جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

با افزایش سطح آلودگی هوای اطراف، بسیاری از مشکلات تنفسی را افزایش می دهد. در حالی که نهادهای نظارتی بهداشتی بر روی بهترین راه حل های ممکن کار می کنند، انسان ها باید برای کمک به کاهش سطح آلودگی اقداماتی را جهت کنترل انجام دهند. نگهداری بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا در داخل خانه نه تنها ارزان ترین روش بهبود کیفیت هوا است، بلکه می تواند سلامت روان شما را نیز بهبود بخشد.

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز امروزه به شکل وسیعی در همه ی مناطق مسکونی قابل اجراست تا در نهایت ضمن تامین اهداف زیباشناختی، نیازهای فرهنگی، روحی و تفریحی انسان ها را فراهم کند.

با آنکه دولت و ناظران بهداشتی سعی در ارائه راهکار برای تصفیه هوا دارند ولی عملا کسی نمی تواند در مورد هوایی که در خارج از منزل تنفس می کند کار زیادی انجام دهد، اما مطمئناً می تواند با کمک طراحی فضای سبز سطح اکسیژن را در داخل خانه افزایش داد.

طراحی فضای سبز را می توان به راحتی از فضای داخلی خانه شروع کرد و با قرار دادن چند گلدان گل ضمن زیبایی محیط، هوای داخل منزل را نیز تصفیه کرد.

گیاهان، تصفیه هوا را با سرعت کمی انجام می دهند؛ بنابراین به تعداد زیادی گیاه نیاز است تا هوا تصفیه شود. با توجه به فضای محدود خانه طراحان فضای سبز با ایجاد دیوار سبز یا طراحی های منحصر به فرد این مشکل را رفع می کنند.

پرفروش ترین گل های آپارتمانی

تحقیقات نشان داده که با استفاده از گیاه رونده روی دیوار در طراحی دیوار سبز یا قرار دادن چندین گلدان در منزل می توان ضمن گردش هوا، گازهای شیمیایی و فرار محیط را جذب کرد و اکسیژن محیط را افزایش داد. دیوار سبز طراحی شده در کنار تصفیه هوا زیبایی و چشم انداز خیره کننده ای به فضاهای مدرن و بی روح منازل می بخشد.

 

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا

برای اینکه به خانه خود نفسی سالم بدهید، در اینجا لیستی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا که جزو پرفروش ترین گل های آپارتمانی هستند آورده شده است.

1-     پوتوس:

 پوتوس گیاهی با شاخ و برگ زیبا و با رشد سریع است. مراقبت از پوتوس بسیار آسان است! این یک گیاه برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه عالی است. در مطالعه هوای پاک ناسا برای پاکسازی هوا از بنزن، فرمالدئید، تولوئن، مونوکسید کربن و زایلن امتیاز بالایی کسب کرد.

پوتوس

2-     کروتون:

 این گیاه به دلیل زیبایی رنگ و فرم خاص برگ هایش جزو گیاهان آپارتمانی محبوب می باشد. این گیاه جزو درختچه های همیشه سبز نیز به شمار می رود.

 

3-     گیاه فیکوس:

 که معمولاً به عنوان انجیر گریان شناخته می شود، برگ های پهنی دارد و جزو گیاهان مقاوم است. گیاهی زیبا برای تصفیه هوا است.

 

4-     آلوئه ورا:

 گیاهی بدون ساقه یا ساقه کوتاه است و جزو گیاهان دارویی نیز به حساب می آید. این گیاه برای تصفیه هوا بسیارعالی است، زیرا بنزن و فرمالدئید را از هوا حذف می کند. همچنین برای آزاد کردن اکسیژن در شب شناخته شده است.

5-     گیاه گندمی یا عنکبوتی:

 یکی از ساده ترین گیاهان داخلی برای رشد است. گیاه عنکبوت برای بهبود کیفیت هوا با فیلتر کردن مونوکسید کربن، فرمالدئید و بنزن شناخته شده است. این گیاه همچنین به خاطر پخش حالات شاد و کمک به مدیریت اضطراب و استرس معروف است.

 گیاه گندمی

6-     گیاه سانسوریا (گیاه ماری):

یکی از محبوب ترین گیاهان داخل خانه است. نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و به راحتی خراب نمی شود.

7-     گیاه ریحان:

به عنوان ملکه گیاهان شناخته می شود و فواید متعددی برای سلامتی دارد. نگهداری از گیاه ریحان در داخل خانه باعث افزایش عرضه اکسیژن می شود زیرا 20 ساعت در روز اکسیژن می دهد. همچنین گازهای مضر مانند مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد را از هوا جذب می کند.

8-     نخل آرکا یا اریکا:

نه تنها برای تصفیه هوا شناخته شده است، بلکه به رشد مناسب کودکان و جنین نیز کمک می کند. نگهداری از این گیاه در خانه به تقویت سیستم عصبی نیز کمک می کند.

9-     گیاه بامبو:

تولوئن را از هوا خارج می کند که مایعی بی رنگ با بوی تند است و اثرات مضری مانند سوزش بینی، چشم و گلو دارد.

10-دیفن باخیا و تصفیه هوا

دیفن باخیا یا عصای خنگ (در صورت خوردن این گیاه قدرت تلکم از بین می رود) یک گیاه آپارتمانی خیره کننده است که به خاک سبک و با زهکشی مناسب نیاز دارد. شاخ و برگ این گیاه به حذف سموم از هوا از جمله زایلن کمک می کند تا هوای تنفسی تمیز را در خانه تان ارائه دهد.

گیاهان دیفن باخیا برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه عالی هستند زیرا برگ های بزرگ آن در فیلتر کردن آلاینده ها بسیار کارآمد هستند. با این حال، توجه داشته باشید که این گیاه آپارتمانی زیبا می تواند برای افراد و حیوانات خانگی سمی باشد.

این گیاهان آپارتمانی که به راحتی رشد می کنند دارای برگ های سبز با لکه های کرمی یا زرد هستند. از آنجایی که عصای گنگ به صورت عمودی رشد می کنند، برای قرار دادن در یک دیوار اتاق خواب خالی یا در یک گوشه سایه بسیار عالی هستند.

گیاهان تصفیه کننده هوا

همه ما می دانیم گیاهان دی اکسید کربن می گیرند و اکسیژن آزاد می کنند. همچنین می دانیم که گیاهان بیشتر در طول روز اکسیژن تولید می کنند و این روند در شب برعکس می شود.

با این حال، برخی از گیاهان تمایل به تولید اکسیژن در شب نیز دارند. کاشت این نمونه های "ویژه" در منزل می تواند تنوع خاصی را به خانه شما بیافزاید و در عین حال کیفیت هوا را در شب بهبود بخشد.

مطالعه هوای پاک ناسا نشان داد که بسیاری از گیاهان خانگی معمولی راهی طبیعی برای حذف سموم از هوا از جمله بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن و غیره (مواد شیمیایی که اغلب در پاک کننده ها یافت می شوند) ارائه می دهند. در این مقاله سعی شد بهترین گیاهان برای تصفیه هوا معرفی گردد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tiQsFjRI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه