دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم

فضای کسب و کار در کشور رونق گرفته است

4 ماه پیش ( 1402/9/19 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرنگار ایرنا، علی باقری روز جمعه در جلسه ستاد هماهنگی رویداد مردمی اشتغال در ساری افزود: کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم موید این مطلب مهم و اساسی بوده که فضای کسب و کار در کشور رونق گرفته است.

وی اظهارداشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در مازندران نیز از ۷.۹ درصد در تابستان پارسال، به ۶.۴ درصد در تابستان امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، نرخ مشارکت اقتصادی نیز در مازندران افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی در این استان از میانگین کشوری ۲ درصد بیشتر بوده و اکنون به ۴۴ درصد رسیده است.

فضای کسب و کار در کشور رونق گرفته است

وی اظهار کرد: در همین راستا به نظر می رسد ضرورت دارد اقدامات لازم جهت ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: با هدف تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان ها و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان، نخستین رویداد مردمی اشتغال آذرماه جاری به صورت مشترک بین شهرستان های بابل و بابلسر و به میزبانی بابل برگزار خواهد شد.

باقری، برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تامین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار و زمینه اشتغال مستقیم جویندگان کار را از عمده ترین اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال در این استان عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: در این رویداد، اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز با هدف نیازسنجی آموزشی و مهارتی مشارکت فعالانه خواهد داشت.

باقری گفت که تحقق سیاست ها و برنامه های کلان دولت در حوزه اشتغال و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده که کاهش نرخ بیکاری را نیز به همراه خواهد داشت، نیازمند استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است.

مدیرکل تعاون مازندران افزود: راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی به سوی این مهم بود.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BmXVnASJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
فاطمه بیات :
4 ماه پیش
دبیلوسی سو داگ داک
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه