یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

قارچ گانودرما چیست؟

4 ماه پیش ( 1402/10/7 )
 

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما یا ریشی یک قارچ دارویی است که از هزاران سال پیش در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است و به همین دلیل دارای خواص درمانی متعددی است.

نام علمی قارچ گانودرما، Ganoderma lucidumاست. این قارچ به رنگ قهوه ای مایل به قرمز بوده و دارای ظاهری شبیه به بادبزن است. قارچ گانودرما معمولاً بر روی تنه درختان پوسیده یا کنده های درخت رشد می کند.

گانودرما حاوی ترکیبات شیمیایی گیاهی متنوعی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تریپن ها: تریپن ها ترکیبات شیمیایی هستند که ساختار مولکولی مشابه به هورمون های استروئیدی دارند. این ترکیبات دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدسرطانی هستند.
  • بتا گلوکان ها: بتا گلوکان ها نوعی فیبر محلول هستند که دارای خواص تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.
  • آدنوزین: آدنوزین یک مولکول پیام رسان است که دارای خواص ضدالتهابی و ضداضطرابی است و به کنترل استرس بدنی کمک می کند.

خواص درمانی قارچ گانودرما عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش التهاب
  • کاهش استرس و اضطراب
  • بهبود عملکرد کبد
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش قند خون
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان

مصرف قارچ گانودرما معمولاً بی خطر است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند ناراحتی معده، اسهال یا سردرد ایجاد کند.

خواص درمانی قارچ گانودرما

مزایای استفاده از قارچ گانودرما برای بدن

از جمله فواید قارچ گانودرما که برای بدن ایجاد می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-تقویت سیستم ایمنی بدن: قارچ گانودرما حاوی ترکیبات گیاهی است که دارای خواص تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. بتا گلوکان ها نوعی فیبر محلول هستند که دارای خواص تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. این ترکیبات می توانند به تحریک تولید سلول های ایمنی و تولید آنتی بادی ها کمک کنند. این ترکیبات می توانند به افزایش تعداد گلبول های سفید خون، تقویت فعالیت سلول های ایمنی و تولید آنتی بادی ها کمک کنند.

2-کاهش التهاب: گانودرما حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی مانند بتا گلوکان و تری ترپنوئیدها است. التهاب مزمن اغلب با استرس همراه است و کاهش التهاب ممکن است تأثیر مثبتی بر سلامت کلی داشته باشد. التهاب یکی از عوامل اصلی بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان و آرتروز است.

3-کاهش استرس و اضطراب: این قارچ دارای خواص ضداضطرابی است. گانودرما به عنوان یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود، به این معنی که ممکن است به بدن کمک کند تا با استرس سازگار شود و عملکردهای فیزیولوژیکی را عادی کند. اعتقاد بر این است که آداپتوژن ها اثر متعادل کننده ای بر سیستم های مختلف بدن دارند. استرس و اضطراب می توانند بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر منفی بگذارند.

4-بهبود عملکرد کبد: قارچ گانودرما می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند. کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است که مسئول دفع سموم از بدن است.

5-خواص آنتی اکسیدانی: گانودرما سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند.

6-همچنین قارچ گانودرما در کاهش کلسترول و قند خون و فشارخون نقش دارد. کلسترول بالا یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی است. قند خون بالا یکی از عوامل اصلی بروز دیابت نوع 2 است. و همانطور که میدانید فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی است.

محصولات حاوی قارچ گانودرما

قارچ گانودرما را می تواند با نوشیدنی های مختلف ترکیب کرد و نوشیدنی سلامتی ایجاد کرد، از جمله محصولاتی که حاوی قارچ گانودرما هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قهوه سوپریم با قارچ گانودرما

قهوه سوپریم با قارچ گانودرما یک نوشیدنی ترکیبی است که از قهوه فوری، قارچ گانودرما و جینسینگ تهیه شده است و تجربه ای منحصر به فرد از طعم غنی و ارامش بخش را برای شما به ارمغان می آورد

ترکیبات اصلی قهوه سوپریم با قارچ گانودرما عبارتند از:

  • قهوه فوری: قهوه فوری منبع خوبی از کافئین است که می تواند به افزایش انرژی و هوشیاری کمک کند.
  • قارچ گانودرما: قارچ گانودرما یک قارچ دارویی است که دارای خواص متعددی برای سلامتی است که به آن ها اشاره کردیم.
  • جینسینگ از جمله ترکیبات موثر در قهوه سوپریم با قارچ گانودرما است که یک گونه از گیاهان دارویی محسوب می شود و در طب سنتی آسیایی، به ویژه در چین و کره، به عنوان یک ترکیب قوی و مقوی شناخته می شود. از جمله فواید جینسینگ می توان به افزایش انرژی و بهبود عملکرد ذهنی و حافظه اشاره کرد.

جالب است بدانید که مصرف منظم جینسینگ به عنوان یک مکمل غذایی ممکن است به بهبود کیفیت زندگی و افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس زا کمک کند.

شما می توانید قهوه سوپریم با قارچ گانودرما دکتر بیز را از فروشگاه اینترنتی حیلامات بخرید.

شما می توانید قهوه سوپریم با قارچ گانودرما دکتر بیز را از فروشگاه اینترنتی حیلامات بخرید.

قهوه فوری موکا با قارچ گانودرما

قهوه فوری موکا که از ترکیب قهوه، شکلات و قارچ گانودرما تشکیل شده است. ترکیبی جالب از لذت قهوه و خواص سلامتی فراوان را در یک فنجان عرضه می کند.

این ترکیب منحصر به فرد نه تنها انرژی و زندگی را به صبح شما می بخشد بلکه به شما کمک می کند تا با اطمینان به چالش های روزانه بپردازید. با قهوه فوری موکا با قارچ گانودرما، لذت قهوه به عنوان یک تجربه سلامتی ترکیب شده و به شما کمک می کند روزهایتان را با انرژی و آرامش شروع کنید.

قهوه گانودرما لاته

قهوه گانودرما لاته، تلفیقی جذاب از قهوه اسپرسو، شیر و قارچ گانودرماست که، نه تنها به ذائقه شما سازگار است، بلکه با خواص زیبایی و سلامتی تلفیق شده است.

 قارچ گانودرما به عنوان یک سوپرفود با ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان های طبیعی، این نوشیدنی را به یک آپشن سلامتی تبدیل می کند. قهوه گانودرما لاته با ترکیب منحصر به فرد این دو عنصر، لحظاتی لذت بخش و آرامش بخش را به همراه دارد. این قهوه پرفایده را با قیمت مناسب از اینجا بخرید.

قهوه گانودرما ماسالا

قهوه ی ماسالا را میتوان یک بمب انرژی دانست که از ترکیب قهوه فوری، قارچ گانودرما و ماسالا تشکیل شده است. ماسالا یک ترکیب ادویه ای جذاب است که در آشپزی هندی استفاده می شود. ترکیبات اصلی ماسالا عبارتند از:

    • دارچین
    • زنجبیل
    • هل
    • میخک
    • جوز هندی
    • فلفل سیاه

با خوردن قهوه گانودرما ماسالا سفری به دنیایی از عطر و طعم ها را آغاز می کنید. اگر به دنبال تجربه ی طعم های جدید هستید حتما این نوشیدنی جذاب را تجربه کنید.

هات چاکلت با قارچ گانودرما

لذت خوردن شکلات داغ یک تجربه آرام بخش و دلچسب است، بخصوص برای شکلات دوستان است. میتوان این نوشیدنی خوشمزه را با افزودن قارچ گانودرما به یک نوشیدنی سلامتی تبدیل کرد و در کنار طعم فوق العاده ی از مزایای سلامتی آن نیز بهره مند شد.

برای خرید اینترنتی هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز همین حالا اقدام کنید.

برای خرید اینترنتی هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز همین حالا اقدام کنید.

سخن آخر

قارچ گانودرما به توازن ذهنی و جسمی کمک میکند و با خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود، در افزایش سلامتی موثر است.

اما به این نکته توجه کنید که پاسخ های فردی به گانودرما یا هر مکملی می تواند متفاوت باشد و آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری به همان شیوه عمل نکند. علاوه بر این، کیفیت محصول گانودرما، دوز و مدت زمان استفاده نیز می تواند بر اثربخشی آن تأثیر بگذارد.

بنابراین بهتر است از محصولات دکتر بیز که حاوی قارچ گانودرما هستند، استفاده کنید، این محصولات با تنوع بالا و در دز مناسب قارچ گانودرما تولید شده است. و برای مصرف روزانه ی شما مناسب است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fmXNsIhY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه