یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انگشتر فیروزه، دارای نگینی اسرارآمیز و خاصی است که همواره به عنوان نمادی از زیبایی و ارزش شناخته می شود، این سنگ با تاریخ چند هزار ساله خود، همچنان به عنوان یک گنجینه ارزشمند در دل معادن دنیا مخصوصا در شهر نیشابور برجای مانده است. انگشتر های فیروزه در حال حاضر نیز جزو دسته محبوب ترین انگشترها میباشند. از هر زاویه که به این سنگ نگاه می کنیم، خواص و ارزش فراوان این سنگ، مارا متحیر خواهد کرد.

انگشتر فیروزه چیست؟

سنگی است که اغلب با رنگ های آبی، همراه با رگه هایی در سنگ، شناخته میشود. این سنگ در رنگ های گوناگونی همچون: آبی، سبز، سفید یافت میشود ولی محبوب ترین نوع آن انگشتر فیروزه زنانه و مردانه آبی می باشد. این سنگ در شهر و کشور های گوناگونی یافت می شود ولی با توجه به شهادت گوهرشناسان دنیا، باارزش ترین و مرغوب ترین نوع آن، فیروزه نیشابوری است. هر چند که سنگ فیروزه در کرمان، دامغان، و همچنین آمریکا و... نیز یافت میشود. سنگ های فیروزه ممکن است دارای رگه هایی در سنگ باشند که اسم این نوع فیروزه، فیروزه شجر نام دارد و در مقابل این، سنگ فیروزه ای که دارای رگه های کم باشد عجمی نام می گیرد. تفاوت این دو صرفا در رگه های سنگ بوده و از نظر خواص و فواید تفاوتی ندارند.

انگشترآنلاین

انگشتر فیروزه نگین عجمی، با توجه به انگشتر فیروزه شجر، گران قیمت تر و کمیاب تر بوده و همچنین انگشتر های محبوب تری هستند. هر چند این مورد، کاملا سلیقه ای بوده و گاهی ممکن است که انگشتر فیروزه شجر مردانه یا زنانه از انگشتر فیروزه عجمی مردانه یا زنانه گران تر و جذاب تر باشد.

خرید انگشتر فیروزه نیشابور

در بخش قبل، کامل برای انگشتر فیروزه، توضیح داده شد. متوجه شدیم که قیمت نگین و انگشتر فیروزه به چه عواملی می تواند بستگی داشته باشد. اما قصد این را داریم تخصصی تر مورد بررسی قرار دهیم. و به طور خلاصه و تخصصی راهنمایی جامع خدمت شما ارائه دهیم برای خرید انگشتر فیروزه خصوصا انگشتر فیروزه مردانه.

از مواردی که در قیمت و اصالت انگشتر فیروزه زنانه و انگشتر فیروزه مردانه دخیل هستند و همچنین در زمان خرید باید به این موارد اشاره کرد عبارت اند از:

1: ماهیت سنگ

2: رگه های سنگ

3: کیفیت و اندازه سنگ

4: رنگ و کیفیت رنگ سنگ

ماهیت سنگ بسیار با ارزش و مهم است به گونه ای که سنگ فیروزه نیشابور بهترین سنگ میباشد(به شهادت گوهرشناسان). عجمی بودن فیروزه نیز تاثیر مستقیمی در قیمت و ارزش سنگ فیروزه دارد به گونه ای که ممکن است با وجود داشتن و نداشتن یک رگه در سنگ، چندین میلیون در انگشتر اختلاف قیمت ایجاد کند.

هر چه انگشتر کوچک تر باشد، طبیعتا قیمت ارزان تری به نسبت انگشترهای فیروزه ای که بزرگ هستند دارد. (این مورد جدا از انگشتر در مورد نگین نیز صدق میکند.)

در نهایت رنگ سنگ: رنگ سنگ انگشتر های فیروزه، انتخابی است کاملا سلیقه ای که هر کس انتخاب خودش را دارد. اما طور میانگین خانم ها رنگ سبز و آقایان رنگ آبی را انتخاب می کنند. اما از نظر قیمت نیز، رنگ نگین انگشتر فیروزه، هر چه به سمت آبی میل پیدا کند گران تر و مرغوب تر است.

به طور خلاصه، انگشتر فیروزه ای که دارای نگینی با رگه های کم، اصالت نیشابوری و همچنین رنگ آبی باشد مرغوب تر و گران تر است. اما همانطور که گفته شد، انگشتر فیروزه آبی و انگشتر فیروزه سبز، همگی دارای یک خواص و فواید هستند و از نظر ظاهری و رنگ دارای تفاوت هایی میباشند که مربوط به سلیقه است. پس در زمان خرید انگشتر فیروزه خصوصا انگشتر فیروزه مردانه به این موارد دقت فرمایید.

انگشترآنلاین

انگشتر فیروزه مردانه گران تر است یا زنانه

انگشتر های فیروزه را باید از چند زاویه مورد بررسی قرار داد، مواردی همچون انگشتر، جنس انگشتر، نگین انگشتر می توانند در قیمت اثر گذار باشند. انگشتر فیروزه مردانه نیشابوری با توجه به وزن سنگین تری که به نسبت انگشتر فیروزه زنانه نیشابوری دارد، همچنین ابعاد و اندازه سنگ نگین گران تر از انگشتر فیروزه زنانه است. ولی ممکن است انگشتر فیروزه زنانه دارای نگین آبی و کم رگه باشد که از انگشتر فیروزه مردانه گران تر شود.

خواص انگشتر فیروزه چیست؟

سنگ فیروزه بسیار عظمت دارد و در فضیلت و بزرگی این سنگ همین بس که امام رضا (علیه السلام) فرمودند که اولین کوه هایی که اقرار به ولایت امیرالمومنین، علی (علیه السلام) کردند، کوه های فیروزه، عقیق و یاقوت بوده است. همچنین خواص و فوایدی که انگشتر فیروزه دارد عبارت است از:

شادابی روح

تقویت چشم

سعه صدر

تقویت قلب

دفع فقر

تسهیل امور

یاری و کمک در امور

انگشتر فیروزه پس از عقیق، سنگی است که از همه بیشتر توصیه شده و موارد بالا تنها بخشی از خواص انگشتر فیروزه میباشند.

خرید فیروزه مردانه

کلام آخر و راهنمای خرید انگشتر فیروزه

مواردی که در بالا جهت خرید مطمئن انگشتر فیروزه مردانه و زنانه گفت شد، کاملا صحیح و درست است اما قطعا همه موارد نیست، چرا که خرید انگشتر های فیروزه، خصوصا انگشتر فیروزه مردانه نیازمند است به تجربه، تجربه ای که باید خریدار داشته باشد و همچنین باید، فروشنده دارای تجربه کافی برای فروش انگشتر های فیروزه اصل و باکیفیت باشد. برای همین مورد، توصیه فراوان به شما این است که خرید انگشتر فیروزه را از فروشگاه های معتبری خرید کنید که علاوه بر خریدی مطمئن، محصولی با کیفیت و درجه یک خدمت شما ارسال کنند. یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه ها، برای خرید انگشتر فیروزه نیشابوری، انگشترآنلاین است. فروشگاهی با بیش از دو دهه تجربه، که محصولاتی باکیفیت و اصل را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GX58mdSR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
نازنین :
4 ماه پیش
انگشتر فیروزه بهتره یا انگشتر عقیق ؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه