پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیریت هزینه های سفر

سفر کردن مزیت های زیادی دارد. سفر با دوستان و نزدیکان مان لذت بخش است. سفر به شهرهای دیگر ما را با آداب و رسوم اقوام دیگر آشنا می کند. با در اختیار داشتن بودجه کافی می توانیم به شهر یا کشور مورد علاقه مان برویم، وسایل طبیعت گردی بخریم و در دل طبیعت کمپ کنیم با کلاس پروازی بیزینس یا فرست سفر کنیم یا در هتل های ۴ یا ۵ ستاره اتاق بگیریم. اما اگر بودجه کافی در اختیار نداشته باشیم، چه کاری از دستمان برمی آید؟

برای آن که بتوانید با بودجه محدودی که در اختیار دارید، به سفر مورد علاقه تان بروید، لازم است که بدانید چگونه می توان هزینه های سفر را مدیریت کرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نکات مهمی را در این زمینه برای شما مطرح کنیم.

 

وسیله حمل و نقل ارزان انتخاب کنیم

 بسته به مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، می توانید از وسایل حمل ونقل مختلفی نظیر هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنید.

 استفاده از هرکدام از این وسایل مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. درصورتی که می خواهید در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید لازم است که با انواع این وسایل و عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی آن ها آشنا باشید.

 قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی نظیر ایرلاین، زمان خرید بلیط، کلاس پروازی و مقصد سفر بستگی دارد. کلاس پروازی بلیط های هواپیما به سه دسته اکونومی و بیزینس و فِرست تقسیم بندی می شود. کیفیت صندلی، کیفیت خدمات و امکانات کلاس بیزینس از اکونومی و کلاس فرست از بیزینس بیشتر است. افزایش کیفیت خدمات باعث افزایش قیمت بلیط نیز می شود. اگر مایل به خرید بلیط هواپیما هستید روی لینک روبرو کلیک کنید: https://safarmarket.com/flights

قیمت بلیط قطارها نیز به عوامل مختلفی نظیر شرکت ریلی، زمان خرید بلیط و تعداد ستاره های قطار، اتوبوسی یا کوپه ای بودن قطار بستگی دارد. قطارهای فعال در مسیر ریلی کشور به قطارهای سه ستاره، چهارستاره و پنج ستاره (لوکس) تقسیم بندی می شود. هرچه تعداد ستاره های یک قطار بیشتر می شود، امکانات، خدمات و در نتیجه قیمت بلیط آن نیز افزایش پیدا می کند. قیمت بلیط قطارهای اتوبوسی از کوپه ای کمتر است. همچنین قیمت بلیط قطارهای کوپه ای 4 تخته در مقایسه با قطارهای کوپه ای 6 تخته کمتر می شود. پس خرید اینترنتی بلیط قطار می تواند راهی آسان و ارزان برای سفر باشد اما بستگی به نوع قطار دارد.

 قیمت بلیط اتوبوس نیز به عوامل مختلفی نظیر شرکت اتوبوسرانی و معمولی یا وی آی پی بودن اتوبوس بستگی دارد. اتوبوس های وی آی پی صندلی راحت تری دارند، دستگاه تهویه مطبوع آن ها بهتر است و معمولاً پشت صندلی ها مانیتور وجود دارد. قیمت بلیت های اتوبوس های وی آی پی از معمولی بیشتر می شود.

 برای سفر با خودروی شخصی نیز هزینه هایی نظیر بنزین، سرویس و تعمیرات ماشین برای سفر داخلی و هزینه های مربوط به گواهی نامه بین المللی، کاپوتاژ و عوارض خروج از کشور برای سفر خارجی وجود دارد.

هزینه های سفر

با تور سفر کنیم

شاید پیش خود فکر کنید که خرید تورهای گردشگری می تواند هزینه های سفرمان را بیشتر کند، اما به این نکته دقت کنید که با خرید تور گردشگری به راحتی می توانید هزینه های سفر خود را مدیریت کنید. چراکه خدماتی که در یک تور به فروش می رسد اکثر هزینه های سفر شما را پوشش می دهد. در نتیجه به راحتی می توانید برای رفتن به یک سفر خارجی یا داخلی هزینه های خود را مدیریت کنید و بدانید به چه مقدار پول نیاز دارید.

 همچنین با پرداخت اکثر هزینه های سفر می توانید هزینه های مربوط به بازدید از جاذبه های گردشگری مقصد و تجربه کردن تفریحات آن شهر را نیز به طور جداگانه ذخیره کنید.

البته راه دیگری نیز برای مدیریت هزینه های سفر وجود دارد. سفرتان را خودتان برنامه ریزی کنید. در نتیجه می توانید در هزینه های سفر تا جای ممکن صرفه جویی کنید.

اگر این راه را انتخاب کرده اید، برای آنکه مدیریت درستی در میزان مخارج سفرتان داشته باشید، نکات بعدی مقاله را با دقت بخوانید.

بازار آنلاین سفرمارکت

اقامتگاه ارزان بگیریم

درهنگام مدیریت هزینه های سفرتان به نوع اقامتگاه ها توجه ویژه ای داشته باشید. اقامتگاه ها انواع مختلفی دارند که ازجمله آن ها می توان به هتل، اقامتگاه بین راهی(متل)، هتل آپارتمان، هاستل، اقامتگاه بوم گردی، ویلا، سوئیت و انواع دیگر اقامتگاه ها اشاره کرد. قیمت اقامتگاه ها بسته به امکانات، خدمات، موقعیت قرارگیری، بزرگی یا کوچکی شان و موارد دیگر متفاوت می شود.

 

هزینه غذا را مدیریت کنیم

 درصورتی که می خواهید هزینه های سفر خود را مدیریت کنید، می توانید چند راه زیر را در پیش بگیرید:

 غذایتان را خودتان درست کنید. اگر در اقامتگاه های بوم گردی اتاق بگیرید یا هتل آپارتمان را برای اقامت خود انتخاب کنید، در کنار تمام امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهند، یک آشپزخانه نیز به شما داده می شود تا بتوانند غذایتان را خودتان درست کنید.

 از غذاخوری های محلی یا باجه های فروش غذاها استفاده کنید. اگر دوست دارید از غذاهای محلی مقصد سفرتان امتحان کنید، می توانید از غذاخوری های خیابانی یا باجه های غذا در کنار بازارهای آن شهر غذا بگیرید.

 غذاهای آماده بگیرید. یکی از راه هایی که از طریق آن می توانید در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید، خرید غذاهای آماده است. غذاهای آماده و نیمه آماده را می توانید از سوپرمارکت های مقصد مورد نظرتان تهیه کنید.

 

سوغاتی ارزان بخریم

 برای اینکه بتوانید هزینه های سفرتان را مدیریت کنید، به جای خرید کالاهای لوکس و لباس های گران قیمت سوغاتی های ارزان و صنایع دستی را برای عزیزانتان خریداری کنید.

 

زمان مناسب سفر

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث صرفه جویی در میزان هزینه های سفرتان می شود، انتخاب زمان مناسب برای سفر کردن است. قبل از آن که اقدام به سفر کردن کنید، بهتر است که با فصل سفر مقصد مورد نظرتان آشنا شوید. فصل سفر را می توان به دو بخش فصل شلوغی سفر و فصل خلوتی سفر تقسیم بندی کرد. در فصل شلوغی سفر میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص افزایش پیدا می کند و در نتیجه قیمت نهایی محصولات سفر نظیر اقامتگاه، وسایل حمل ونقل و غذا و رستوران در آن شهر افزایش پیدا می کند. این فصل لزوماً یک فصل خاص نظیر بهار و تابستان نیست معمولاً زمان هایی است که آب وهوای آن مقصد بسیار مطبوع و دل پذیر می شود. در کشور ما تعطیلات نوروز را می توان فصل شلوغی سفر برای اکثر مقاصد گردشگری داخلی در نظر گرفت.

از طرف دیگر، فصل خلوتی سفر به زمان های اطلاق می شود که میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد خاص کاهش پیدا می کند. این کاهش در تقاضا باعث کاهش قیمت های محصولات سفر نیز خواهد شد. این مدت زمان معمولا به خاطر بد شدن آب وهوای مقصد یا نبود هیچ گونه رویداد فرهنگی در آن مقصد اتفاق می افتد.

 

وبسایت مناسب خرید

یکی از راه حل ها برای کم کردن هزینه های سفرتان، انتخاب وب سایت مناسب برای خرید محصولات گردشگری است. بهتر است که به جای سر زدن به وب سایت های مختلف فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار، اقامتگاه و تور گردشگری به بازار آنلاین سفرمارکت مراجعه کنید. در این بازار آنلاین می توانید لیستی از محصولات گردشگری مورد نظرتان را در یک صفحه و یک جا مشاهده کنید و با مقایسه قیمت، خدمات و امکانات هرکدام، مناسب ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NAqMLbpf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه