یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین نوع میلگرد برای ساختمان سازی

بهترین نوع میلگرد برای ساختمان سازی چه میلگردی است؟

وقتی با صنعتی سروکار دارید که مستقیما با امنیت و سلامت جان مردم در ارتباط است، کیفیت معنای ویژه ای پیدا می کند. تامین امنیت یک سازه بدون استفاده از مصالح باکیفیت ممکن نیست. انتخاب بهترین نوع میلگرد یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که بر دوش مهندسان هر پروژه ساختمانی سنگینی می کند. برای این منظور، آشنایی با بهترین میلگرد در بازار ایران و شناخت کارخانه هایی که باکیفیت ترین محصولات را ارائه می کنند، ضروری است.

 

انواع میلگرد مناسب برای ساختمان سازی

میلگردهای فولادی انواع متعددی دارند که به دلایل زیر در صنعت ساخت وساز کاربرد فراوانی پیدا کرده اند:

  • بتن سیمانی در حین فرایند گیرش میلگردها را منقبض کرده و کاملا آنها را احاطه میکند. این امر سبب می شود همبستگی کاملی بین بتن و فولاد ایجاد شود. پیوند بین بتن و فولاد، آن را قادر می سازد تا تنش های خود را پس از ترک خوردگی های احتمالی به فولاد منتقل کند.
  • ضریب انبساط خطی فولاد تقریبا با بتن برابر است. این ویژگی به جلوگیری از ایجاد تنشهای داخلی در اجزای RCC به دلیل افزایش یا کاهش دما کمک می کند.
  • مقاومت کششی فولاد بسیار زیاد است.
  • پوشش بتنی در اطراف میلگرد، از فولاد در برابر خوردگی و سایر تاثیرات جوی حفاظت میکند.
  • برای تامین استحکام مدنظر در ساختمان، فولاد ارزانترین و در دسترس ترین مصالح است.

میلگردها به روش نورد سردوگرم ساخته می شوند. اما در نظر بگیرید میلگردهایی که به روش نورد سرد ساخته شده باشند، در برابر تنش مقاومت پایینی دارند. بنابراین، استفاده از آنها در ساخت وسازهای ساختمان مجاز شمرده نمی شود. پس اگر نگران صدور مجوز پایان کار هستید، باید حواستان به این نکات جزئی جمع باشد.

اما برای انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی، لازم است انواع میلگردهای مورد استفاده در ساختمان سازی را بشناسیم. این میلگردها عبارتند از:

میلگرد اپوکسی

بزرگ ترین دغدغه در زمینه محصولات فولادی، ایجاد مقاومت در آن ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. اپوکسی برای جلوگیری از ایجاد این عوارض در میان تولیدکننده ها کاربرد دارد. به کارگیری لایه ای از اپوکسی بر روی میلگردهای فولادی، آن ها را به میلگرد اپوکسی تبدیل می کند که دارای خاصیت ضدزنگ نیز خواهد بود.

اما دوام و ضخامت این لایه بسیار پایین است و در صورت خراش یا از بین رفتن آن، احتمال زنگ زدگی در میلگرد وجود خواهد داشت.

انواع میلگرد مناسب برای ساختمان سازی

میلگرد فولاد کربن

فولاد کربن یکی از رایج ترین مواد اولیه برای ساخت مقاطع فولادی است. میلگرد فولاد کربن یا میلگرد سیاه به دلیل مقاومت کششی بالایی که دارد، یکی از پرطرفدارترین میلگردها به شمار می آید. تنها عیب این دسته از میلگردها را می توان مقاومت پایین آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی دانست. همین موضوع این دسته از میلگردها را بهترین نوع میلگرد برای استفاده در مناطق گرم وخشک می کند.

میلگرد گالوانیزه

گالوانیزه کردن فولاد فرآیندی است که به طور کلی برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آن انجام می شود. بنابراین، میلگردهای گالوانیزه تنها تفاوتی که با نوع فولاد کربنی دارند، در پوششی است که روی این نوع از میلگرد کار می شود.

در مقایسه با روکش اپوکسی، روکش های گالوانیزه از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و به نسبت در رده قیمتی بالاتری هم قرار می گیرند. ضدزنگ بودن و مقاومت بالای این نوع میلگردها سبب شده است تا اقبال مهندسان ساختمان به ثبت این سفارش بیشتر باشد.

میلگرد فایبرگلاس

این دسته از میلگردها علی رغم اینکه در صنعت ساختمان کاربرد دارند، اما در طبقه بندی میلگردهای فولادی قرار نمی گیرند. ماده اولیه میلگرد فایبرگلاس، رزین و الیاف شیشه است. مزیت این نوع میلگردها را در خاصیت عایق الکتریکی بودن و مقاومت بالا در بارگذاری های ناگهانی آن ها می توان جستجو کرد.

معمولا از میلگردهای فایبرگلاس در پل ها و کف سازی پارکینگ ها و سوله های صنعتی استفاده می کنند. اما استحکام پایین این دسته از میلگردها به نسبت نوع فولادی، باعث کاهش رواج آن ها در صنعت ساخت وساز شده است.

میلگرد فولاد استیل

میلگرد فولاد استیل را می توان به عنوان بهترین نوع میلگرد معرفی کرد، اما این نوع در دسته گران قیمت ترین میلگردها نیز قرار دارد. بنابراین، استفاده از آن ها جز برای پروژه های بزرگ با بودجه های کلان، صرفه اقتصادی ندارد.

جمع بندی مقاله

انتخاب مصالح و تجهیزات با کیفیت در صنعت ساخت وساز یکی از دغدغه های اساسی هر مهندس متعهد است. لازمه انتخاب بهترین نوع میلگرد را می توان داشتن اطلاعات کافی و آگاهی از بازار عنوان کرد. آشنایی با کارخانه های تولیدکننده که بهترین میلگرد در بازار ایران را ارائه کنند، از طریق مشاوره با شرکت های معتبر امکان پذیر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ahgxkJwt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه