جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبر ملت، قیمت خودرو امسال همه را شگفت زده کرده و کاهشی بوده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان گفته اند قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر رشد داشته و کاهش قیمت امسال هنوز نتوانسته مشتریان را راضی کند. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می شود که می تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. 

یک نماینده مجلس تاکید کرد: حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می شود.

اخبار آزادسازی واردات خودروهای کارکرده قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش داد

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تاثیر واردات خودرو روی بازار اظهار داشت: الان همین خودروها با همین قیمت هایی که وارد شده، باعث شده که به شدت روی خودروهای خارجی و چینی بالای یک میلیارد تومان اثر بگذارد. مثالی می زنم. خودروهای چینی تا چند ماه قبل در بازار آزاد تا ۴ میلیارد تومان هم به فروش می رود. یا همین هیوندای النترا که الان مدل ۲۰۲۳ آن وارد کشور شده، مدل ۲۰۱۶ آن در حدود ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. ولی مدل ۲۰۲۳ با همین افزایش سرسام آور تعرفه ها، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یعنی ۵۰۰ میلیون تومان از مدل ۲۰۱۶ ارزان تر است. بنابراین حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می شود.

وی افزود: ما موضوع خودروهای کارکرده را که مطرح کردیم، هدف مان این است که بتوانیم بازه قیمتی خودروهای تولید داخل مثل سایپا و ایران خودرو را تحت الشعاع قرار دهیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته با توجه به این که تازه ابتدای کار است، امکان دارد برخی کارشکنی ها وجود داشته باشد، اما نگاه من بر این است که هر چه جلوتر برویم، شرایط بهتر می شود؛ کمااین که تعرفه را برای خودروهای برقی صفر کرده اند و برای هیبرید و پلاگین هیبرید هم به ترتیب ۹ و ۱۶ درصد تعرفه گذاشته اند.
 
رشیدی کوچی عنوان کرد: شما تصور کنید یک خودرو کارکرده هیبریدی مثلا تویوتا کمری ۲۲، ۲۳ هزار دلار در کشورهای حوزه خلیج فارس است. این خودرو اگر با ۱۰ درصد تعرفه بیاید، ۲۴، ۲۵ هزار دلار می شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب، اگر واردات به درستی انجام شود، این خودرو اگر با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دست مردم برسانیم، قطعا روی خودروهای تولید داخل که ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می رود، تاثیر می گذارد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gENwzdVT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه