یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
جدیدترین تعرفه ورودی خودروهای سواری صفر

قیمت خودروهای صفر وارداتی به کشور مشخص شد

6 ماه پیش ( 1402/8/13 )
 

در آستانه یک ساله شدن تصویب و ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای صفر و در حالی که هنوز هیچ خودرو جدید خارجی به بازار کشور وارد نشده، در روزهای اخیر جزئیات بیشتری از قیمت اولین خودروهای وارداتی به کشور مشخص شده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از همشهری، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قیمت قطعی ۶ خودرو وارداتی به کشور در مبادی ورودی را اعلام کرد. همزمان، هیات دولت جدیدترین تعرفه ورودی خودروهای سواری صفر را با اعمال تغییراتی در تعرفه های پیشین ابلاغ کرد.

قیمت خودروهای صفر وارداتی به کشور مشخص شد

وارداتی ها چند قیمت خوردند؟

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه، کمترین قیمت پایه اعلام شده برای خودروهای مذکور، یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان مربوط به خودرو بستیون T۷۷ و بیشترین قیمت پایه متعلق به خودرو هونگچی H۵ است که ۲ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان تعیین شده است.

در اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، همچنین آمده است که قیمت های اعلام شده، قیمت قطعی در مبادی ورودی است و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص همچون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت های فوق اضافه خواهد شد.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت، قبلا درباره شیوه تعیین قیمت خودروهای وارداتی گفته بود: قیمتی که سازمان حمایت برای خودروهای وارداتی اعلام می کنند، همان قیمت کف کارخانه بوده که سود شرکت واردکننده نیز داخل آن لحاظ می شود.

به گفته وی، این سازمان پس از بررسی صورت های مالی و اعمال هزینه های مربوط به نقل و انتقال خودروها، درصد سودی برای هر خودرو مشخص می کند که این سود برای خودروهای وارداتی، ۲۰ الی ۲۵ درصد است.

افزایش حقوق ورودی خودروهای وارداتی

در عین حال هیات وزیران در آخرین مصوبه خود سود بازرگانی واردات خودروهای سواری را افزایش داد.

بر اساس مصوبه جدید، سود بازرگانی واردات خودروهای سواری را بر اساس حجم موتور شامل کمتر از ۱۰۰۰ تا بالای ۳۰۰۰ سی سی، بین ۲۰ درصد تا ۱۷۵ درصد تعیین شده است. بازه تعرفه ای واردات خودروهای سواری پیش تر بین ۱۶ تا ۱۷۱ درصد بود.

بر این اساس، خودروهای وارداتی پس از ورود به گمرک در سه مرحله مشمول افزایش قیمت می شوند؛ در مرحله اول تعرفه گمرکی ۲۰ تا ۱۷۵ درصدی به قیمت پایه خودرو افزوده می شود. مرحله بعدی سود بازرگانی است که با توجه به اظهارات سخنگوی شورای رقابت درباره فرمول قیمتگذاری خودروهای وارداتی، به نظر می رسد در قیمت اعلام شده برای ۶ خودرو جدید وارداتی محاسبه شده است.

در نهایت نیز هزینه هایی مانند مالیات، هزینه حمل و نقل، پلاک گذاری، گواهی اسقاط به قیمت خودرو اضافه می شود که مجموع این هزینه های پس از ترخیص بین ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود. فعالان بازار و کارشناسان حوزه خودرو معتقدند واردات خودرو به شرط اعمال تعرفه های پایین و تسهیل و تسریع واردات می تواند بر تنظیم قیمت در بازار خودرو اثرگذار باشد.

این در حالی است که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده با وجود تصویب در هیات دولت هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.

در همین رابطه گمرک جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که ورود و تخلیه خودروی کارکرده بدون ثبت سفارش ممنوع است. سرپرست دفتر واردات گمرک در نامه ای به کلیه مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی ابلاغ و اعلام کرد که ورود به کشور و تخلیه خودروهای کارکرده که فاقد ثبت سفارش هستند، ممنوع خواهد بود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O8wFUt3U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علی :
5 ماه پیش
لعنت الله علی القوم اظالمین الذین یقولون انا مسلمون ولکن انهم من المستکبرین
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه