یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

نورالینک، استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک، ماه ها پس از کسب تأییدیه اولین آزمایش بالینی انسانی، موفق به جذب سرمایه ۲۸۰ میلیون دلاری از صندوق بنیان گذاران پیتر تیل شده است. نورالینک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این موضوع اشاره کرد که این استارتاپ وارد فصل جدیدی از فعالیت های خود می شود.

جذب سرمایه ۲۸۰ میلیون دلاری استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک

سال گذشته میلادی رویترز گزارشی را منتشر کرد که به سرعت رسانه ای شد. در گزارش مربوطه برخی کارمندان نورالینک به این موضوع اشاره کرده بودند که آزمایش های نورالینک روی میمون ها، خوک ها و گوسفندان منجر به مرگ حیوانات زیادی شده است. کارمندان این استارتاپ تراشه مغزی گفته بودند ایلان ماسک آن ها را تحت فشار قرار می دهد تا آزمایش های بیشتری انجام دهند تا این شرکت بتواند سریع تر مجوز FDA را دریافت کند. درنتیجه حیوانات زیادی به دلیل همین تعجیل های بیش ازحد جان خود را از دست داده اند.

سرمایه گذاری میلیون دلاری روی نورالینک

منابع آگاه در آن مقطع زمانی اعلام کرده بودند که آزمایش های حیوانی زمینه ساز آزمایش های انسانی هستند و داده های آن ها برای آزمایش های انسانی اهمیت دارد.

این گزارش واکنش خوبی نداشت و وضعیت نورالینک را در اذهان عمومی در هاله ای از ابهام قرار داد. حالا نورالینک با انتشار پستی اعلام کرده که موفق به جذب سرمایه ۲۸۰ دلاری شده است و فصل جدیدی از فعالیت ها را آغاز می کند. در پست مربوطه به این نکته اشاره شده که نورالینک در ارتباط با فصل بعدی فعالیت ها بسیار هیجان زده است.

جذب سرمایه ۲۸۰ میلیون دلاری استارتاپ تراشه مغزی ایلان ماسک

خردادماه امسال ایلان ماسک در رویداد VivaTech فرانسه به این موضوع اشاره کرد که تراشه مغزی نورالینک احتمالاً در سال ۲۰۲۳ روی اولین داوطلب آزمایش می شود. نورالینک ظاهراً قصد دارد در سال جاری میلادی تراشه مغزی خود را در مغز یک بیمار مبتلا به پاراپلژی یا فلج چهاراندام قرار دهد. اما هنوز مشخص نیست این تراشه در سال جاری آیا قرار است روی بیماران دیگری نیز قرار داده شود یا خیر؛ ایلان ماسک نیز به این موضوع اشاره ای نکرده است.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Y76bcK6k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه