پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ویزای شینگن چیست؟

1 سال پیش ( 1401/11/9 )
 

برای ورود به منطقه شینگن به ویزای شینگن نیاز دارید. این ویزا اجازه ورود به 27 کشور اروپایی را که عضو این قرارداد هستند می دهد. دارندگان ویزا می توانند برای مدت و شرایط خاصی به هر یک از این کشورهای شنگن سفر کنند.

ویزای شینگن توسط کشورهای عضو این توافقنامه صادر می شود و با رعایت برخی قوانین، صاحب آن می تواند در طول مدت اعتبار ویزا به هر یک از کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

شرکت مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت (عضو فعال یاتا) همواره در طول سالیان فعالیت خود و با ارائه خدمات با کیفیت و عالی به مسافران از جمله ویزای شینگن و آژانس های همکار، جلب رضایت حداکثری مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده است، توانسته در این صنعت پیشرو باشد و در این خصوص می توانید برای وقت سفارت شینگن با کارشناسان قصران گشت در ارتباط باشید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن نوعی ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در هر یک از مناطق شینگن برای مقاصد گردشگری و تفریحی اقامت داشته باشد. ویزای شینگن رایج ترین ویزای اروپا است. این نوع ویزا به شما این امکان را می دهد که با ورود به کشورهای حوزه شینگن آزادانه به این کشورها سفر کنید. این بدان معناست که هیچ کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد.

ماهیت و هدف از سفر متقاضی تعیین کننده نوع و مدت ویزای شینگن خواهد بود. به عبارت دیگر، هدف از سفر شما گردشگری، فعالیت های تجاری و یا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه است که نوع ویزا و مدت اعتبار آن را تعیین می کند.

 

کشورهای زیر عضو شنگن هستند:

آلمان، اتریش، مجارستان، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، بلژیک، اسلواکی، سوئیس ، لهستان، ایتالیا، سوئد، اسلوونی، هلند، یونان، نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند، چک، لتونی، استونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، لیختنشتاین و به تازگی کرواسی نیز به شینگن پیوسته است.

 

 

انواع ویزای شینگن

در ادامه به انواع ویزای شینگن و معیارهای متعدد آن می پردازیم. این ویزاها به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

 

 ویزای اتحادیه شینگن ((USV

ویزای USV در واقع ویزای توریستی اروپا یا ویزای توریستی شینگن است که هر شش ماه یکبار به مدت 90 روز می توان از آن برای ورود به کشورهای عضو این منطقه استفاده کرد. مدت اعتبار اقامت در منطقه شینگن از زمان اولین ورود محاسبه می شود. ویزای شینگن به ویزای A، B، C تقسیم می شود:

 

  • ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا یا ویزای ترانزیت فرودگاهی، ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به وسیله آن مسافر می تواند پرواز خود را به کشور دیگری خارج از حوزه شنگن اروپا در یکی از فرودگاه های حوزه شینگن تغییر دهد. یعنی این ویزا فقط در فرودگاه های کشورهای این منطقه معتبر است و فرد به هیچ وجه اجازه خروج از فرودگاه را ندارد. بنابراین دارنده ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت مجاز است در منطقه ترانزیت فرودگاه توقف کرده و منتظر تغییر پرواز خود باشد.

اگر برای عبور از بیش از یک فرودگاه در منطقه شینگن به ویزا نیاز دارید، نمی توانید از ویزای نوع A استفاده کنید. شما باید برای ویزای معمولی شینگن نوع C اقدام کنید. زیرا پرواز بیش از یک بار در محدوده شینگن به عنوان پرواز داخلی در این منطقه محسوب می شود و نیاز به ویزای نوع C دارد.

برای تغییر پرواز از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در منطقه شینگن، واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت شینگن نخواهید بود و باید برای ویزای نوع C اقدام کنید.

اگر متقاضی دارای شرایط زیر باشد، نیازی به اخذ ویزای ترانزیت ندارد:

  • عضو خدمه پرواز تحت موافقتنامه کنوانسیون شیکاگو در هوانوردی بین المللی.
  • دارنده مجوز اقامت معتبر صادر شده توسط شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سان مارینو یا ایالات متحده آمریکا یا منطقه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا.
  • یک شهروند سوئیس یا یکی از اعضای خانواده اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا.
  • دارنده ویزای معتبر برای منطقه شنگن، اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن یا ایالات متحده آمریکا
  • دارنده پاسپورت دیپلماتیک

 

  • ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B در زمینه حمل و نقل و ترانزیت استفاده می شود.

در واقع نوعی ویزای ترانزیت است که همراه با پاسپورت، دارنده آن می تواند حداکثر به مدت 5 روز با ماشین یا قطار از چندین کشور در محدوده شینگن عبور کرده و به کشوری خارج از این محدوده برود.

در برخی موارد، ممکن است فردا صبح سفر شما با قطار یا هواپیما ادامه یابد و باید شب را در هتل بمانید. بنابراین، شما باید منطقه ترانزیت بین المللی را ترک کرده و وارد منطقه شینگن شوید و به ویزای ترانزیت نیاز خواهید داشت.

 

  • ویزای شینگن نوع C

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت به منطقه شینگن است. بنابراین، فرد می تواند این ویزا را برای اهدافی مانند رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی، گردشگری و بازدید از آشنایان خود در کشورهای عضو دریافت کند. بنابراین ویزای نوع C با توجه به شرایط متقاضی به 3 دسته تقسیم می شود:

 

  • ویزای شینگن یکبار ورود

با یک ویزا تنها یک بار می توانید وارد یکی از کشورهای این حوزه شوید. یعنی بعد از خروج از آن کشور، بدون در نظر گرفتن تاریخ انقضا، اعتبار ویزای شخص به پایان می رسد. ویزای شینگن منفرد معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند تعداد ورودی 1 نمایش داده می شود.

 

ویزای شینگن

 

  • ویزای شینگن دو بار ورود

در بسیاری از موارد، این ویزا شرایطی مشابه ویزای یکبار ورود دارد. تنها تفاوت این است که دارنده این ویزا می تواند دو بار در مدت 180 روز و تا زمان اعتبار ویزا وارد کشورهای شینگن شود. محدودیت زمانی برای این فرصت 2 ورودی است. ویزای دوبار ورود معمولا با برچسب ویزا یا ورودی مانند تعداد ورودی 2 نمایش داده می شود.

 

  • ویزای چند بار ورود یا ویزای چند بار ورود

دارندگان ویزای شینگن چندگانه به افراد این امکان را می دهند که بدون محدودیت و مکرر به کشورهای حوزه شینگن وارد و خارج شوند. محدودیت این ویزا فقط دوره زمانی آن است. در واقع این ویزا مجوز اقامت و سفر در منطقه شینگن به مدت حداکثر 90 روز در 6 ماه از سال است. این بازه زمانی زمانی محاسبه می شود که دارنده ویزا وارد کشورهای این منطقه می شود. ویزای شینگن چندگانه معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند تعداد ورودی MULT نمایش داده می شود.

 

ویزا با اعتبار سرزمینی محدود (LTV)

ویزای شینگن LTV یک ویزای موقت است که در شرایط خاص مانند پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شینگن شده اند صادر می شود. با این ویزا، مسافر می تواند در محدوده خاصی از منطقه شینگن سفر کند. با الصاق ویزای منطقه ای بر روی پاسپورت مسافر، او فقط مجاز است به همان کشوری که ویزا را از آن دریافت کرده یا به چند کشور محدود دیگر حوزه شنگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده است، سفر کند. بنابراین مسافر حق سفر به مناطق دیگر را ندارد. مدت زمان این نوع ویزا با توجه به شرایط متقاضی متفاوت است و می تواند به صورت ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت برای متقاضی صادر شود.

 

 ویزای شینگن نوع D - ویزای ملی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که با هدف و زمان خاصی مانند کار، تحصیل و یا اقامت دائم قصد سفر به منطقه شینگن را دارند. به عبارت دیگر، ویزای شینگن ملی برای افرادی صادر می شود که برای کسب و کار، تحصیل و یا برای مدت طولانی نیاز به اقامت در یکی از کشورهای اروپایی دارند و پس از مدت معینی به کشور خود بازگردند.

این نوع ویزا می تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. پس از اتمام مدت اعتبار آن، مسافر باید به کشور خود بازگردد. ویزای ملی تک و چندگانه عبارتند از:

 

  • ویزای شینگن نوع D - تک

این نوع ویزای ملی برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت محدود برای استفاده از خدمات پزشکی کشورهای شینگن و سپس بازگشت به کشور خود را دارند و به صورت تک ورودی صادر می شود.

 

  • ویزای شینگن نوع D - مولتی

متقاضی با داشتن ویزای چندبار ورود نوع D می تواند بدون نیاز به ویزای دیگر به تمامی کشورهای حوزه شینگن بدون محدودیت در اروپا سفر کند. متقاضیان ویزای نوع D شامل گروه های زیر هستند:

  • ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی که برای ارائه مهارت های خود به منطقه شینگن سفر می کنند.
  • دانشجویان بین المللی که برای پروژه های علمی و اهداف تحقیقاتی کمتر از یک سال به این منطقه سفر می کنند.
  • افرادی که برای کار یا تحقیق در موسسات معتبر به کشورهای شینگن سفر می کنند (سابقه شخصی و خانوادگی افراد بررسی می شود).
  • افرادی که به دلیل نیازهای پزشکی نمی توانند منطقه شینگن را ترک کنند.
  • دانشجویانی که قصد گذراندن دوره های تحقیقاتی یا آموزشی را در یکی از کشورهای شنگن دارند. در این صورت به آنها ویزای یک ساله اعطا می شود که قابل تمدید است.

 

 

شما می توانید برای دریافت ویزای شینگن متناسب با برنامه سفر خود، با کارشناسان قصران گشت در ارتباط باشید.

شماره تماس : 021886970

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mktC3J42
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه