جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در این نوشتار، تام دنیس، مدیرعامل موسسه متخصصان تغییر فرهنگ و توسعه رهبری سازمانی، Serenity in Leadership، ۱۰ روند برتر رهبری سازمانی خود را که احتمالا در سال ۲۰۲۳ تجربه خواهیم کرد، مورد بحث قرار می دهد. پس از یک سال فوق العاده پر فراز و نشیب دیگر در سال ۲۰۲۲ و رکودی که در راه است، رهبران کسب و کار تلاش کرده اند کشتی را برای عبور از زمان های دشوار در مسیر و جهت مدنظر نگه دارند، اما بسیاری از آنها تصمیم می گیرند کاری بیش از زنده ماندن انجام دهند و قصد دارند با تمرکز بیشتر بر فرهنگ، نوآوری و نگاه بلندمدت، به شکوفایی و رونقی فراتر از سود بازگردند. این موارد تغییراتی در رفتار و عملکرد رهبری سازمانی خوب هستند که احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد آن خواهید بود.

۱. راویان رویاپرداز

من اخیرا با دین کارتر مدیر منابع انسانی و خدمات مشترک جهانی در شرکت پیشگام پاتاگونیا، مصاحبه کردم. او گفت: «برای من یک رهبر سازمانی کسی است که دیدگاه متقاعد کننده ای نسبت به آینده داشته باشد. این رهبران سازمانی، همچنین می دانند که دستیابی به چشم انداز آنها همیشه باید ممکن باشد و تیم باید بتواند اقداماتی را که می توان برای رسیدن به آن انجام داد، به وضوح مشاهده کنند.» دین کارتر، استدلال می کند که رهبران سازمانی رویاپرداز، راه بهتری برای انتقال ماموریت و اهداف خود دارند و می توانند روایت و داستان خود را به گونه ای بیان کنند که باعث شود افراد بخواهند بخشی از تحقق آن چشم انداز باشند.

۲. همسانی حرف و عمل

رهبران کسب و کار مرتبا نیاز به بررسی مجدد دارند که آیا در مسیر درست قرار دارند و همچنان با بیانیه ماموریت، ارزش ها و هدف خود همسو هستند و با شفافیت کسانی را که در خط مقدم هستند، رهبری می کنند. در دوران پر فراز و نشیب فعلی، ما بیش از هر زمان دیگری به رهبران سازمانی مسوول نیاز داریم. مطالعه اخیر روی نزدیک به ۷۰۰ شرکت آمریکایی نشان داد که همبستگی کمی بین ارزش های شرکت و ادراک کارکنان از سازمان وجود دارد، بنابراین، این امر باید در آینده نزدیک تغییر کند.

۳. تدبیرگرانی عالی برای آینده

رهبران سازمانی درک می کنند که باید محل کار ترکیبی را دوباره ایجاد کنند، جایی که کارکنان می خواهند در آنجا باشند، دوستان را ببینند، ایده ها را کشف کنند، تفاوت ایجاد کنند، یاد بگیرند و معنا پیدا کنند. این کارها را به خوبی انجام دهید تا مشکلات نگهداشت کارکنان کاهش یابد. اگر کارکنان متعهد، در حال یادگیری و لذت بردن مستمر از کار خود باشند، در مواقع بروز بحران شانس نگهداشت آنها بیشتر است.

۴. پرورش دهندگان

این به مفهوم اتخاذ خط محکمی در تقسیم مسوولیت ها، کاهش سمی بودن محیط کار و فرسودگی شغلی در محل کار، و خواستن بهترین ها برای سلامت روحی و جسمی همکاران است.

۵. هوش فرهنگی بالا

مدیران ارشد و سهامداران، به عنوان یک الگو برای چشم انداز، هدف و فرهنگ شرکت عمل می کنند و ۷۵۰ درصد تفاوت در سود در شرکت هایی با فرهنگ همسو و بالغ در مقابل شرکت هایی که در پرورش فرهنگ خود شکست می خورند، وجود دارد. هوش فرهنگی (CQ)، مهارتی است که به آسانی، آموخته و توسعه می یابد، اما بسیار مهم است.

۶- ساخت تیم های بهتر

رهبران سازمانی که مدیران ارشد اجرایی با عملکرد بالا دارند، می گویند ۴۲ درصد در مدیریت طرح های پیچیده، ۳۱ درصد در انتقال ارزش به سهامداران و ۳۰ درصد در جذب استعدادهای برتر موثر هستند.

۷- نوآوران

تکنولوژی همیشه در حال تکامل است و فرصت های جدیدی را به مدیران عاملی ارائه می دهد که به دنبال تغییر در کسب و کار خود هستند. رهبران کسب و کار به دنبال نوآورانی با تجربه در زمینه نرم افزارها خواهند بود و کسانی که می خواهند استفاده از هوش مصنوعی را در زمینه های مسوولیت پذیری، قابل اعتماد بودن و اخلاق حرفه ای جست وجو، کشف و بررسی کنند. روند نشان دهنده این است که تعداد فزاینده ای از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشدباید تجربه نرم افزاری داشته باشند.

۸- توانمندسازان

بهترین رهبران سازمانی کسانی هستند که کارکنان و افراد تیم خود را در راستای گرفتن تصمیم خوب و مناسب توانمند می کنند. رهبران سازمانی باید خود توانمند شوند، توانمند سازی کنند، روحیه ساز باشند و کاری کنند که تیمشان احساس مسوولیت کند.

۹- برنامه موفقیت شفاف

رهبران کسب و کار ۲۰۲۳ درک می کنند که برای بهبود و رشد خود باید به حرف دیگران گوش کنند و از آنها یاد بگیرند. ما به سادگی نمی توانیم همه این کارها را خودمان انجام دهیم. این رهبران همچنین می دانند که در برخی از مراحل کسی هست که بهتر از آنها توانایی انجام کاری را خواهد داشت و تقسیم قدرت به نفع همه از جمله خود آنهاست. رهبران موفق خود را نه تنها با افرادی با طرزفکر مشابه خود بلکه با افرادی احاطه می کنند که آنها را زیر سوال برده و نظرات، بازخوردها و راه حل های جایگزین ارائه می دهند.

۱۰- پشتیبانی صادقانه از جنبش های مهم کسب و کار

در سال ۲۰۱۶ پاتاگونیا که یک شرکت طراح لباس و تجهیزات فضای باز برای ورزش هایی مانند کوهنوردی، موج سواری، اسکی و اسنوبرد، ماهی گیری، پرواز و دویدن در مسیر است، اعلام کرد که ۱۰۰ درصد از فروش جهانی خرده فروشی و آنلاین خود را از رویداد خرید در جمعه سیاه مستقیما به سازمان های مردمی که در جوامع محلی کار می کنند، اهدا خواهد کرد تا هوا، آب و خاک را برای نسل های آینده حفظ کنند.

آنها در جریان این رویداد فروش، رکورد شکنی کرده و ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار دریافت کردند که این رقم پنج برابر بیشتر از حدانتظار آنان بوده و پوشش رسانه ای گسترده ای به همراه داشته است. با شدت گرفتن بحران های هزینه روزمره زندگی و بحران های زیست محیطی در سال ۲۰۲۳، انتظار می رود رهبران کسب و کار شاهد جهش های بزرگ تر، شجاعانه تر و معنادارتری در حمایت از جنبش های مهم باشند. زمان به سرعت در حال تغییر است و رهبران کسب و کار باید بتوانند خود را با شرایط وفق دهند. لازم است رهبران سازمانی درک درستی از جهانی که در آن زندگی می کنیم داشته باشند. تنها یک نقش معنادار برای یک رهبر سازمان وجود دارد که باید در این شبکه به هم پیوسته پیچیده ایفا کند: به عنوان توانمندساز عمل کند تا بتواند به اهداف مدنظر دست یابد و پیمودن این مسیر راهی ندارد جز اینکه پیش از هرچیز خود توانمند تر شده و با کسب دانش، مهارت و توانایی لازم با هوشیاری آماده رویارویی با شرایط ابهام در دنیای پیچیده امروز شود.

مترجمان: سیدمحمداعظمی‌نژاد-مریم میرصادقی

منبع : businessleader
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VJxsTR91
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه