دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
اما و اگرهای واردات خودرو کارکرده

طرح واردات خودروهای کارکرده یکی از برگ برنده های دولت و مجلس در کنترل قیمت خودرو

8 ماه پیش ( 1402/5/26 )
 

طرح واردات خودروهای کارکرده، یکی از برگ برنده های دولت و مجلس در کنترل قیمت خودرو بوده است. با این حال هرچه از زمان تصویب این طرح می گذرد، اجرای آن دورتر به نظر می رسد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، بنابر گفته سخنگوی دولت، آیین نامه واردات خودروهای سواری کار کرده اخیرا از سوی وزارت صمت به دفتر دولت واصل شده است. در حال حاضر واردات خودروهای کارکرده عمومی همچون انواع اتوبوس و کامیون مدنظر دولت قرار دارد. بنابراین آیین نامه مربوط به واردات خودروهای دست دوم سنگین نهایی شده است و به زودی اجرا می شود.

طرح واردات خودروهای کارکرده یکی از برگ برنده های دولت و مجلس در کنترل قیمت خودرو

بخشی از این آیین نامه مربوط به واردات اتوبوس های بین شهری است. دولت قصد دارد در آستانه اربعین، تعدادی اتوبوس بین شهری را وارد کند. این بخش از لایحه مربوط به واردات خودروهای دست دوم به سرعت تصویب و اجرا شده است. در روز 24 مرداد 1402، خبر واردات 500 دستگاه اتوبوس دست دوم از ترکیه منتشر شد که در راستای همین موضوع است.

در مورد آن چه از واردات خودروهای کارکرده مدنظر مردم است، خبرهای خوشی به گوش نمی رسد. سخنگوی دولت می گوید که واردات خودروهای سواری دست دوم یک موضوع فرابخشی است. تامین ارز مورد نیاز برای واردات این خودروها موضوع اساسی در بررسی لایحه واردات خودرو دست دوم است. به گفته بهادری جهرمی، این آیین نامه در دستور رسیدگی کمیسیون زیربنایی دولت قرار دارد. به عبارت دیگر در شرایط حال، خبری از واردات خودروهای کارکرده سبک نیست. تنها عایدی که در زمان حال از واردات اتومبیل دست دوم شامل حال مصرف کنندگان می شود، واردات اتوبوس های کارکرده است.

اما و اگرهای واردات خودرو کارکرده

در روز 22 ام مردادماه نیز وزارت صمت از شرکت های متقاضی واردات خودروهای کارکرده خواسته بود تا به این وزارت خانه لیست ارائه دهند. این لیست شامل مدل خودروهایی بود که این شرکت ها قصد واردات آن را داشتند. بنابراین در مرحله اول مشتریان حقیقی از فرآیند واردات خودرو دست دوم کنار گذاشته شدند. در مرحله دوم نیز این طرح به واردات اتوبوس کارکرده تقلیل یافت و فعلا خبری از واردات خودروهای سواری نیست. با توجه به قطع شدن ارز سهمیه ای مربوط به تولید خودرو، بعید است ارزی به واردات خودروهای سواری دست دوم اختصاص یابد. بنابراین بایستی این مساله را به دست فراموشی بسپاریم.

تعلل دولت در امر واردات خودروهای دست دوم، موجب اعتراض نمایندگان مجلس شده است. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در یک اظهار نظر از دولت خواست این موضوع را هرچه سریع تر در دستورکار قرار دهد زیرا واردات خودروهای دست دوم مطالبه مردم است. رشیدی کوچی دیگر نماینده مجلس نیز اظهارات متعددی در این حوزه دارد و بارها خواهان واردات خودرو به کشور شده است. با این حال آن چه در عمل از دولت مشاهده می شود، با تصورات اولیه منافات دارد. بدیهی است که عدم واردات خودروهای سبک دست دوم، باعث خواهد شد تا روند حباب قیمت ها در بازار حفظ شود و خودروهای خارجی کارکرده با چند برابر قیمت واقعی خود به مشتریان ایرانی فروخته شوند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rBqhvz2e
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه