پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دانشمندان در پژوهشی تازه دریافته اند که اتکا به هوش مصنوعی در محل کار می تواند با افزایش حس تنهایی، بی خوابی و مصرف الکل همراه شود.

هوش مصنوعی صحنه بازار کار را تغییر داده و باعث اخراج بخشی از کارمندان شده است. ولی مطالعه ای تازه می گوید حتی کسانی که همچنان مشغول به کار باقی مانده اند هم از گزند این فناوری در امان نیستند؛ چرا که استفاده از هوش مصنوعی از نظر روانی به افراد فشار وارد کرده و آن ها را در شرایط ناپایدارتری قرار داده است.

به گزارش گیزمودو، دانشمندانی به رهبری پژوهشگران دانشگاه جورجیا می گویند در مطالعه ای که در آمریکا، تایوان، اندونزی و مالزی انجام شده است، افرادی که هنوز شاغل بودند اما از هوش مصنوعی استفاده می کردند، به طور مرتب با افزایش احساس تنهایی، بی خوابی و مصرف الکل روبه رو بوده اند. محققان مدعی اند که اگرچه افراد ممکن است همچنان در محل کار حضور داشته باشند، اما استفاده از این فناوری موجب حذف ارتباطات انسانی شده و حس تنهایی را در آن ها تشدید کرده است.

پژوهشگران برای انجام این مطالعه کارمندان را به دو گروه جداگانه تقسیم کردند. از یک گروه خواسته شد تا به مدت سه روز از هوش مصنوعی استفاده نکنند و به گروه دوم گفته شد که تا جای ممکن در کارهای خود از هوش مصنوعی کمک بگیرند. کارمندان گروه دوم در اندونزی و مالزی با افزایش حس تنهایی و بی خوابی مواجه شدند.

اثر استفاده از هوش مصنوعی بر افراد مختلف متفاوت است

در آزمایش تایوان که روی 166 مهندس یک شرکت زیست دارویی انجام شد، کارمندان گروه دوم تمایل بیشتری به استفاده از الکل پس از پایان ساعات کار پیدا کردند، ولی حس تنهایی و بی خوابی در آن ها مشابه گروه اول بود.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که واکنش به استفاده از هوش مصنوعی بسته به هر شرکت می تواند متفاوت باشد و تبعات گوناگونی را به همراه بیاورد. اما کسانی که از این فناوری استفاده می کردند، بیشتر از بقیه پذیرای کمک به همکاران خود بودند. البته این مسئله می تواند تحت تأثیر حس تنهایی و نیاز به تعاملات اجتماعی هم باشد.

دانشمندان تأکید می کنند که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و محدودسازی تعاملات کارمندان با هوش مصنوعی می تواند بر زندگی آن ها اثر منفی بگذارد. بنابراین شرکت هایی که می خواهند از این فناوری استفاده کنند، باید مطمئن شوند که نیروهای خود را ایزوله نمی کنند و فرصت ارتباط با افراد را برای آن ها فراهم می سازند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G9IkaxqN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه