های شیراز

علاوه بر 5 مورد بالا، باغ های دیگری هم در شهر شیراز هستند که پیش از آنکه بلیط هواپیما شیراز تهران خود را تهیه کرده و بخواهید به شهرتان بازگردید، خوب است آنها را هم ببینید و از بودن در این باغ ها نیز لذت ببرید. اکثر این باغ ها دارای عمارت و گاها موزه نیز هستند و شما می توانید از تمامی این جازبه های تفریحی بهره مند شوید.

باغ هفت تنان که در بلوار هفت تنان، مقابل چهل مقام واقع شده، از جمله این باغ هاست و هر روز هفته از ساع 8 صبح تا 18:30 پذیرای بازدیدکنندگان است. بهتر است بازدید از این باغ را به روزی که قرار است به حافظیه بروید بیندازید، تا با یک تیر دو نشان بزنسد. همچنین می توانید پس از بازدید از این دو مکان تفریحی به باغ جهان نما هم سری بزنید و از زیبایی فوق العاده آن بهره مند شوید.

باغ ملی شیراز هم یکی از قدیمی ترین باغ های این شهر بوده که قدمت آن به قرن هشتم هجری بازمی گردد. این باغ در چهارراه حافظیه قرار داشته و بیست چهار ساعته برای بازدید عموم دایر است.

باغ نظر یا موزه پارس که در خیابان زند، میدان شهدا، نزدیک ارگ کریمخان واقع شده است هم یکی دیگر از زیباترین باغ های شیراز به شمار می آید.

در آخر نیز باغ و عمارت شاپوری شیراز که در خیابان انوری، مقابل خیابان اهلی واقع شده می تواند گزینه ای برای گشت و گذار در این شهر باشد.

جذاب ترین باغ های شیراز

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم جذاب ترین باغ های شیراز را به صورت کامل معرفی کنیم تا بتوانید در هنگام سفر به این شهر بهترین مکان ها را برای دیدن انتخاب کنید. برای خرید بلیط هواپیما ور رزرو هتل نیز می توانید به سایت یوتراوز سر بزنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UFqObruU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه