پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

بر کسی پوشیده نیست که گیاهان، هوا را تازه و تمیز نگه می دارند. با این حال، برخی از گیاهان خانگی توانایی بالاتری در تصفیه هوا دارند. این گیاهان در حالی که به تهویه خانه کمک می کنند، به شادابی ما و فضای منزل نیز کمک می کنند. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که آن ها به کاهش استرس ما نیز کمک می کنند. اما آیا ثابت شده است که گیاهان واقعاً هوا را تصفیه می کنند؟ کدام گیاهان، بهترین تصفیه کننده هوا هستند؟ استفاده از چند گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا، برای تمیز نگه داشتن هوا کافی است؟ بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا چه گیاهانی هستند؟

استفاده گیاهان خانگی تصفیه کننده هوا از زمانی که مطالعه ناسا در سال ۱۹۸۹ از مزایای تصفیه هوای گیاهان آپارتمانی صحبت کرد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این مطالعه نشان داد که این گیاهان، توانایی کاهش آلاینده های هوای داخل خانه را دارند. شکی نیست که گیاهان می توانند سموم شیمیایی فرار را از هوا حذف کنند. با این حال، برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است تا چند عدد از این گیاهان را در منزل داشته باشید.

گیاهان چگونه هوا را تصفیه می کنند؟

توانایی گیاهان در سم زدایی هوا، فوق العاده است. برگ ها، دی اکسید کربن و نور را جذب می کنند و آن را از طریق فتوسنتز به انرژی تبدیل می کنند. گیاهان همچنین، ترکیبات آلی فرار (VOCs) را نیز از هوا جذب می کنند. هر چه گیاه بزرگ تر باشد، سموم بیشتری را جذب می کند. اکسیژن محصول جانبی ارزشمند این فرآیند است. گیاهان، آلاینده های مضر را حذف می کنند و محتوای اکسیژن هوا را افزایش می دهند. این کاری است که هیچ دستگاه تصفیه هوای تجاری نمی تواند انجام دهد. همچنین شما می توانید از گیاهان مختلف همچون گل قاشقی، فیکوس و ... نیز در منزل استفاده نمایید.

  1. گیاه عنکبوتی یا گندمی (Chlorophytum Comosum)

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Chlorophytum Comosum)

گیاه گندمی یا عنکبوتی که به نام گیاه روبان یا پیچک عنکبوتی نیز شناخته می شود، دارای برگ های باریک و کماندار سبز است و می تواند آلاینده های مضر مانند مونوکسید کربن، فرمالدئید، زایلن و بنزن را از هوا حذف کند. گیاه عنکبوتی یا گندمی نیز یکی از کم توقع ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه، نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد و حتی می توانند در شرایط کم نور نیز رشد کنند. علاوه بر این، آنها خاک خیس را دوست ندارند و فقط گاهی اوقات نیاز به آب پاشی سبک دارند.

  1. گیاه سانسوریا (SANSEVIERIA)

گیه سانسوریا، سمومی مانند فرمالدئید و اکسیدهای نیتروژن را از هوا پاک می کند. سانسوریا، گلدان خوبی برای اتاق خواب است زیرا در شب نیز به آزادسازی اکسیژن ادامه می دهد و در فضاهای گرم با نور غیرمستقیم خورشید عملکرد خوبی دارد. اگر سانسوریا شما رشد کمی دارد می توانید مقاله علت رشد نکردن سانسوریا را در کامادیو مطالعه نمایید.

  1. آلوئه ورا (A. BARBADENSIS) 

آلوئه ورا یک گیاه خانگی کارآمد تصفیه کننده هوا است. پیشنهاد می شود یک گیاه آلوئه ورا را در آشپزخانه قرار دهید تا فرمالدئیدی را که در مایعات و مواد شوینده یافت می شود جذب کند.

  1. نخل شامادورا یا پارلور (CHAMAEDOREA ELEGANS)

نخل کوهستانی شامادورا یا پارلور گیاهی از بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا است و علاوه بر این، مراقبت از آن نیز واقعاً آسان است. این گیاه آلاینده های معمول مانند فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از هوا حذف می کند.

  1. گیاه صلح (SPATHIPHYLLUM VIVALDI)

نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم که گلی زیبا و سفید دارد در تصفیه هوا عالی عمل می کند. مطالعه ناسا نشان داد که زنبق صلح یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا به دلیل توانایی آن در تجزیه و خنثی کردن گازهای سمی مانند بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن است.

  1. سرخس برگ شمشیری (NEPHROLEPIS EXALTATA)

این گیاه در حذف آلاینده ها از هوا فوق العاده هستند. این گیاه رطوبت دوست، در مطالعه ناسا به عنوان نهمین گیاه مناسب برای تصفیه هوا معرفی شده است. این گیاه در حذف فرمالدئید بسیار خوب عمل می کند.

  1. گیاه پتوس (EPIPREMNUM AUREUM)

به گزارش کارمادیو، پتوس گیاهی بسیار محبوب و کم دردسر است. به علاوه، سموم خانگی مانند زایلن، بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از بین می برد. این گیاه فقط به نور متوسط ​​و غیر مستقیم نیاز دارد و باید هر هفته، تنها ۱-۲ یک بار آبیاری شود. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود و با افزایش نور، دفعات آبیاری را افزایش دهید. این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است، بنابراین خانواده هایی که حیوانات خانگی یا کودک دارند، باید از نگهداری آن خودداری کنند. شما می توانید روش نگهداری گیاه پتوس را در کارمادیو بخوانید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rNO3gr2j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه