شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت پنوال

1 سال پیش ( 1401/11/17 )
 

شیر توپی نوعی شیر صنعتی ربع گرد است که با نام شیر گازی یا بال ولو نیز شناخته می شود. شیرهای توپی از مهم ترین شیرآلات صنعتی برای تنظیم جریان سیالات به خصوص در پتروشیمی هستند. این نوع شیرها بسیار مقاوم و کاربردی تر از شیرهای کروی و دروازه ای می باشند. عملکرد خوب شیرهای توپی باعث شده در صنعت بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. اگر می خواهید با مزایا و معایب شیر توپی و دیگر تجهیزات شرکت پنوال از جمله: اکچویتور برقی، اکچویتور پنوماتیک، و اکچویتور خطی آشنا شوید، در این مقاله از شرکت پنوال همراه ما باشید.

ساختار شیرهای توپی

شیرهای توپی در دسته ی شیرهای قطع و وصل قرار می گیرند. به این معنی که، در حالت نیمه باز دچار آسیب خواهند شد. انسداد و اتصال جریان در شیر توپی، توسط یک کره سوراخ دار انجام می شود. هنگامی که دسته ی شیر در جهت جریان باشد؛ شیر باز است و هنگامی که دسته عمود بر جریان باشد؛ شیر بسته خواهد بود. حرکت ۹۰ درجه دسته، باعث قطع و وصل جریان می شود. به همین دلیل به آن ها شیرهای ربع گرد نیز می گویند.

جنس کره داخل شیر از فولاد ضد زنگ و جنس نشیمنگاه آن از مواد نرمی مثل تفلون است. طول عمر این شیرها بسیار زیاد می باشد. به طوریکه با گذشت زمان، بهتر و نرم تر کار می کنند. به همین خاطر این نوع شیر کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. اگر شما نیز برای صنعت خود به شیر توپی و دیگر تجهیزات صنعتی مثل اکچویتور برقی، اکچویتور خطی، اکچویتور پنوماتیک و یا شیر برقی نیاز دارید، به وب سایت شرکت پنوال مراجعه کنید.

شیر توپی

مزایای شیرهای توپی

شیر توپی به طولانی بودن عمر معروف بوده و از آب بندی بالایی برخوردار می باشد. یعنی احتمال نشتی در آن ها بسیار کم است. حتی اگر شیرها برای مدت طولانی بدون استفاده باشند، آب بندی آن ها دچار مشکل نخواهد شد. از این شیرها حتی زمانی که جریان دارای ناخالصی هست، نیز می توان استفاده کرد. زیرا؛ در قسمت ورودی توپی قابلیت جداسازی ذرات وجود دارد.

  • شیرهای توپی مقرون به صرفه هستند و نصب و استفاده از آن ها بسیار آسان است.
  • شیر توپی نسبت به بقیه انواع شیرها، به نیروی کمتری برای باز و بسته کردن نیاز دارند.
  • شیرهای توپی از نظر اندازه و شکل متنوع هستند و همچنین سبک، کوچک و مقاومند.
  • مقاومت جریان در شیرهای توپی در حالت تماما باز، کمتر از شیرهای دروازه ای است.
  • شیر توپی به راحتی در ترکیب با اکچویتور برقی تبدیل به شیر برقی می شود.

برای بهره مند شدن از مزایای شیرهای توپی در صنایع خود، بهترین کیفیت این شیرها را از شرکت پنوال تهیه کنید. با مراجعه به سایت این شرکت، انواع اکچویتورهای برقی ، اکچویتور پنوماتیک و دیگر اکچویتورهای خطی را نیز می توانید تهیه کنید.

انواع شیرهای توپی موجود در کمپانی پنوال

شیر توپی بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی می شود. در ادامه این محتوا به هر یک از این معیارها پرداخته ایم:

بر اساس طراحی: شیرهای فلوتینگ یا شناور، شیرهای ترونیون و دابل بلک اند بلید یا شیر انسداد و تخلیه در این دسته قرار می گیرند.

بر اساس تعداد پورت ها: نوع استاندارد شیر توپی دارای دو پورت (یک ورودی و یک خروجی) است. اما شیرهای سه طرفه (یک ورودی و دو خروجی) نیز موجود هستند.

بر اساس سایز مجرا: دو نوع مجرای کامل و مجرای v شکل می باشند.

بر اساس مونتاژ بدنه: بدنه ی یکپارچه که بدنه کره از یک قطعه استیل یا فورج ساخته شده و بدنه ی دو یا سه قطعه که حاصل از مونتاژ دو یا سه قسمت است.

بر اساس مدخل توپ: ورودی شیر توپی می تواند جانبی یا ورودی بالایی باشد.

بر اساس جنس سیت: از جنس فلز یا تفلون هستند.

بر اساس متریال بدنه: به چهار نوع فولادی، پلیمری، برنجی و استنلس استیل تقسیم بندی می شوند.

شرکت پنوال با ثبت برند بین المللی و کیفیتی بی نظیر انواع این شیرها و شیرهای برقی و انواع اکچویتور پنوماتیک، اکچویتور خطی و اکچویتور برقی را تولید می کند.

مزایای شیرهای توپی

کاربرد شیرهای توپی

صنعت کشاورزی و آبیاری: این محصول نقش مهمی در آبیاری مخصوصا آبیاری زیرزمینی، آبیاری قطره ای و به طور کلی آبیاری مدرن دارد.

صنایع شیمیایی: به دلیل فشار بالای سیالات و خورنده بودن آن ها، شیر توپی با جنس استیل در این صنعت بسیار کاربردی است.

کشتی ها: شیرهای توپی از جنس فولاد برای سیستم کنترل بخار و فاضلاب کشتی ها استفاده می شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این شیرها در صنایع دیگر نیز کاربردی هستند. اما اگر شما به شیرآلات صنعتی دیگر مثل شیر برقی نیاز دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت پنوال از انواع و قیمت آن ها مطلع شوید.

ترکیب اکچویتور برقی با شیرهای توپی

ترکیب شیرهای توپی هم با اکچویتور برقی و هم پنوماتیک ممکن است. متصل کردن یک اکچویتور برقی به شیر توپی، این امکان را به شما می دهد که از راه دور جریان شیر را کنترل کنید. در این وضعیت موتور الکتریکی، انرژی دریافتی را به انرژی چرخشی در شیر تبدیل کرده تا جریان را قطع و وصل کند. انرژی موتور الکتریکی از جریان متناوب یا جریان مستقیم تامین می شود. محفظه ی موتور درون اکچویتور برقی بسیار محکم و مقاوم بوده و قادر است اجزای دیگر مثل چرخ دنده ها، سوئیچ ها و سیم کشی و... را در خود جای می دهد. ارتباط بین اکچویتور برقی و شیر از طریق یک رابط اتصال سازگار مثل استاندارد5211 ISO می باشد. اکچویتور برقی و شیرهای توپی برند پنوال را به راحتی و با قیمتی باورنکردنی، از سایت پنوال سفارش دهید.

خرید شیرهای توپی کمپانی پنوال

شیر توپی پنوماتیک

در ترکیب اکچویتور پنوماتیک با شیر توپی از فشار هوا برای اتصال و انسداد شیر استفاده می شود. عملکرد آن ها از طریق مکانیزم رک و پینیون است که شامل دنده ی خطی و دنده ی دایره ای است. کنترل اکچویتور پنوماتیک برای باز و بسته کردن شیر با تنظیم فشار هوا امکان پذیر شده است. در این حالت می توان بدون نیاز به اپراتور، جریان را به صورت اتوماتیک کنترل کرد. اکچویتور پنوماتیک با تبدیل انرژی باد به انرژی مکانیکی، کره ی داخلی را ۹۰درجه چرخانده و جریان را قطع و وصل می کند. از شیرهای توپی پنوماتیک در صنایعی که سرعت قطع و وصل اهمیت دارد، استفاده می شود. ترکیب شیر توپی با اکچویتور برقی و اکچویتور خطی نیز امکان پذیر است. اگر قصد ساختن شیرهای توپی پنوماتیکی را دارید، می توانید به سایت پنوال مراجعه کنید و اکچویتور پنوماتیک و شیر مورد نظر را خریداری فرمایید.

کمپانی پنوال و خرید شیرهای توپی

کمپانی پنوال یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده انواع تجهیزات صنعتی می باشد. شرکت پنوال باتجربه چهل ساله در زمینه تجهیزات صنعتی و ثبت برند رسمی و بین المللی پنوال اقدام به تولید انواع اکچویتور برقی، اکچویتور خطی، اکچویتور پنوماتیک، شیر برقی و شیرهای توپی کرده است. محصولات این کمپانی کیفیتی بی نظیر در مقابل قیمتی مناسب دارند. برای حفظ هزینه و طول عمر تجهیزات خود، باید از برندهای با کیفیت و معتبر استفاده کنید. بی شک، برند پنوال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. بنابراین؛ پس از این معرفی هر چه سریع تر سفارش خود را در سایت پنوال ثبت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zDEpS3ZX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه