جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت اسید فسفریک در بورس

1 سال پیش ( 1401/11/19 )
 

منشا اصلی پیدایش بازار بورس در سرار جهان، مبتنی بر مفهوم شراکت و تقسیم منافع حاصل از آن در میان تمامی مردم خواهد بود. در واقع، این مفهوم ساده به افراد کمک می کند تا با سرمایه های اندک خود در طرح های بسیار بزرگ مشارکت نمایند و به نسبت سرمایه خود از سود حاصله بهره مند شوند. در این مقاله قصد داریم راجع به معرفی اسید فسفریک، قیمت اسید فسفریک در بورس، روش تولید آن و کاربر های آن صحبت کنیم تا با آگاهی کامل بخش اسید فسفریک در بورس سرمایه گذاری کنید.

اسید فسفریک

معرفی اسید فسفریک

فسفریک، اسیدی غیر آلی و یکی از پر مصرف ترین ها در صنعت است که نام دیگر آن اسید معدنی یا اسید فسفر می باشد. در مورد خصوصیات ظاهری آن می توان گفت که شفاف، بی بو و دارای طعمی تند می باشد. فسفریک در دو نوع صنعتی و خوراکی تولید خواهد شد که درجه خلوص فسفریک اسید خوراکی 85 درصد و فسفریک صنعتی 80 درصد است؛ همچنین فسفریک اسید از جمله مهم ترین محصولات در صنعت مواد شیمیایی نیز است. اسید فسفریک در تولید نوشیدنی های گازدار، پاک کننده های صابونی و غیر صابونی، خوراک دام و دارو سازی، تولید کود های شیمیایی و ... نقش بسزایی دارد.

اسید فسفریک در بورس

قیمت اسید فسفریک در بورس ممکن است با قیمت این محصول در لحظه در بازار ایران که هم میتواند فروش آنلاین از وب سایت های معتبر و هم در فروشگاه ها و نمایندگی های فروش این محصول باشد، مقداری متفاوت باشد چون قیمت این کالا در بورس به مواد اولیه آن بستگی دارد که با نوسانات دلار برای خریدارن ایرانی ممکن است نرخ آن بالا و پایین شود.

اسید فسفریک با توجه به کاربرد های گسترده در زمینه صنعتی، خوراکی، پزشکی و کشاورزی و ... به فروش خواهد رسید. فروش اسید فسفریک در مراکز عرضه مواد شیمیایی انجام می شود. اما خریدار برای خرید این مواد، حتما باید از کیفیت و مرغوب بودن کالا اطمینان پیدا کند. حوزه های استفاده از اسید فسفریک بسیار حساس می باشد و کیفیت محصول از اهمیت بسیار بالایی برای حصول نتیجه دلخواه و مطلوب برخوردار است. باید به این نکته توجه داشته باشید که مرکز فروش مواد شیمیایی مدنظرتان، سابقه طولانی و درخشان در زمینه عرضه چنین محصولاتی داشته باشد و خوش نامی و اصالت از ویژگی های بارز آن محسوب شود.

امروزه سایت های معتبر فراوانی در این زمینه فعالیت می کنند که با مراجعه به آن ها، به راحتی می توانید اسید فسفریک را تهیه نمایید. بسته بندی های اسید فسفریک که در بازار موجود می باشند، گالن های 35 کیلویی، بشکه های 330 کیلویی و مخزن های 1650 کیلویی هستند. بسیاری از مراکز فروش، اسید فسفریک خوراکی 85 درصد عرضه می کنند. این اسید فسفریک خوراکی، تولید کشور چین می باشد.

تولید اسید فسفریک

سنگ های فسفات، عموما به صورت هیدروکسیدی و فلوریدی هستند. همچنین آپاتیت مهم ترین سنگ فسفات می باشد که برای تولید اسید فسفریک صنعتی و خوراکی از آن استفاده خواهد شد. در این سنگ، ناخالصی های بسیاری وجود داشته که می تواند کارایی اسید فسفریک را بسیار کم کند. همچنین این ناخالصی ها باعث خورندگی بیشتر مواد توسط این اسید خواهند شد. اسید فسفریک از دو روش مرطوب و گرمایی تولید خواهد شد که در ادامه این دو روش را برایتان شرح داده ایم تا قبل از خرید اسید فسفریک در بورس با آن کاملا آشنایی داشته باشید.

روش مرطوب

در این روش، ابتدا سنگ فسفات خشک را می شکنند و سپس در راکتور به همراه سولفوریک اسید واکنش خواهند داد. کلسیم موجود در این سنگ، سبب تولید اسید فسفریک و کلسیم فسفات شده که گچ نامیده می شود. در نهایت، گچ را با استفاده از فیلتراسیون از محلول واکنش جدا خواهند کرد. کاربرد تولید اسید فسفریک به روش مرطوب، بیشتر برای تولید اسید فسفریک مورد نیاز برای کود می باشد. در این روش، اسید تولیدی دارای خلوص نسبتا پایینی بوده که با تبخیر بخار آب موجود، خلوص آن را افزایش خواهند داد.

روش گرمایی

در تولید اسید فسفریک در روش گرمایی، ابتدا عنصر فسفر را می سوزانند و محصول آن را با آب حل خواهند کرد. سپس ماده حاصل از این فرایند، اسید فسفریک می باشد. این روش دارای خلوص بیشتری خواهد بود و کاربرد روش گرمایی بیشتر برای تولید اسید فسفریک نیاز برای صنایع بهداشتی، دارویی، غذایی و نوشیدنی خواهد بود.

کاربرد های اسید فسفریک موجود در بورس چیست؟

امروزه بیشترین کاربرد اسید فسفریک، در صنعت کود برای کشاورزی می باشد. بیش از 90 درصد اسید فسفریک تولیدی مختص به تولید کود می باشد. اما از اسید فسفریک در صنایع گوناگون هم استفاده خواهد شد که در ادامه راجع به 8 کاربرد آن در تمامی صنایع بیشتر توضیح می دهیم؛ همراه ما باشید.

اسید فسفریک در بورس

·         اسید فسفریک در شوینده ها

 اسید فسفریک در شوینده ها به عنوان نرم کننده مورد استفاده قرار می گیرد. فسفات تولیدی از اسید فسفریک در آب، می تواند یون های کلسیم و منیزیم را در خود حل نماید و باعث کارایی بهتر صابون و شوینده ها برای پاکیزگی شود.

·         اسید فسفریک در کشاورزی

اسید فسفریک یک جزء اصلی برای ساخت تریپل سوپر فسفات، آمونیوم فسفات و کودهای NPK برای کشاورزی می باشد. به همین علت، این اسید یک ماده اولیه اصلی برای تولید کود خواهد بود. همچنین از اسید فسفریک برای تنظیم کردن مقدار PH خاک نیز استفاده می کنند. در این کاربرد که بیشتر در مناطق گرمسیری مشاهده خواهد شد، اسید فسفریک را به صورت مستقیم به خاک اضافه کرده تا خاک غنی شود و بتواند گیاهان را به ثمر برساند.

·         اسید فسفریک در متالوژی

محلول های فسفات اسید فسفریک، برای محافظت از خوردگی فولاد و آلومینیوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

·         اسید فسفریک در مواد شیمیایی

اسید فسفریک در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست، حذف رسوبات معدنی، تصفیه آب آشامیدنی و تولید واکس و رنگ و ... نقش بسزایی دارد. همچنین اسید فسفریک برای تولید نمک های فسفات و هیدروژن هالید ها  مورد استفاده قرار می گیرد.

·         اسید فسفریک در پزشکی

از اسید فسفریک برای تولید روی فسفات استفاده خواهد شد که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این اسید، برای تمیز و صاف کردن دندان ها نیز به کار می رود. علاوه بر این، نمک های فسفات در کاهش درد دندان های حساس نیز بسیار موثر می باشند. از طرفی از این اسید در ایمپلنت های فلزی استفاده خواهد شد تا بهتر به بافت چسبندگی پیدا کنند.

·         اسید فسفریک در لبنیات

 اسید فسفریک خوراکی در پنیر نیز برای تولید یک محصول مرغوب و ماندگار استفاده می شود. همچنین مشتقات این اسید در مابقی تولیدات لبنی نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

·         اسید فسفریک در تولید بیکینگ پودر

از واکنش اسید فسفریک با جوش شیرین، بیکینگ پودر به وجود می آید. این بیکینگ پودر تولید شده، نیز در محصولات نانی، کیک پزی و شیرینی پزی مورد استفاده فرار می گیرد.

·         اسید فسفریک در غذا های فراوری شده

گوشت های فراوری شده دارای مقداری فسفات می باشند. از اسید فسفریک برای بهبود طعم و حفظ رطوبت غذا نیز استفاده خواهند کرد. نمک هایی که در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند عبارت اند از : هگزا متا فسفات، دی کلسیم فسفات و تری سدیم فسفات می باشند.

جمع بندی

در این مقاله، پی بردیم که برای خرید اسید فسفریک در بورس لازم است که نیاز به اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه گذاری سودآوری داشته باشیم. همچنین دانستیم که قیمت اسید فسفریک در بورس بسته به نوع این اسید می باشد. و امروزه سایت های فراوانی در این زمینه فعالیت می کنند که پس از اطمینان از معتبر بودن سایت، می توانید اسید فسفریک مورد نظرتان را خریداری کنید و یا در بورس سرمایه گذاری نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vaSouDI2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه